Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

31-10-2010 om 13:59

Hondenopvang

Binnenkort, het kan nog een half jaar duren gaan wij een hondje nemen. Een puppy. Nu heb ik een sollicitatie lopen, als ik aangenomen wordt dan zullen er twee dagen zijn waarop iedereen de hele dag min of meer van huis is. Met een puppy kan dit natuurlijk niet.
Hoe oud is een hond voor hij wel wat langer alleen thuis kan zijn? Wie heeft dit ook aan de hand gehad en heeft een oplossing bedacht voor die begintijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

31-10-2010 om 14:55

Hondenuitlaatservice

ik kom hier in de stad regelmatig auto;s en busjes tegen van mensen die een hondenuitlaatservice hebben, daar zou ik eens contact mee opnemen.

koentje

koentje

01-11-2010 om 10:03

Dat lijkt mij

ook ja. Maar als ik weet binnen hoe veel tijd een hond iets langer alleen thuis kan zijn, weet ik beter wat ik eventueel met iemand af kan spreken hioerover. Waarschijnlijk zal het gaan om iemand die ik moet zien te vinden waar de pup opgevangen kan worden en later dat zij misschien een tijdje langskomen als uitlaatservice voor de overgang. Maar hebben we het dan over maanden, over een half jaar of...?

Koentje

Ik heb ook altijd een hond gehad en ik heb de aanschaf daarvan altijd gepland in een vakantie zodat je extra tijd kan besteden aan het proces van zindelijk worden. Hoe lang dat duurt is erg wisselend. Ik zou zeker 3 weken van intensieve begeleiding inlassen.

Je moet zorgen dat je van het begin af aan de hond leert waar hij moet/mag plassen en poepen. Doe je dit niet adequaat dan kan het langer duren. Een hond wil graag dienen: doen wat jij als baas van hem verlangt. Daarbij wil een hond zijn eigen nest niet bevuilen. Om die reden hebben wij een bench aangeschaft en de hond daar in gezet zodra we weg waren. De bench is zijn 'nest' en hij zal daar dan ook niet zijn behoeften in doen, mits het niet te lang duurt voordat hij in de gelegenheid gesteld wordt om zich te ontlasten. In het begin is die periode enkele uren maar dit bouwt zich snel op.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal...

Groetjes,
Regien

soepstengel

soepstengel

02-11-2010 om 18:13

Wij

ik vond het best snel gaan, de eerste 3 weken is er steeds iemand langs geweest(10u-12u-15 u)geweest als ik moest werken( 2 dagen ) Toen was het meivakantie en lieten we haar zelf uit alle dagen.
Daarna lieten we ze even flink rennen smorgens vroeg en net voordat ik wegging nog plassen( dan sliep ze lang daarna omdat ze moe was) en dan tussen de middag en om 15 uur en om 18 uur. Dat ging al meteen goed moet ik zeggen. Dat deden we eigenlijk nog lang omdat de kinderen er wel waren om 15 uur en ze dan uit moest omdat ze iemand zag en wilde spelen en rennen, het is een actieve hond.
Nu heb ik de regeling dat als een kennis moet werken hun hond die ochtend met mij mee gaat lopen( en blijft tot ze komt, smiddags dus een heerlijk moeie hond haha) en op de dagen dat ik werk laat zij onze hond mee lopen een uur smorgens, werkt erg goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.