Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Houten vloer trekt krom.

Hallo allemaal,

Sinds 5 jaar heb ik een houten vloer. Spijt als haren op mn hoofd want ik vind het een kreng. Maar hij moet nog wel een aantal jaar mee gezien de aanschafprijs.

Vorige week is, toen ik aan het werk was, een vaas kapot gegaan. Toen ik thuis kwam lag er een flinke plas water op de vloer. Ik heb geen idee hoe lang het er heeft gelegen. Maar nu trekt de vloer krom. Ondanks dat de planken verlijmd zijn. Hoe krijg ik dat in vredesnaam weer goed? Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad en een gouden tip?

Dank alvast!

Swaen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk

Je moet die plank vervangen. Waarop is de vloer verlijmd ? Wat zit er onder de vloerdelen ?

Libertine

Libertine

21-07-2009 om 20:00 Topicstarter

Manda

De vloer is zwevend gelegd. Hij is aan elkaar verlijmd en ligt los op een soort wollen isolatiedeken. Plank vervangen zal niet gaan ben ik bang? Het gaat om wel 4 planken trouwens.

Ik mijmer al een beetje over zwart linoleum... Kapitaalvernietiging bromt de man.

Zwevend dus

ok dan is het niet zo raar dat die vloer krom trekt. Een massieve houten vloer moet je vernageld leggen op een houten ondervloer of vol lijmen op een beton vloer.

ik zou er een parketlegger bij halen die eens goed naar die vloer kijkt.

4 planken vervangen valt op zich wel mee hoor, als die vloer nog te krijgen is dan koop je gewoon die 4 nieuwe planken, zaag ze op maat en hup erin.

Libertine

Libertine

23-07-2009 om 12:26 Topicstarter

Manda

We hebben de vloer zelf gelegd en de vloerenboer heeft aangeraden het niet op een ondervloer te leggen. Daar hebben we, tegen beter weten in, naar geluisterd.

Ik ga je tip opvolgen en er een kenner bij halen. Heb gelukkig nog een aantal planken over die er in zouden kunnen.

Bedankt voor de tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.