Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


Bijtje82

Bijtje82

11-09-2022 om 10:05

Drimmelen is te ver van Amsterdam. 
Als je Amsterdam als middelpunt houdt moet je echt daar in de buurt blijven zoeken. Dan is deze regio echt een te ger van je bed show. Zeker als je de dorpen pakt die wat verder van de snelweg liggen. 

Ik woon hier echt heel centraal, maar ook voor mij is Amsterdam een uitdaging binnen het uur.

fusion schreef op 11-09-2022 om 09:40:

Twijfel een beetje over deze:
https://www.funda.nl/koop/horssen/huis-42840050-bikkeldam-8/

Oogt leuk, ruime tuin, mooie authentieke elementen met die balken, op fietsafstand van dorp met voorzieningen. Moet wel eea aan gebeuren qua sanitair en keuken oa. En slecht energielabel.
Maar met deze vraagprijs is daar wellicht ruimte voor.
Twijfel zit in dat het op rand zoekgebied zit, op de foto’s donker oogt, de gezamenlijke toegangsweg en dat grote stuk terrein waar iets? geboiwd gaat worden. Heb ‘m al paar keer geopend maar tsja…

Ga wel komende week deze bezichtigen:
https://www.funda.nl/koop/eerbeek/huis-42849361-kanaalweg-8/
Benieuwd wat jullie hiervan denken?

Waarom zit er een paal midden in de woonkamer bij dat huis aan de kanaalweg?

Bijtje82

Bijtje82

11-09-2022 om 12:15

Bolmieke schreef op 11-09-2022 om 12:07:

[..]

Waarom zit er een paal midden in de woonkamer bij dat huis aan de kanaalweg?

Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met de badkamer. Als je de beganegrond en EV over elkaar heen legt, lijkt het alsof de woonkamer ooit is uitgebroken. Waarschijnlijk om hem groter te maken. Dus ik denk dat de badkamer leidingen/ water en of gas. Daar doorheen lopen. 

Wellicht was dat de goedkopere oplossing. 

Eerbeek niet doen!
1) Stank
https://www.destentor.nl/apeldoorn/de-geur-van-boterzuur-beheerst-eerbeek-al-eeuwen-maar-dat-gaat-nu-veranderen~a8dffc0e/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F
En
2) onveilige wegen voor fietsers door druk vrachtwagensverkeer
https://www.gld.nl/nieuws/7580184/in-dit-dorp-worstelen-ze-met-de-enorme-vraag-naar-papier-en-karton

3) biobakken met vervuild water
Maar het bedrijf met de ronde ‘vijvers’ aan de Kanaalstraat is niets anders dan een waterzuiveringbedeijf waar ze met oa bacteriën het afvalwater van de karton productie ‘reinigen’. Zoals elk waterzuiveringsbedrijf, geeft dat stankoverlast.

fusion

fusion

13-09-2022 om 20:26 Topicstarter

ookeee… erg getwijfeld over Eerbeek maar besloten toch maar te gaan kijken ihkv kan nooit kwaad, mooie kans Eerbeek eens te zien etc.

Kwam behoorlijk in de war terug. Want echt mooi, en zo’n fijn gevoel vooral, in het hele huis (en tuin). Erg leuk dorpje ook, kan er naar toe lopen. En vanuit het huis loop je zo de bossen in. Overal rust en fluitende vogeltjes… zucht… 
Min- of twijfelpunten: de bovenverdieping heeft 3 slaapkamers, maar de ‘master’ is echt niet ruim. En: door al die prachtige, eeuwenoude bomen is er veel schaduw in de tuin. Met de huidige zomers best lekker, dat ook wel weer. Man suggereert om 2 slaapkamers samen te voegen tot 1 hele ruime. Dan blijft er boven nog een slaapkamer over, en beneden is er een heel ruime werkkamer.

Rondgereden, in centrum rondgelopen en wat gepraat. Stankoverlast papierfabrieken is sterk verminderd laatste jaren, en is vooral aan andere kant van het dorp. Waterzuivering: buren zeggen nergens last van te hebben.

We gaan morgenochtend proberen nog een snelle bezichtiging voor mijn man met aankoopmakelaar in te plannen. Benieuwd wat hij er van vindt!

Ik denk dat je bij elk dorp of stad wel problemen kunt zoeken, en vinden. Als je op mijn mini-dorpje zoekt vind je overlast door een homo-ontmoetingsplek, stank en geluid door een bakkerij (die inmiddels weg is, maar dat vind je niet), drugsdumpingen, overlast van koeien. Maar gelukkig heb ik van geen van allen last. 🙂

Succes,  ik hoop dat dit iets voor jullie is!

kijk in Eefde of Zutphen of Deventer daar staan ook genoeg te koop

Fusion, fijn dat je een huis gevonden hebt wat biedt wat je zocht.
Ik kwam wat sceptisch over, maar mijn info kwam niet met name uit de artikelen in kranten maar op basis van info van meer directer bron. Mijn man heeft voor zijn werk een aantal keer langs de waterzuivering bezocht. Maar dit terzijde; het gaat er om dat jullie van jullie tuin kunnen genieten en even naar het dorp kunnen lopen. Allemaal factoren die jullie nu missen. Succes.
Kan niet wachten op een housewarming brunch!

