Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoeveel pannenkoekenmix

Wij brengen het pinksterweekend door met 20 volwassenen en 20 kinderen, voornamelijk pubers. We willen op maandag pannenkoeken bakken en denken eraan om van de ALDI de mix te gebruiken. In één pak zitten 6 zakjes á 200g meelmix. Hoeveel pakken moet ik kopen? 10? 15?
Angelika

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

18-05-2010 om 17:07

Even rekenen

Ik gebruik voor 4 personen een kilo droge stof (bloem). Voor 40 personen zou ik dus 10 kilo droge stof gebruiken. In jouw doos zit 1200 gr droge stof, dus om aan 10 kilo te komen heb je 8,5 doos nodig.
Maar, omdat je schrijft, volwassenen en pubers, zou ik naar boven afronden. Tien dozen.

Tirza

Annet

Annet

18-05-2010 om 18:52

Per zakje twee personen

Hier gebruik ik één zakje voor drie personen maar dat zijn kinderen.
Voor zo'n grote groep zou ik gewoon zelf een mix maken. Je hebt anders meer werk aan al die zakjes openscheuren dan gewoon zelf pannenkoekendeeg te maken van bloem. Wel op tijd maken zodat het lekker luchtig wordt.

Zelf maken

ik zou even googlen op een recept voor pannenkoeken voor de verhouding meel, melk, eieren etc. Dat is volgens mij veel makkelijker berekenen dan die pakken van de Aldi met zakjes. En volgens mij is het ook goedkoper.

groetjes van Purk

Hanne.

Hanne.

18-05-2010 om 21:30

Uit het groepen kookboek

Uit mijn 'koken voor groepen' kookboek:

Voor een maaltijd voor 65 personen (4-18 jarigen)
6 kilo zelfrijzend bakmeel
12 liter melk
24 eieren
wat zout
Hier komen wij al jaren mee uit!

Maar, als ik eerlijk ben hangt het ook heel erg van de eters af. Thuis gebruik ik nl ook al 500 gram bloem, en dat is voor 2 volwassenen en 2 peuters. Als ik dat doorreken kom ik op veel hogere aantallen.

Vera*

Vera*

18-05-2010 om 21:50

Iets erbij

Om het jezelf iets gemakkelijker te maken zou ik iets bij de pannenkoeken doen, een soepje ofzo. Dat vult ook goed en hoef je niet zo heel erg veel pannenkoeken te bakken.

Puck

Puck

18-05-2010 om 22:07

Geen aldi!

Ik ben behoorlijk fan van veel producten van de Aldi, maar de pannenkoekenmix vonden wij unaniem niet lekker. Gewoon zelf maken is net zo snel en veel lekkerder.

mirreke

mirreke

19-05-2010 om 13:40

Geen mix gebruiken

Maar zelf deeg maken. Ik gebruik witte bloem en volkoren meel ongeveer half om half door elkaar, melk erbij op gevoel, per liter melk drie eieren erbij, en voor het lekkere nog vanillesuiker. Daarmee kan ik lekkere dunne pannenkoeken bakken die niet uit elkaar vallen.
Verder: naar smaak appel, gewelde rozijnen, katenspek, geraspte kaas, champignons, uitjes. En dat in allerlei gewenste combinaties. Voor erop jam, stroop, suiker. Ik ben voor zes personen behoorlijk lang bezig want ze lusten er wel pap van, en ben nu met twee pannen tegelijk begonnen.
Hoeveel? Tja, ik zou behoorlijk wat pakken meel, eieren en (goedhoud)melk meenemen, en telkens bijmaken als het op is. Pannenkoeken zijn de kosten niet. Ik denk zo maar aan in totaal 6 tot 8 pakken... op een pak van 1000 gram gebruik ik 2 liter melk en zes eieren.

Angelika

Angelika

19-05-2010 om 14:44 Topicstarter

Misschien toch geen mix

Thuis doen we ook zonder. Maar dan uit de losse pols. Thuis gebruiken we ook altijd meel dat ik in Duitsland koop, heel fijn gemalen volkorenmeel, type 1050.
Ik denk dat ik gebruik maak van het grote groepen kookboek. Bedankt allemaal voor het meedenken.
Angelika

En dan niet alleen gewoon meel,

maar ook 1/3 of zo zelfrijzend bakmeel. Extra luchtig. Kost allemaal niks. Hebben jullie de ingredienten van pannenkoekenmix wel eens bekeken? oha is dat iets van meel, rijsmiddel, zout. Nou ja. Waar betaal je dan in hemelsnaam voor? Ik gebruik nooit meer pannenkoekenmix. wat een onzin.

Ingrid

Bastet

Bastet

19-05-2010 om 15:42

Zelfrijzend

Ik gebruik altijd 100% zelfrijzend bakmeel,en soms vervang ik 1/3 met boekweitmeel.Ik koop een enkele keer wel een mix,als ik zin heb in meergranen pannekoeken.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.