Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

13-02-2009 om 18:24

Houten vloer nieuwbouwhuis? wel of niet uit depot

Ik kom tegenstrijdige verhalen tegen over houten vloeren die al dan niet vanuit het bouwdepot betaald kunnen worden. Een beetje een houten vloertje door het hele huis kost een paar duizend euro. Niet echt iets waarop we gerekend hebben om zelf meteen te betalen. De houten vloer zal door ons gekocht worden en door een klusser of onszelf zwevend gelegd worden. Nu lees ik dat alleen VASTE vloeren uit het depot betaald kunnen worden. Wie heeft ervaring? en tips en trics?

dank

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach als

het zo'n issue is dan spreek je gewoon na accoord met je parketman af dat hij op de bon zet "vast genageld".

Klaar.

Marmar

Marmar

13-02-2009 om 23:59

Het zweeft niet weg....

Hoi Angel. Dat 'zwevend gelegd' is gewoon een vakterm om aan te geven dat er onder de houten vloer een flinke laag isolatiemateriaal ligt én een ondervloer (en vaak een houten frame). Houten planken kunnen ook niet vastgeplakt worden aan de vloer (of aan elkaar): ze moeten kunnen krimpen en uitzetten.
Wist je overigens dat soms in huizen bij de bouw de betonnen vloeren ook 'zwevend' zijn ivm geluidsisolatie? Zo te zien verdwijnt je kale betonnen vloer in de muur zonder 'iets', maar deze vloer ligt dan op stukken vilt.
Ik heb voor een deel de kosten van de lening voor mijn zwevend gelegde vloer in het kader van 'woning-verbetering' via de belasting teruggehad. Dat was al wer jaren terug, en die regeling is er niet meer, geloof ik(?). Maar als toen een houten vloer volgens de belasting 'vast' was, zal dat nu ook zo zijn.
Want het is een enorme klus om een houten vloer te verhuizen. Zo 'zwevend' is-ie niet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.