Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huishoudboekje: wat is een handige indeling

Naar aanleiding van Manda's draadje hierboven ben ik eindelijk eens aan de slag gegaan met het schema van Claudia. Nu is dat in principe een budget-spreadsheet, een huishoudboekje ernaast waarin je alle feitelijke uitgaven bijhoudt, is dus handig.

Enfin, ik heb een gewoon boekje met blanco, gelinieerde blaadjes gekocht en vraag me nu af hoe ik 'm het handigst invul. Kolommen maken met categorieën of gewoon alles onder elkaar en later kijken in welke categorie in Excel het thuishoort? Tips zijn welkom

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

05-11-2009 om 20:22

Op ruitjespapier

en dan in land-scape formaat
Per week 1 blad (ik houd alles per week bij)
Elk blad verdeeld in 7x2 kolommen
Elke dag heeft dus 2 kolommen 1 voor de winkel of het type product, en 1 voor het uitgegeven bedrag.
Per dag bereken ik dan het totaal aan uitgaven.
En aan het eind van de week gaat het dan in categorieen.

Of ik bewaar alle bonnen van een week in een bakje en verwerk het hele stapeltje aan het eind van de week direct in de exel file die gekoppeld is aan mijn begroting.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

06-11-2009 om 14:19

Categorieen

Als je al een categorie-indeling hebt, zou ik die in kolommen aanhouden in je boekje, dat scheelt denk ik schrijfwerk. Anders moet je elke keer "supermarkt" erbij schrijven.

Als je nog geen indeling hebt kun je een tijdje alles opschrijven en aan de hand daarvan categorieën bedenken.

Ik schrijf trouwens niks op, ik betaal zoveel mogelijk met pin en download dan achteraf de afschriften. Die splits ik dan in kolommen aan de hand van mijn eigen categorieen. Tenminste, dat heb ik een aantal jaren gedaan, tegenwoordig houd ik het niet meer bij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.