Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Huis gezocht, maar wie heeft tips voor fijne woonomgeving? (En zoektips)


fusion

fusion

06-05-2022 om 19:17 Topicstarter

JackieBrown schreef op 05-05-2022 om 22:18:

https://www.funda.nl/koop/schagen/huis-42491114-avendorp-2/

een plaatje! Wel pittige erfpacht helaas!

Ja, prachtig deze, had ‘m gezien. Erfpacht is wel dealbreaker helaas… hypotheekverstrekkers zijn er ook niet dol op. 

fusion

fusion

06-05-2022 om 19:45 Topicstarter

Steak schreef op 05-05-2022 om 23:43:

Een kavel in Elspeet:
https://www.funda.nl/koop/elspeet/bouwgrond-42779035-krommeweg-25/

Overigens zie ik bij het “droomhuis” in Elspeet nog steeds niet dat het onder bod of verkocht is.

Opvallend dat deze in 3 weken zo flink in prijs is verlaagd… er staat ook bij dat voor een semi-casco woning nu rekening gehouden moet worden met een prijs van475.000. Dat is best fors overigens, weet niet wat voor huis dat is. Prijzen zelfbouwen zijn idd wel flink gestegen zo te zien. En dan dus nog keuken, vloer, sanitair… 


fusion

fusion

06-05-2022 om 20:13 Topicstarter

Lotte78 schreef op 06-05-2022 om 07:56:

[..]

ik ben bang dat als dit jullie droomhuizen zijn, dat je het dan niet snel gaat vinden.

Jullie hebben een mooi budget maar jullie zoeken op een locatie van 1 uur af van zowel Adam als Utrecht. Dan kom je eigenlijk binnen een heel duur stukje Nederland terecht. Want je kan niet de randen opzoeken want dan is altijd 1 van de steden te ver weg.

Ik heb dit soort huizen zeker gezien maar dan is de vraagprijs minstens 900.000 +.

Jullie zullen of je budget moeten ophogen, locatie veranderen bv 1,5 uur of je wensen moeten aanpassen.


Dat is waar… het is een raar soort traject ook eigenlijk.

Eerst het realiseren dat dit hier ‘m niet gaat worden. Dan bedenken wat dan wel, en wáár en wat-moet-dat-kosten. En eerst kopen, dan verkopen, of juist andersom. 
En dan het heen-en-weer van het wensenlijstje. En dan een huis ziet dat dat allemaal heeft, op papier, en toch voelen van ‘nee’. Of een huis zien dat niet de belangrijkste zaken aftikt, maar waar je wel weer kriebels van krijgt… 

Ik droom er ook echt van, zo druk mee. 
We zoeken echt al maanden, en jouw gevolgtrekking klopt. Meer budget gaat ‘m niet worden: boven de 57 wordt naar inkomen na pensioendatum gekeken, dus dat is wat het is. En de verwachte overwaarde op dit huis, tsja, dat zou nog wel ineens wat meer kunnen worden maar daar kunnen we niet mee rekenen. 9 ton is wel de grens dus. 
Die afstand dat is wel een dingetje. We hebben allebei geen problemen met autorijden, en beiden een auto, maar hebben ook te rekenen met familie (moeder 90+ die nog zelfstandig woont in Almere), oppaskleindochter in Amsterdam). Maar… die grens van een uur rekken we soms, voor dat hele bijzondere huis dat echt heel goed past, al af en toe op hoor. Dan moeten we flexibel zijn in bv kleindochter altijd blijven slapen zodat niet op 1 dag 4 x 1,5 uur gereden moet worden. Of dat we ergens halverwege de ‘overdracht’ doen. Of niet meer wekelijks. Vind ik lastig, geniet er enorm van zo nauw bij haar opgroeien betrokken te zijn. 

We denken, en overwegen, kortom. 

fusion

fusion

06-05-2022 om 20:32 Topicstarter

Lotte78 schreef op 06-05-2022 om 08:11:

Waarbij ik als ik jullie was nog eens heel goed ging nadenken over de locatie.Je stuurt je droomhuis binnen budget. En ipv van 1 uur rijden is dit nu 1,5 uur.
Ik weet niet hoe oud je kleinkinderen zijn maar als die straks naar de lagere school gaan, is er ook minder oppas nodig. Daarbij kunnen je kinderen ook plotseling gaan verhuizen. Waarbij de reistijd oploopt. Stel je zelf de vraag als de kinderen morgen verhuizen en ik moet dan 1,5 uur rijden. Stop je dan met oppassen? Als je antwoord nee is, hoef jij nu ook jullie droomhuis niet te laten schieten.

