Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koentje

koentje

01-09-2010 om 17:18

Hond/allergie

Mijn man had vroeger een hond maar is tot onze spijt in de loop van de tijd allergisch geworden.
Nou schijnen er rassen te zijn waar mensen vaak weinig tot geen last van hebben.
Zo heb ik gehoord van de spaanse waterhond en van de rassen die draadhaar hebben. Heeft iemand er verstand van?
Hoe kunnen we erachter komen of hij er dan tegen kan zonder dat we ons al vastleggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

01-09-2010 om 21:35

Poedel

Mijn man is ook allergisch, maar voor de poedel die ze thuis hadden dus niet.

Rembrand

Rembrand

01-09-2010 om 23:47

Golden doodle.

Mijn broer(tje) en schoonzus hebben vorige week een golden doodlepup gekocht. Ze wilden aanvankelijk een labradoodle, maar er schijnt een wachtlijst van een jaar te zijn als je bij een goede fokker wilt kopen. Nu hebben ze de golden doodle via een goede fokster in Limburg (Nederweert) gekocht. Het lijkt me een echte gezinshond en ook nog eens zeer geschikt voor allergische huisgenoten.
M.

koentje

koentje

02-09-2010 om 10:58

Oh!

Wat leuk al die tips! Ik word helemaal enthousiast.
Het zou zo goed zijn voor ons gezin: een hond!
Voor man (heeft meer beweging nodig voor zijn diabetus)
zoon adhd is er gek van en zal zo genieten
ik viind het ook zo leuk!!!

Femke:-)

Femke:-)

02-09-2010 om 20:57

Ik schijn ook allergisch te zijn voor honden

Dat bleek uit een test die ik gehad heb in het ziekenhuis, maar wij hebben een Shih Tzu en daar heb ik geen last van. Dus waarschijnlijk is dat ook zo een ras....

koentje

koentje

03-09-2010 om 14:38

Jeetje

bedankt voor de informatie, wij zijn druk aan het onderzoeken!

reina

reina

03-09-2010 om 20:36

Kooikertje

Ik heb al jaren kooikerhondjes. Ik had ooit gehoord dat mensen met allergie daar goed op reageren. Volgens allergietest ben ik oa allergisch voor honden, maar tenzij ik te lang met onze kooiker in een kleine ruimte ben (uren in de auto bijv) heb ik nergens last van. Voor het hondje van mijn ouders, Jack Russell, ben ik bijv wel allergisch.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.