Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Guinevere

Guinevere

27-08-2009 om 11:36

Houtlucht als werkster is geweest

Iedere keer als mijn werkster is geweest, ruik ik 's avonds in de badkamer zo'n rare lucht. Alsof er hout is gezaagd. Kan zo'n rare geur ontstaan doordat er schoonmaakproducten door elkaar worden gebruikt?
Ik heb geen idee wat ze allemaal door elkaar heen gebruikt, want ik ben altijd aan het werk als ze komt. Vragen als ik haar toevallig zie is lastig want haar Nederlands is enorm slecht (laat staan als ik het telefonisch doe, of met een briefje...).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

27-08-2009 om 11:48

Een lucifertje?

Er zijn mensen die een lucifertje afstrijken na gebruik van het toilet - na een grote boodschap (en dat is effectief). Zou het zoiets kunnen zijn? Haar manier van de lucht reinigen?
Iets met schoonmaakmiddelen zou ik niet kunnen verzinnen.

tonny

Guinevere

Guinevere

27-08-2009 om 12:35

Ruikt anders

Het ruikt niet als een lucifer, meer alsof je een houtzagerij binnenstapt. Aan de andere kant, ik zie het haar wel doen, zo'n lucifer als een soort rituele reiniging oid...ze heeft wel meer exotische gewoontes waar ik helemaal niets van begrijp (ze komt ergens uit de verre binnenlanden van Azië, niet uit een gemoderniseerde omgeving).

volgens mij zijn er schoonmaakmiddelen op dennenbasis (of er nou hars inzit ofzo, dat weet ik even niet). Misschien gebruikt ze dat en komt die lucht daarvan.

Wel lekker trouwens, zo'n houtluchtje.

Groeten,

Temet

Brianna F

Brianna F

27-08-2009 om 15:23

Of anders

Neemt ze de meubels te nat af, dan kun je dat luchtje ook krijgen.
Ik neem aan dat je zelf wel weet wat voor schoonmaakmiddelen er in huis zijn, of dat hars of zo bevat?

Guinevere

Guinevere

27-08-2009 om 16:59

In huis

Wat ik in huis heb zijn in elk geval geen schoonmaakmiddelen met houtgeur. En de lucht komt echt uit de badkamer. Vandaar dat ik denk dat ze misschien middelen door elkaar heen gebruikt, dat er sprake is van een chemische reactie.
Wat zal ik doen, schoonmaakmiddelen gaan mengen om te kijken wanneer deze geur ontstaat? :-p

Pas op hoor!

Je moet geen bleekwater met bijvoorbeeld WC-eend (of ander anti-kalk spul) gaan mengen. Dan krijg je chloorgas! Ruikt helemaal niet naar hout en is extreem giftig.

Guinevere

Guinevere

27-08-2009 om 21:33

Aha

Daar was ik inderdaad bang voor, dat ze dergelijke zaken door elkaar heen gebruikt. Maar goed te horen dat díe combinatie niet naar hout ruikt.
Misschien moet ik alle heftige schoonmaakmiddelen in huis maar gaan vervangen door groene zeep en schoonmaakazijn, helemaal vertrouwen doe ik het niet.

Tirza G.

Tirza G.

27-08-2009 om 22:46

Wat heb je in huis?

Wat heb je dan allemaal wat ze zou kunnen gebruiken? Knal het hier eens neer, wie weet herkent iemand het

Tirza

Faith

Faith

28-08-2009 om 18:22

Ehm

Ik heb deze week ook 2 soorten wc reiniger gemengd, maar dat ging inderdaad "reageren"
Ook erg vies: kalkreiniger, of roestverwijderaar. van HG. het werkt wel dus. Dat ruik je.. Faith

Vic

Vic

28-08-2009 om 20:10

Kan het dit zijn?

Toen ik vandaag de badkamer poetste rook ik ook zo'n houtluchtje. Ik vermoed dat het komt door de reactie van de Glassex badkamerreiniger (groene spray) met de Ajax allesreiniger met eucalyptusgeur. Heb jij die producten ook in huis?

Guinevere

Guinevere

28-08-2009 om 21:26

Ik heb...

Ik vond in huis: groene zeep, Antikal, Glassex, Glorix extra dik en standaard Andy.
Mijn gedachten gaan toch richting het mengen van Antikal met Glassex. Dat zijn haar favoriete producten. Morgen ga ik die buiten eens bij elkaar doen. En anders de glassex met de Andy. Wel goed te lezen dat anderen dat gekke houtluchtje ook wel eens hebben bij het schoonmaken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.