Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Letty

Letty

13-01-2010 om 11:41

Huis met lift: wie zoekt dat?

Dag allemaal,

Vorig jaar plaatste ik hier een oproep omdat ik zocht naar meer kanalen om ons te koop staande aangepaste huis in Maarssen beter onder de aandacht te brengen.

Dit was mijn bericht:

Wij hebben een aangepaste woning die te koop staat. Het gaat om een eengezinswoning met een personenlift, waardoor het huis o.a. geschikt is voor rolstoelgebruikers. Daarom hebben we al op verschillende gehandicaptenfora berichten geplaatst om bekend te maken dat we 'op de markt' zijn. Maar tot nu toe haalt dat weinig uit. Ik vind dat zonde, want ik weet bijna zeker dat er mensen zijn die erg geholpen zouden zijn met dit huis - zoals ikzelf toen we het vonden.

Vandaar mijn vraag: heeft er iemand ideeën voor een gerichtere/andere aanpak?

Jullie gaven mij toen een aantal bruikbare tips, maar die hebben tot nu toe helaas niets opgeleverd.

Inmiddels hebben we een andere makelaar in de arm genomen en zijn we in prijs gezakt (nu: 279.500). Allemaal nog zonder resultaat.

Daarom vraag ik nogmaals om jullie hulp: wie weet hoe ik 'doelgroepers' kan vinden?

Mijn dank is groot!

Letty

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Werkenden

Tja, wie koopt er nou een huis? Dat zijn mensen met een baan, of mensen die al een huis achterlaten (kleiner gaan wonen). Maar die laatsten hebben een ruimere keus en waarom zou je een lift als je ook op een vloer kunt wonen?
Dus blijven jongere mensen met een baan over.
Welke gehandicapten hebben een baan? Deze bijvoorbeeld http://www.validpeople.nl/
Ik zo zeggen: stuur ze een brochure en verzoek ze hun personeel te tippen over dit buitenkansje.
Groet,
Miriam Lavell

Zelf geen tip

maar ik vind wel de deducerende wijze waarop M Lavell tot de doelgroep komt heel mooi. Hoorde paar maanden geleden regelmatig de reclame van Valid People op de radio, toen hun site ook eens bekeken. Goed initiatief.

En inderdaad, heel goede tip!

Ik hoop erg voor je dat je je huis snel aan iemand kunt verkopen die er net zo blij mee is als jij destijds was.

Mare

Foto's

Volgens mij heb ik de woning op funda gevonden en raad ik je aan om de foto's opnieuw te maken.

1) foto voorzijde huis zónder containers voor de deur (maar wel een leuke bak met groen, en iets meer ingezoomd). Het is nu wel erg nuttig en weinig gezellig.
2) woonkamer is een heerlijke balzaal, maar de bank staat zo langs de muur zonder salontafel. En veel 'rommel' aan de linkerkant op de foto
3) eettafel lijkt erg krap te staan
4) de foto van de boekenkast met een tv + 2 computers ervoor is rommelig
5) flessen van de keukenkastjes af
6) knuffels hoeven niet op de foto
7) slaapkamer heeft 2 deuren? het bed staat er krap, je kunt er aan de linkerkant niet in, klopt dat? En even weg met die stoel.
8) het snoer van de tv eruit voor de foto
9) badkamerfoto is onduidelijk/somber. zit daar nu een bad?
10) parasol weg (is verkleurd, geeft de indruk van slecht onderhoud)
11) beide tuindeuren open en weg met het speelhoekje (voor de foto)
12) zandbak dichtdoen

En in de tekst iets zetten als: lift kan eenvoudig verwijderd worden en omgetoverd tot ruime bergkasten. Want de groep die géén lift wil is groter dan de groep die het wél wil.

Succes!

Jakiro

Jakiro

13-01-2010 om 19:02

Gemeente (iets anders)

Is de lift met subsidie vanuit de WMO of AWBZ aangelegd ?
Dan bestaat de kans, dat als je nu het huis verkoopt en het is nog binnen 10 jaar na aanleg, dat je een gedeelte terug moet betalen. Staat in de WMO-verordening.
En meldt dat dit huis te koop staat bij het WMO-loket van je gemeente, die kennen alle mindervaliden die gebruik maken van de WMO en weten misschien iemand die net een aanvraag doet.
Jakiro

Letty

Letty

13-01-2010 om 19:41

Super

zo snel weer zulke waardevolle tips, ik heb meteen Valid People benaderd (kende de organisatie wel al, inderdaad een erg goed initiatief!).