Ik heb dit topic pas ontdekt... en heeft je man nog kunnen kijken met de aankoopmakelaar?

fusion

fusion

17-09-2022 om 08:57 Topicstarter

Donderdagmiddag mochten we nog aanschuiven bij het Open Huis. Heel erg druk… Voordeel was wel dat waar ik dinsdag alleen met makelaar was we nu ‘ongehinderd’ door de woning konden lopen. En na de emotie van de 1e bezichtiging (de zo rustige ligging, het dorpje, al dat prachtige groen, de sfeer van het huis) nu ook gericht te kijken naar wat minpunten. Ruimtes boven: voelde voor man ook wel krap. Idee van 2 slaapkamers doorbreken kon wel maar dan was er door dwarsbalken geen ruimte om bed tegen muur te zetten en kwam midden in kamer waardoor kasten niet meer pasten. 
We hadden makelaar ingeschakeld (was er niet fysiek bij maar kende het huis), die kwam met bestemmingsplan waaruit bleek dat grasveld naast huis bezit is van waterzuiveringsbedrijf. Nu nog geen uitbreidingsplannen maar dat was niet fijn.
Tot slot: man snapte heel goed waarom ik enthousiast was, maar vond ook dat er nog vee moest gebeuren: klusschuur niet geisoleerd (tussen muur en dak was het open) en nog zo wat zaken. Hij is ook de kelder ingegaan en vond de nodige vochtplekken.
Makelaar gaf ook aan dat het bij dit huis goed was om bouwkundig rapport op te stellen ivm lekkages in het verleden en scheuren in de vloer. 
kortom: we gaan er niet mee door. Wel (weer) ontdekt hoe mooi die omgeving is, dus bij betreffende makelaar zoekopdracht neergezet.

As. donderdag ga ik huis in de stille verkoop bekijken bij Schagen. Ander gebied weer, maar ja, we blijven maar breed kijken.  Geen funda linkje dus hoop dat deze werkt 
Vrijstaande woning te koop: 't Veld. Bekijk dit pand bij Klaver Makelaardij: https://vgp.to/4jMh6W

Bij diezelfde makelaar, te duur maar och wat een geweldig huis….
Vrijstaande woning te koop: Grote Sloot 433 te Schagerbrug. Bekijk dit pand bij Klaver Makelaardij: https://vgp.to/Hg6GtE

Beetje ruim, maar voor die housewarming met jullie allemaal moet er wel een beetje ruimte zijn, toch 😉

Jammer, maar wel fijn dat de makelaar jullie attendeerde op ernstige gebreken in verleden. Op de foto’s geen signalen van lekkage of scheuren in hoeken of bij kozijnen. Blijkbaar is een bouwkundig rapport een must bij koop van een ‘oud’ huis.

fusion

fusion

22-09-2022 om 21:54 Topicstarter

Vanmiddag dit huis bezichtigd:
https://vgp.to/4jMh6W

Heel erg fijn huis, voelde meteen goed. Niet supergroot beneden (wel groter dan ons huidige woonkamer/keuken) maar fijne ‘flow’. Ruimtes liepen heel fijn in elkaar over. Alles heel mooi verzorgd, strak in de verf. Heel grote schuur voor zowel klussen man als mijn mozaiek. 
veel vinkjes dus! En vooral: die vrije ligging en uitzicht.

Er tegenover zit een groot bollenbedrijf, daar hoor je wel wat tractoren van heen en weer rijden. Niet storend overigens. 
Man was zo enthousiast dat hij zei wel een bod te willen uitbrengen. Ik moet nog even laten inzakken dat er geen sprake is van ‘even op het fietsje’ een boodschap doen: dat moet met de auto naar Schagen. 
Maar ja, vrij gelegen wonen én vlak bij winkels blijkt erg lastig te vinden. 
@Flanagan en @Steak: benieuwd naar jullie speurderservaring. Naar huis rijdend reden we langs nog een groot pand/kantoor/opvanglocatie? 

Ik zie zo snel niets bijzonders in de buurt. Er is wel een kermisterrein vlakbij, maar dat is één weekend per jaar. Dat lijkt me wel te overzien.
Huis ziet er leuk uit, je hebt wel de koeien bijna in je achtertuin zo te zien. 😁

Ik denk dat de koeien van moerbeek 22 zijn. Is het niet zo dat koeien graag bij de boerderij blijven omdat ze anders zo veel moeten lopen als ze weer naar stal moeten? Oftewel, te lui om helemaal naar het hek van jullie achtertuin te lopen. Dat is mooi want dan blijven de vliegen ook bij jullie vandaan en worden  jullie alleen maar in de ochtend gewekt door het zachte geloei van een koe. Romantisch toch!
Fijn dat de uitrit van de bollenkweker niet pal voor jullie inrit is.
Verder zijn er momenteel weinig pareltjes op funda te vinden.
Jullie hebben er een goed gevoel bij, ook vanwege die grote schuur, en één ding is zeker; geen last van de overlast die jullie nu ervaren.
Vraag even naar verplichtingen tov de onderhoud van de waterstand zoals sloot rond huis planten vrij houden zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan als het jullie erf betreft.

correctie: Moerbeek 7, de boerderij ernaast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.