Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yura

Yura

18-01-2011 om 13:34

Hotelkwaliteit beddegoed

Lees hierboven over hotelkwaliteit dekbedshoezen van de Hema. Heb die wel eens gekocht, maar na een half jaar zat er al een scheur in. Ik vind niets heerlijkers dan een net schoon bed en dan het liefst met van die lekker stevige hoezen zoals in hotels. Ben dus een beetje aan het kijken hoe ik dat voor elkaar krijg. Begrijp inmiddels dat dat hotelbeddegoed in de wasserette wordt opgestijfd. Dat krijgen wij nooit voor elkaar, is toch meer iets voor oma volgens mij. Zijn er nog mensen die stijfsel gebruiken bij de was? Ik vond wel een site van een merk stijfsel, dat volgens hunzelf bij oa de AH wordt verkocht, nou niet bij de mijne dus. Heb nu strijkhulp van Nibro, dat is een textielversteviger, gooi je in het wasverzachterbakje. Gister toegepast bij mijn dekbedhoes, waarna ik hem dan toch ook maar nog vochtig gestreken heb. Maar eigenlijk voel ik geen verschil tussen nu en dat hij ongestreken de kast in gaat. Ik denk dat ik dus voor een combinatie moet gaan van kwaliteit van de hoes en manier van wassen/strijken. Hoe krijg ik nu van die dekbedhoezen als in een hotel? Dus: Waar koop ik echt goede dekbedhoezen? Wat voor soort katoen is dat dan? En wat doe ik met wassen/stijven? Heb een beetje zitten googelen en vond een site met dekbedhoezen van 700 euro ofzo. Zijn er echt mensen die dat kopen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Yura

ik denk dat je met die scheur echt pech hebt gehad. Een vriendin van mij had dat ook helaas in haar HEMA hotelkwaliteit dekbedhoes.

Het bleek echter dat zij haar dekbedhoes altijd in de droger gooit. Wellicht dat het daardoor komt. Ik heb er zelf namelijk nog geen last van.
Voordeel van gewoon drogen is dat de stof al wat stijver wordt. Helemaal als je het buiten kan laten drogen, wapperend aan de molen. Helaas kan dat in dit jaar getijde niet echt.

Verder geen idee hoe je de hoezen lekker stevig kan krijgen. Ik lees mee.

groetjes van Purk

Kari1

Kari1

18-01-2011 om 16:33

Hier de derde met pech

ik heb ook een dekbedhoes hotelkwaliteit van de hema. Slaapt heerlijk, maar is ook de enige hoes waarin al vrij snel een scheur zat...andere hoezen zijn altijd scheurvrij gebleven tot de gaten erin vielen van ouderdom. Ze gaan hier nooit in de droger.
Kari

nou wat een kwaliteit van lik mijn vestje is het dan ! Hier zijn ze toevallig 3 jaar in omloop thuis en heb ik nog nooit een scheur gehad, ik kan er eigenlijk ook geen andere slijtage aan zien, dus ik ben er zelf wel tevreden over. Ik heb ook de witte handdoeken van hema hotelkw (en die gaan dan samen met het beddengoed). Beddengoed gaan niet in de droger, de rest van de was wel en ik hang alles te drogen op.

Ik was ze regelmatig met een scheut bleek en op 60 graden.

Goh, misschien heb ik dan wel geluk en vallen straks zomaar de gaten erin !

Scheuren?

Ik ben verbaasd. Ik slaap mijn hele leven al onder HEMA-dekbedhoezen en uitgezonderd ooit 1 hoes (toen ik nog studeerde) heb ik nog nooit anderen gehad. En scheuren hebben wij nooit, nog nooit gehad ook.
Toevallig heb ik pasgeleden nieuwe gekocht, (9 euro per stuk 1 persoons) en dat was omdat de vorigen (20 jaar oud schat ik) nu écht op waren. Geen scheuren, maar gewoon versleten. Van de zomer toen ik ze buiten hing keek je er al bijna doorheen.
Afijn die zijn nu dus poetsdoek.
Voor de kinderen ook diezelfde HEMA dekbedhoezen.
Ik doe je zoals het uitkomt in de droger of hang ze op.
Mijn moeder vond het ook lekker dat ze stevig waren. Die had een speciale tactiek doorvoor. Die hing ze op de verwarming (wel in bijkeukentje), dubbelgevouwen en als de ene kant enigzins gedroogd was dan draaide ze ze om.
Dan droogden ze steviger op.
Mij maakt dat niet uit.
groeten albana

Rembrand

Rembrand

19-01-2011 om 19:10

In de aanbieding

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en twee éénpersoons hoteldekbedovertrekken gekocht. Wit met donkerblauwe bies om de buitenkant.
Ik ben benieuwd of ze snel gaan scheuren. Ze waren trouwens in de aanbieding bij de Hema ! ( van 29,00 voor 23,00 Euro per stuk ).
M.

Yura

Yura

20-01-2011 om 18:24

Percal katoen

Ben erachter dat die hotelkwaliteit gaat om percal katoen. Heb hier nu een hoeslaken van besteld bij de Bijenkorf, waar ze ook in de aanbieding waren (1 euro goedkoper overigens dan bij de hema in de grootste maat), ben benieuwd. Heb nog 2 goeie dekbedhoezen, dus vind het ook weer zonde om die te vervangen. Misschien worden ze weer wat steviger door de strijkspray die ik nu heb gebruikt. Ga het zondag merken als ik mijn bed heb verschoond.

Yura

ik zag gisteren stijfsel staan bij de wasmiddelenvak van de C1000. Misschien is dat wat je zoekt. Werd speciaal aanbevolen voor beddegoed.

groetjes van Purk

Yura

Yura

21-01-2011 om 08:28

Bedankt

Ik ga eens bij de C1000 kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.