Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ineke P.

Ineke P.

04-10-2009 om 11:37

Ideeën voor een haag

Ik ben op zoek naar ideeën voor een haag op de tuingrens.Ik dacht zelf al aan een rozenbottelhaag. Heeft hier iemand ervaring mee? hoe snel groeit die plant?
Ik wil dat de haag vlug groeit naar een hoogte van ongeveer 1,80 meter. En hij moet ondoordringbaar zijn. Zijn er nog meer ideeën voor andere planten die hiervoor geschikt zijn? Ik hou niet van coniferen.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

04-10-2009 om 14:34

Rozen

Daar heb je een wilde roos voor nodig,die best wild kan uitgroeien,ik denk dat je dat even moet overleggen met je buren.Ik zou het prachtig vinden,maar ik heb geen doorsnee smaak wat betreft tuinen..
Bastet

Ineke P.

Ineke P.

04-10-2009 om 14:43

Buren

Er zijn geen buren om rekening mee te houden, dus dat is alweer makkelijk. Aan de andere kant van de haag is gewoon mijn oprit waar ik vanuit de tuin niet tegenaan wil kijken.

Saartje

Saartje

04-10-2009 om 15:05

Viel tegen

Hoi Ineke

Wij hadden een gemengde haag met rozenbottels maar hij viel tegen. Doordat je het zoveel moet snoeien kwamen er hier weinig bloemen in en veel blad. Misschien hoeven jullie minder te snoeien?

Een andere haag bestaat uit een mengeling van vlier met meidoorn, sleedoorn en gelderse roos. Een ander haag heeft kardinaalsmuts en sleedoorn. Zoek maar eens vlechtheggen . De vlier zorgt snel voor hoogte die kan je er later evt weer tussenuit halen. Ook hebben we beukenhagen maar deze zijn niet snel 1.80m.

succes

saar

Ineke P.

Ineke P.

04-10-2009 om 16:06

Saartje

Moest je die rozenbottel zoveel snoeien omdat hij te hard groeide in de hoogte? dat is geen probleem, en ook in de breedte is er aardig wat ruimte. Over welke maat struik heb jij het dan?
Die sleedoorn en vlier is ook wel heel leuk, ik zoek echt naar een landelijke uitstraling.
Andere tips ook nog heel welkom!

Meidoorn

Saartje noemde 'm al. Volgens mij is een meidoorn een ouderwetse landelijke haagplant. Leuk voor de vogels ook. Bloesem in het voorjaar, bessen in het najaar.
Liguster kan ook, dan is de uitstraling niet zozeer landelijk als wel 'woonwijk tijdens de wederopbouw' stel ik mij zo voor. En jaarlijks aan de gang met de heggenschaar!

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.