Yep. Kleindochter is 16 maanden. En nummer 2 staat op de planning. 
Maar goed punt. Ik zou zeker niet stoppen met oppassen, maar het is wel een logistiek lastiger verhaal. Maar zoals gezegd, we kijken ook daar nu steeds flexibeler naar. Anders komen we hier nooit weg.

fusion

fusion

06-05-2022 om 20:36 Topicstarter

Egel. schreef op 05-05-2022 om 22:47:

[..]

Zo, jullie houden van strak en serieus!

Vooral die eerste is mijn smaak niet, een en al grijs. Maar het is altijd nuttig om te delen waar jullie van houden, dan weet iedereen dat nog beter bij het zoeken

Ja, het is óf dat strakke, of juist een oude pastorie oid, met glas in lood en zo, of een type woonboerderij met mooie oude houten balken. Best verschillend dus.


https://www.funda.nl/koop/opende/huis-42794055-openderweg-28/

Met een bijgebouw wat helemaal geschikt is voor jullie hobby’s. Vrij wonen, goed te betalen (voor jullie dan 😉) , op 1,5 uur van Amsterdam.

fusion schreef op 06-05-2022 om 20:13:

[..]

Dat is waar… het is een raar soort traject ook eigenlijk.

Eerst het realiseren dat dit hier ‘m niet gaat worden. Dan bedenken wat dan wel, en wáár en wat-moet-dat-kosten. En eerst kopen, dan verkopen, of juist andersom.
En dan het heen-en-weer van het wensenlijstje. En dan een huis ziet dat dat allemaal heeft, op papier, en toch voelen van ‘nee’. Of een huis zien dat niet de belangrijkste zaken aftikt, maar waar je wel weer kriebels van krijgt…

Ik droom er ook echt van, zo druk mee.
We zoeken echt al maanden, en jouw gevolgtrekking klopt. Meer budget gaat ‘m niet worden: boven de 57 wordt naar inkomen na pensioendatum gekeken, dus dat is wat het is. En de verwachte overwaarde op dit huis, tsja, dat zou nog wel ineens wat meer kunnen worden maar daar kunnen we niet mee rekenen. 9 ton is wel de grens dus.
Die afstand dat is wel een dingetje. We hebben allebei geen problemen met autorijden, en beiden een auto, maar hebben ook te rekenen met familie (moeder 90+ die nog zelfstandig woont in Almere), oppaskleindochter in Amsterdam). Maar… die grens van een uur rekken we soms, voor dat hele bijzondere huis dat echt heel goed past, al af en toe op hoor. Dan moeten we flexibel zijn in bv kleindochter altijd blijven slapen zodat niet op 1 dag 4 x 1,5 uur gereden moet worden. Of dat we ergens halverwege de ‘overdracht’ doen. Of niet meer wekelijks. Vind ik lastig, geniet er enorm van zo nauw bij haar opgroeien betrokken te zijn.

We denken, en overwegen, kortom.

Als ik het goed begrijp, halen jullie kleinkind op om weer naar jullie huis te gaan? Kunnen jullie niet in het huis van jullie kind oppassen? Dat scheelt nogal wat reistijd en benzinekosten.

mut

mut

06-05-2022 om 23:51

Steak schreef op 06-05-2022 om 23:37:

https://www.funda.nl/koop/opende/huis-42794055-openderweg-28/

Met een bijgebouw wat helemaal geschikt is voor jullie hobby’s. Vrij wonen, goed te betalen (voor jullie dan 😉) , op 1,5 uur van Amsterdam.

Dat zal geen 1,5 uur reistijd zijn (mogelijk wel nu tegen 24.00, maar niet overdag)

mut schreef op 06-05-2022 om 23:51:

[..]

Dat zal geen 1,5 uur reistijd zijn (mogelijk wel nu tegen 24.00, maar niet overdag)

Klopt, nu laat ik Google maps altijd de afstand bepalen en die neemt dan hartje Amsterdam. Dus misschien is daar nog wat tijd te winnen. 😁

fusion

fusion

07-05-2022 om 08:42 Topicstarter

Steak schreef op 06-05-2022 om 23:37:

https://www.funda.nl/koop/opende/huis-42794055-openderweg-28/

Met een bijgebouw wat helemaal geschikt is voor jullie hobby’s. Vrij wonen, goed te betalen (voor jullie dan 😉) , op 1,5 uur van Amsterdam.

