Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

sita

sita

23-03-2010 om 20:09

Hoge eindafrekening, gasverbruik ineens veel hoger?

Wij kregen vandaag de eindafrekening en moeten dus bij betalen, zoals zoveelen vast met deze koude winter.
maar dan nog, we gebruikten altijd zo'n 2000m3 gas en nu ineens 2919 m3.
We wonen in een beneden (tussen) woning, alles begaande grond, kamer en 2 slaapkamers. Dubbel glas, maar wel een hele oude ketel (17 jaar dacht ik), zou het daaraan liggen dacht ik.
We zijn met 2 volwassenen en 1 puberdochter.
Verwarming staat nooit echt hoog want ik het het altijd warm.
Hoeveel gas hebben jullie verbruikt? Dan kan ik even vergelijken, Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sita

sita

23-03-2010 om 20:12

Kleine aanvulling

We betalen 140 euro per maand bij greenchoice, zijn 2 jaar geleden overgestapt van essent naar greenchoice.

Agchie

Agchie

24-03-2010 om 19:49

Mengkranen?

Vorig jaar hadden wij hetzelfde probleem. We moesten opeens 1000! euro bij betalen, terwijl er nauwelijks iets veranderd was in ons huishouden. Ons gasverbruik was meer dan verdubbeld! We gingen van een maandbedrag van 100 naar een maandbedrag van 230!

We hebben alles gecontroleerd: gasmeter, cv, gasfornuis, maar konden niets vinden. Echter attendeerde de cv-monteur ons op de aanwezigheid van mengkranen. Deze schijnen nog wel eens het euvel te hebben dat ze warm water bij het koude water mengen, waardoor de cv iedere keer opwarmt als er koud water gebruikt wordt! Inderdaad hadden we dat jaar in de douche 2 mengkranen aangebrachd. Dit hebben we ongedaan gemaakt!
En voila dit jaar krijgen we 1000 euro terug en gaan naar een maandbedrag van 104.

Misschien heb je hier iets aan?

Groetjes,

Agchie

sita

sita

26-03-2010 om 11:54

Wat is jullie verbruik? misschien is onze ketel te oud..

Hou nu een grafiek bij via ecohome en we hebben nu sinds 5 maart 196 m3 gas verbruikt.
Onderhoudsafspraak gemaakt, vrees dat we een nieuwe ketel moeten kopen...is 18 jaar oud.

Agchie

Agchie

26-03-2010 om 15:57

In de afgelopen dure maanden

hebben we gemiddeld 460 m3 gebruikt. Dit is januari en februari. Ik ben benieuwd naar ons gemiddelde verbruik over het hele jaar, maar dat weet ik nog niet. 1 april schrijf ik de stand weer op...

maan.

maan.

26-03-2010 om 16:25

Verwarming of douche?

Mijn eerste idee dat toch de verwarming meer 'werk' heeft verricht; het viel me toevallig op dat onze cv deze week nog geen enkele middag was aangesprongen.. maar of je winterverbruik daardoor zoveel toeneemt?

Tweede idee, heb jij ook zo'n puberdochter die wel elke dag een half uur zou willen douchen (en dat ook doet als je niet bijtijds 'klaar' roept).. ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.