Wat betreft de foto's: fijn dat er weer eens iemand zo kritisch naar kijkt, op een gegeven moment zie je het zelf niet meer. Ik ga dit zeker overleggen met de makelaar.

En Pelle, je hebt gelijk: de lift verdient ook een plaatje.

Jakiro, de lift was al aangelegd door de vorige bewoner. Vanwege mijn handicap wordt het liftonderhoud door WMO betaald. Zij weten ook al dat het huis te koop staat.

Veel dank voor jullie ideeën, ik houd me aanbevolen voor meer!

Letty

no name

no name

13-01-2010 om 21:34

Patientenverenigingen

veel patientenverenigingen hebben een lokale afdeling en tevens een nieuwsbrief of soms website. Je zou een bericht kunnen sturen aan bijvoorbeeld de plaatselijk Multiple sclerose vereniging, reumavereniging, parkinsonvereniging, etc. Het regionale patienten platform (RPCP) in jouw buurt kan je de adressen van dit soort clubs geven, maar googlen helpt je vast ook.

ayla

ayla

14-01-2010 om 08:23

Tja

Ik heb net ook eens gekeken en het eerste wat ik dacht was, leuk huis, mooi ruim maar ik hoef al die speciale voorzieningen niet. Terwijl het huis ook gewoon geschikt is voor een groot gezin. De gehandicaptenvoorziening schrikt de gewone kopers af en daardoor houd je maar een beperkte doelgroep over en dat is jammer

chippie

chippie

14-01-2010 om 16:41

Ik zou...

Ik zou de aandacht helemaal niet vestigen op die lift. Inderdaad... er is bijna niemand die een huis met een lift zoekt. Als je ene lift nodig hebt laat je een lift plaatsen in je eigen (nieuwe) huis of iets dergelijks. Als ik teveel een 'aangepaste woning' idee krijg, haken mensen denk ik af. Ik zou je huis gewoon eens bekijken door de ogen van 'gewone' gezinnen. Belangrijke punten zijn: ligging, uitzicht, grootte tuin, ruimte in huis, aantal slaapkamers, bouwkundige staat en afwerking, etc.
Ik zou ook nadenken wat de makelaar kan zeggen bij die lift. Veel mensen zullen het zonde vinden van de ruimte. Ik zou inderdaad aangeven dat er perfect een grote bergkast/washok/extra douche van gemaakt kan worden. Dat is namelijk wel iets wat ik en echte pre zou vinden van een huis.
Veel succes met de verkoop.

Letty

ik kan me je vorige posting herinneren. Ik werk bij een afdeling Wmo van een gemeente. Werkelijk, wij zitten te springen om dergelijke huizen. Bij ons gaat dat altijd via de huursector, maar er zijn wel degelijk mensen met een koophuis die een dergelijke voorziening zoeken.
Bij ons zou de afdeling Wmo echt een bemiddelende rol kunnen hebben.

groetjes van Purk

Woningbouw?

Heb je de woningbouw al geprobeerd? Hier koopt de woningbouw zulke (koop)woningen wel op om ze daarna te verhuren voor mensen met een indicatie...
groeten albana

Letty

Letty

15-01-2010 om 16:15

Wat goed!

Zoveel reacties, echt hartstikke fijn. Het is waar dat de voorzieningen mensen kunnen afschrikken, vandaar dat we ons nadrukkelijk ook richten op grote gezinnen.

Wat betreft de patiëntenverenigingen: ik heb al veel posts op de betreffende fora achtergelaten en ook telefonisch contact gehad.

Hier zijn de WMO-afdelingen van Maarssen en de randgemeenten op de hoogte, maar dat heeft dus nog niks opgeleverd. Terwijl ik inderdaad het idee heb dat er wel vraag is naar aangepaste woningen. Maar dat is dan toch vaak in de huursector, vandaar dat ik dat idee van de woningbouwvereniging slim vind.

Ik ga erachteraan en houd jullie op de hoogte.

Goed weekend allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.