Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-03-2011 om 18:54

Houten tuinset

Hoi,

Wij zijn heel erg toe aan een nieuwe tuinset. En ik wil weer een houten. Dat hebben we nu ook en die heeft het na 4 jaar weer en wind echt wel begeven. De oude heb ik het eerste jaar nog wel geolied, maar daar kwam later de klad wel in. En dat is nu wel te zien. Nu met de nieuwe wil ik het beter doen. En dus vraag ik me af of beitsen een beter idee is. Het gaat om merantie-hout. Iemand een idee??

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

19-03-2011 om 19:16

Goeie set kopen

Bij de Gamma en consorten kun je een set kopen voor een paar honderd euro. Maar dan ben je na 4 jaar dus al aan een nieuwe set toe. Zonde. Ik heb geen idee wat het merk is van onze set maar hij staat ongeolied/ongebeitst al meer dan 10 jaar in de tuin in weer en wind(ter). Even investeren dus (onze set kostte iets van 2000 euro).

Fiorucci

Fiorucci

19-03-2011 om 19:40

13 jaar

Ik heb al 13 jaar een teakset. Dat mag ook wel, die kostte ooit 800 gulden. Maar het kan nog jaren mee.
beitsen houdt vocht niet tegen op de lange duur.

Monet

Monet

20-03-2011 om 09:23

Goedkoop is duurkoop

Ook wij hebben een houten tuinset gehad, een goedkope van de Aldi. Prima om een jaartje of 5 mee te doen, maar toen viel hij echt van ellende uit elkaar. Daarnaast hebben we ook een zware teakhouten bank, al 10 jaar wordt hij gebruikt nu, een enkele keer hebben we hem in de olie gezet, maar hij lijkt het niet echt nodig te hebben. Hij staat nog altijd als een huis, dus als je echt een houten set wilt hebben adviseer ik een zware/dure uitvoering.

Mayte*

Mayte*

20-03-2011 om 21:24

Ja precies, teak is onverwoestbaar

Ik heb me ook een rib uit mijn lijf betaald voor mijn tuinset. Maar na 8 jaar is het nog steeds prachtig, stevig, goed werkend (verstelbare stoelen). De investering waard.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.