Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

katrin

katrin

11-08-2010 om 07:46

Huurprijzen

Wij piekeren ons gek of we in onze huidige woning moeten blijven of toch maar op zoek moeten naar iets anders. Onze huur is inmiddels verhoogd naar 978,00 per maand. We kunnen het betalen dat is het probleem niet tenminste nog wel. Ik ben erg benieuwd of dit nu een gewone huurprijs is tegenwoordig en dat ik me niet druk hoef te maken of dat we toch maar verder moeten zoeken. Overigens gaat het om een woning in het westen van het land.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vragen

Een paar vragen:
Huren julie particulier of via een woningstichting?
Hoe groot is jullie woning (vrijstaand, twee-onder-een-kap etc.)
Als je huurt via een woningstichting kun je via het punten-systeem zelf uitrekenen hoeveel je woning maximaal aan huur mag kosten (zie http://www.woonbond.nl/rekenen/maxhuur.php).

Ik kan je in ieder geval melden ik voor mijn koopwoning hetzelfde bedrag kwijt ben aan hypotheek (ruime tweekapper in zuiden van het land).

Juulia

Jaymza

Jaymza

11-08-2010 om 19:42

Huurgrenzen

Vanwege europese regels worden de toewijzingseisen per 1 januari aangepast. Het was eerst 1 oktober, maar het is even uitgesteld. Corporaties moeten dan minimaal 90% van de sociale huurwoningen toewijzen aan mensen met een gezinsinkomen van maximaal ca 33.000 euro.
Voor de woningen net in de vrije sector ( boven ca 650 euro per maand) zal de vraag dus enorm toenemen.

Jaymza

katrin

katrin

12-08-2010 om 07:57

Vrije sector

Wij huren nu via een vastgoed bedrijf. We wonen wel mooi landelijk en het huis heeft een carport maar verder geen luxe of zo. Hebben ook naar koopwoningen gezocht hier in de omgeving maar deze zijn zo hoog in prijs dat je dan maar beter kunt blijven huren.

Merel

Merel

12-08-2010 om 10:53

Duur

Hoi,

Ik vind het veel geld voor een huurwoning, heb je geen recht op een woning via de sociale woningbouw? Wij betalen 370 per maand voor een rijtjes woning, inhoud iets van 125m2 (even gecheckt op funda, want er staat er eentje te koop bij ons in de straat voor 359.000) (wat wij niet kunnen betalen) dus we blijven lekker huren, met ons inkomen kunnen we maar voor 200.000 kopen, en dan zouden we uit dit dorp wegmoeten, want je hebt hier geen eengezinswoningen onder de 300.000

Merel

evenzo

evenzo

13-08-2010 om 12:24

Klinkt heel redelijk

wij verhuren ook een woning waar nog een hypotheek van ongeveer 110.000 euro op zit. Als je verhuurt wil de bank dat je de hypotheek sneller aflost dan normaal. Vandaar dat we ongeveer 1.000 euro per maand aan aflossing en rente kwijt zijn. Daarnaast moet je als eigenaar ook vermogensbelasting over het huis betalen en gemeentebelasting betalen en je moet een opstalverzekering betalen. Het is verstandig ook een speciale rechtsbijstandsverzekering te hebben mocht je ooit huurders hebben die niet betalen. Tel daarbij op dat je elke maand een reserve opzij moet leggen voor onderhoud. De buitenboel moet om de drie jaar enz. De huurprijs die je betaald is dus heel redelijk.

Sociale woningbouw is zwaar gesubsidieerd en daarnaast kan een woningbouwvereniging alles groot inkopen. Vandaar dat de prijzen lager liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.