Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Brigitte

Brigitte

10-02-2010 om 09:14

Hyacinth

Wat doen jullie met die overhellende topzware hyacinthen? Ik heb een mooie plantenbak voor binnen gemaakt vol met blauwe druifjes en hyacinthbollen. Nu zijn de hyacinthen inmiddels treurwilgen geworden. Jammer, het was zo'n mooi gezicht.
Maar wat doe ik er nu mee? Eruit knippen, en dan?

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Brigitte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

10-02-2010 om 09:33

Stokje

Wij zetten er een stokje naast, dan kan die daar tegen aan leunen en staat de hyacinth nog best rechtop.

amk

amk

10-02-2010 om 09:40

Prullenbak (ot, maar getuigd van diepe frustratie)

hyacinten hebben maar 1 plek: de prullenbak.
En helaas ben ik er dit jaar achtergekomen dat blauwe druifjes daar ook moeten plaatsnemen. (sorry voor de gene die me bij de meeting dat leuke bakje heeft gegeven)

Ik ga dit seizoen dus nergens meer op visite en ook op het werk heb ik mijn jaarlijkse mail weer rondgestuurd om aub hyacinten niet mee te nemen naar het werk. Want al werk ik op de begane grond, al die persoons bewegingen in het gebouw zorgen er voor dat ik flauwval van de hyacinten. Letterlijk flauwval, ik ben al meerdere keren van de vloer geveegd.

Hilde

Hilde

10-02-2010 om 09:54

Amk

Waarom val je flauw van hyacinten?

Puck

Puck

10-02-2010 om 09:58

Tip van de bloemenzaak

Mijn zusje kreeg eens de tip van een bloemenzaak die voorkomt dat blauwe druifjes ineens de lucht in schieten. Misschien helpt dat ook voor hyacinthen? De tip was: geen water geven of heeel heeeeel weinig.
En AMK: die blauwe druifjes waren van mij, dan zet je er gewoon toch een ander leuk plantje in.... Ik hoop niet dat je ervan van je stokje bent gegaan in ieder geval.

amk

amk

10-02-2010 om 10:21

Puck/ hilde

het heeft niet veel gescheeld. En ik vind ze zo leuk. Dat is wel een probleem. Want vorig jaar gingen die nog goed.

Hilde: de geur is zo sterk (zelfs van de niet geurende varianten) dat mijn keel opzet, en de slijmvliezen in mijn neus, en dat ademt zo belabbert.
Ik heb overigens de zelfde reactie (ietsje milder) op brood dat gebakken wordt. (En wij hebben een proefbakkerij in het gebouw naast ons zitten, vergaderingen daar weiger ik met opgaaf van reden)

Hilde

Hilde

10-02-2010 om 10:31

Bloemengeur

Ik dacht al, amk, dat het de geur was. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die niet van hyacintengeur houdt, alhoewel het bij mij lang niet zo erg is als bij jou. Ik vind gewoon dat die bloemen euh, stinken. Ook de geur van bloeiende liguster vind ik verschrikkelijk. Ik word er misselijk van, terwijl iedereen maar zegt hoe lekker het ruikt.... Bah!
De geur van kamperfoelie vind ik dan weer heerlijk.

Vic

Vic

10-02-2010 om 10:58

Bloemencorso

Ja, ik ken dat. Ik ging tegen de vlakte bij het bloemencorso. Wat een lucht zeg! Van blauwe druifjes heb ik geen last, maar hyacinten ruik je al op 20 meter afstand.

reina

reina

10-02-2010 om 14:37

Buiten

Boletjes geef ik nooit water, dat hebben ze helemaal niet nodig. |Als ze uitgebloeid zijn of lelijk gaan hangen verhuizen ze de tuin in, met dit weer laat ik ze gewoon liggen tot ze later de tuin in kunnen. Je kunt hyancinte ook diep in een glazen pot of vaas zetten, dan bloeien ze in het glas.

Rieke

Rieke

10-02-2010 om 14:48

Paarse/blauwe

Die kleur hyacint meurt echt, een hele overheersende geur, de witte en rose ruiken minder sterk. Ik heb vrijwel nooit blauwe in huis, tenzij ik ze kado krijg. Maar dan gaan ze snel naar buiten als de geur los komt.

Brigitte

Brigitte

11-02-2010 om 14:26

Naar buiten!

Ze gaan eruit. Ik heb al een paar dagen verschrikkelijk jeukende ogen alsof het al hooikoorts-tijd zou zijn.
Nu heb ik dat wel vroeg altijd (eind februari) maar dit wordt te gek. Dat moet van die hyacinthen afkomen lijkt me.

Brigitte

reina

reina

11-02-2010 om 22:41

Brigitte

Misschien komen die jeukende ogenvan de hyancinten,maar de kans is groot dat dat het niet is. Ik hoor heel veel mensen, w.o. ik zelf, die daar al dagen last van hebben (en er bloeit hier nergens een hyacint ). Ik denk dat het misschien te maken heeft met de droge lucht de laatste tijd, al las ik ook dat de hooikoortsperiode weer aangebroken is na die paar zachtere dagen vorige week.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.