Het heeft zeker leuke elementen, oa die plafonds én dat schitterende vrije uitzicht. Moet ook veel aan gedaan (dat glimmende zwarte toilet, de vloeren, keuken, en wat minder donkere kleuren op de muur). Maar buitenverblijf heeft zeker potentie. 
Alleen… Groningen. Dat is nou toch wel echt te ver - en huis vind ik niet ‘wow’ genoeg om verder voor te gaan wonen. 

fusion

fusion

07-05-2022 om 08:46 Topicstarter

Steak schreef op 06-05-2022 om 23:39:

[..]

Als ik het goed begrijp, halen jullie kleinkind op om weer naar jullie huis te gaan? Kunnen jullie niet in het huis van jullie kind oppassen? Dat scheelt nogal wat reistijd en benzinekosten.

Schoonzoon brengt kleindochter naar ons toe ‘s morgens, en haalt haar zo tegen 6 uur weer op. Dus dat is van Asd - ons huis - zijn werk, en ‘s avonds andersom. Reden is dat wij allebei nog werken, ook soms wat uurtjes op vrijdag, en zo kunnen we de zorg voor kleindochter afwisselen. Als ik een call heb past man of en vv. Ook ga ik die dag altijd met mijn moeder boodschappen doen, dan past man weer op.

We hebben daarom destijds afgesproken: oppassen: heel graag, maar wel bij ons thuis zodat we ook nog iets anders kunnen doen die dag. 

Er moet wel één en ander gemoderniseerd worden. Maar locatie is goed, denk ik:
https://www.funda.nl/koop/reeuwijk/huis-42794761-zijdeweg-65/


Of op 38 minuten van Amsterdam. Nog geen garage, maar er is ruimte in plaats en budget om die te bouwen. Of de carport ombouwen tot garage.

https://www.funda.nl/koop/zuidermeer/huis-88157274-baarsdorpermeer-31/

Steak schreef op 06-05-2022 om 10:56:

vlakbij Haarlem en dus Amsterdam:
https://www.funda.nl/koop/vijfhuizen/huis-42791892-vijfhuizerdijk-174/#foto-1

De vijfhuizerdijk is een behoorlijk drukke weg. Altijd veel verkeer daar.Ik denk niet dat ze dat willen.

Op de rand van jullie zoekgebied. Maar wel helemaal vrij. Met bijgebouw en genoeg kamers. En ik vind het een leuk huis.
https://www.funda.nl/koop/aerdt/huis-42792224-heuvelakkersestraat-21/

Ook op de rand zoekgebied, Maar dit huis is helemaal af. Kun je zo in. Met vrij uitzicht. Ik twijfel wel over de snelweg redelijk in de buurt. Geen idee hoeveel last je daarvan hebt, dat moet je echt ter plekke ervaren denk ik.

https://www.funda.nl/koop/klaaswaal/huis-42790738-bommelskoussedijk-74/

fusion schreef op 07-05-2022 om 08:46:

[..]

Schoonzoon brengt kleindochter naar ons toe ‘s morgens, en haalt haar zo tegen 6 uur weer op. Dus dat is van Asd - ons huis - zijn werk, en ‘s avonds andersom. Reden is dat wij allebei nog werken, ook soms wat uurtjes op vrijdag, en zo kunnen we de zorg voor kleindochter afwisselen. Als ik een call heb past man of en vv. Ook ga ik die dag altijd met mijn moeder boodschappen doen, dan past man weer op.

We hebben daarom destijds afgesproken: oppassen: heel graag, maar wel bij ons thuis zodat we ook nog iets anders kunnen doen die dag.

Als jullie verder weg gaan wonen, zal dat oppassen snel afgelopen zijn. Ik weet niet waar je schoonzoon woont en werkt, maar als jullie een uur verderop wonen, kan hij toch niet heen en weer rijden? En denk eens aan het kind dat dan twee uur in een auto moet doorbrengen. Over 2,5 jaar gaan je kleinkind naar school, de baby-in-de-maak nog niet en dan hebben de ouders een best lastige tijd met brengen en halen naar school en schoonouders. 
Gisteren fietste ik nog over de Oude Arnhemse Karweg in Putten waar iemand een huis had getipt, en wat is dat daar mooi voor jullie.   In het bos, een uur van Amsterdam, station vlakbij, Harderwijk, Amersfoort en Zwolle als steden dichtbij. Vlakbij hei en water. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.