Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Niny

Niny

04-02-2010 om 13:15

Houtskooltekening 'fixeren' met haarlak?

Mijn jongste dochter heeft gisteren op een workshop een schitterende houtskooltekening gemaakt. We willen hem graag mooi houden en volgens haar zeiden ze daar dat je de tekening met haarlak moet fixeren. Ze wist het niet helemaal zeker, vandaar mijn vraag: is haarlak inderdaad de manier om de tekening goed te houden? Of kunnen we hem beter meteen in een wissellijst doen?

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja!

is al weer lang geleden voor mij, maar dat is idd de manier.

Guinevere

Guinevere

04-02-2010 om 13:16

Jawel

Jazeker. Dat heb ik ook geleerd. En dan doe je 'm daarna alsnog in de wissellijst.

Niny

Niny

04-02-2010 om 13:25

Dat is snel!

Bedankt rodebeuk en Guinevere, voor jullie supersnelle antwoord! Ik ga vanmiddag meteen haarlak en een A3-wissellijst kopen.

En rodebeuk, bij het doorlezen van deze rubriek zag ik je koekjesrecepten staan. Mijn oma was Duitse en bij haar kregen we altijd Lebkuchen, heerlijk. Mijn oven is niet erg betrouwbaar (alle cake mislukt er bijvoorbeeld in, waarschijnlijk omdat de deur niet goed sluit) maar ik ga ze zeker een keer maken.

Groet,
Niny

Mamvantwee

Mamvantwee

04-02-2010 om 14:50

Tips voor fixeren

Zorg ervoor dat je niet te dicht op de tekening spuit, dan krijg je vlekken die soms niet meer wegtrekken. EN spuit als het even kan buiten, anders zitten je neusharen ook permanent in model...

Neem zo'n 20cm afstand en bespuit de tekening egaal in heen en weer gaande bewegingen. Daarna kun je dit nog een keer herhalen met een beweging loodrecht op de vorige. Als alles droog is, is de haarlak als het goed is niet meer zichtbaar.

Houtskool blijft erg kwetsbaar, ook na fixeren. Inlijsten is een goed idee.

groet, Mamvantwee

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.