Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis wit verven

Wij hebben een ander huis gekocht en denken erover om de buitenkant wit te verven (te pleisteren?). Het huis staat in een vrij bossige tuin. Iemand zei dat je het dan elke 3-5 jaar opnieuw moet verven anders ziet het er niet meer uit. Heeft hier iemand ervaring met witte huizen en geeft dat echt zoveel onderhoud in vergelijking met kale baksteen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anonix

Anonix

02-08-2011 om 09:34

Ons huis

Ons huis heeft een witte voorgevel, in blokpatroon gestuct. Dat is nu 5 jaar geleden gedaan, maar de gevel is nog spierwit. Het is wel een gevel waar amper regen op valt. Maar hier in de buurt zie ik eigenlijk allemaal mooie witte gevels. Denk zelf dat het dus wel meevalt.

Glad

Stuccen is een verzamelnaam. Het hangt er heel erg vanaf hoe glad je het laat stuccen. Zodra het oppervlak een beetje ruw is blijft er eerder groene danwel vuilige aanslag op zitten. Hoe gladder hoe beter dus, zeker in een bosrijke omgeving. Dat scheelt wel echt. En het scheelt ook of de gevel regen vangt.

guera

guera

02-08-2011 om 12:17

Noord of zuid?

ons oude huis was wit. Geen bossige omgeving maar aan het water en vrij 'open'. Aan de kant waar bijna geen zon kwam was het elk jaar na de winter GROEN! niet na 5 jaar, maar elk jaar....

Triple

Triple

02-08-2011 om 23:16 Topicstarter

Groen!

Hmm, een groen huis zie ik niet zitten en elk jaar of elke paar jaar verven ook niet! Misschien is gewoon baksteen zo gek nog niet. Als we de nu bruine kozijnen wit en groen verven ziet het er vast al een stuk strakker uit.
Bedankt voor de reacties!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Valkyre

Valkyre

03-08-2011 om 20:19

Ik zou het ook bij bakstenen houden, in ieder geval voor de noordzijde. En om nou een half huis te gaan schilderen... Wit met donkergroene of (vind ik zelf erg mooi) heel donkerblauwe kozijnen geeft een veel frisser, strakker resultaat dan bruine kozijnen. Dat heel donkerblauw (of zelfs ouderwetsch Hollandsch blauw) doet het ook heel goed op tuinhekjes, rozenbogen ed in een groene omgeving. Anders wordt 't wel heel erg groen allemaal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

03-08-2011 om 20:20

Oh en

Gefeliciteerd met je nieuwe huis natuurlijk!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Triple

Triple

05-08-2011 om 21:55 Topicstarter

Valkye

Dank je wel!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.