Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mama 78

mama 78

04-05-2009 om 12:55

Hortensia's worden groen

Weet iemand hoe ik witte hortensia's goed kan verzorgen?
Ik heb er 2 staan die heel mooi waren, maar helaas worden ze groen. heb ik er nu niks meer aan, afwachten of in de tuin doen?
Heeft iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

04-05-2009 om 13:10

Schaduw?

Staan ze misschien in de (half-)schaduw? Ik heb wel eens gehoord dat ze wit worden als ze genoeg zonlicht hebben, en minder wit (of groen) als ze te weinig zon krijgen.

Roze en blauwe kleur hangt dan weer af van de zuurgraad van de grond, dacht ik.

groet, Mamvantwee

mama 78

mama 78

04-05-2009 om 22:14

Veel zon

Ze stonden in het raam, in de felle zon.
Hoewel ze het daar prima deden met elke dag water, werden ze toch groen..

Tirza G.

Tirza G.

04-05-2009 om 23:12

Hortensia's

zijn schaduwplanten. Mijn vriendin heeft ze op het noorden staan, ik achter een coniferenhaag waar amper zon komt. En ze doen het prima. En worden niet groen.

Tirza

Mamvantwee

Mamvantwee

05-05-2009 om 09:32

Onze hortensia's

Die van ons staan anders in de tuin, op het zuiden midden in de volle zon en doen het ook prima. Ook de witte, die prachtig wit zijn. Dus of het nou schaduwplanten zijn, dat betwijfel ik.

Tirza G.

Tirza G.

05-05-2009 om 12:32

Misschien

zijn het wel multi-purpose planten. Overal en breed inzetbaar. Wat fíjn. Want het meeste gaat dood op mijn stukkie naast de haag van de buren.

Tirza

MaximeM

MaximeM

05-05-2009 om 17:43

Type plant?? groen schijnt rood te worden

Hoi,

Ik heb even voor je gegoogled en het schijnt het type plant te zijn. Sommige soorten worden groen om daarna mooi rood te worden. Zie onderstaande link voor een duidelijke uitleg;
http://www.hovaria.com/verzorging/kleurverandering.html

Groetjes
maxime

Mamvantwee

Mamvantwee

06-05-2009 om 11:21

Nooit gezien, maar lijkt me prachtig

Ik heb nog nooit een rode hortensia gezien, maar het lijkt me erg mooi. Mijn witte hortensia's blijven wel gewoon wit. En de roze roze, en de blauwe blauw, en dat laatste snap ik niet, omdat ik niets aan/in de grond doe en dat zou wel moeten als je de kleur zo wilt houden. Maar goed, misschien ligt er wel een dood konijn onder van de vorige bewoners, wie zal het zeggen, en 'verbetert' de grond daardoor?

groet, Mamvantwee

mama 78

mama 78

07-05-2009 om 21:22

Binnen hortensia's!

bedankt voor het meedenken.
Alleen denkt iedereen dat het om buitenhortensia's gaat geloof ik...ze staan dus binnen.
Ze zijn nog steeds groen haha, maar ik overweeg of ik ze buiten in de grond kan zetten.
Zou dat wat zijn?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.