Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoeveel kleding kinderen?

Hoi,

Onze oudste dochter heeft een nieuwe kledingkast en ik zie nu eigenlijk pas hoeveel kleding ze heeft, sommige dingen zitten nu nog een kaartje aan... Ik krijg gedurende het jaar ook veel van de buurvrouw, maar toch. Ik wil het voor het nieuwe seizoen echt anders doen, want dit is niet nodig. Hoeveel kleding hebben jullie kinderen eigenlijk? Ik heb twee meisjes. En hoe vaak wassen jullie, want dat scheelt dan ook natuurlijk.

Groetjes,
Anne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

29-06-2009 om 10:36

Genoeg

Mijn dochter heeft ook een aardige hoeveelheid, maar ik grijp toch nog vaak mis. Shirtjes vergaan nogal snel, leggings zijn opeens te smerig voor woorden, zelfs na een was. Ze groeit ook natuurlijk, dus kleren zijn gauw te klein. En in haar kast ligt alles door elkaar:
- te klein maar nog draagbaar in de zandbak,
- netjes, nieuw en schoon,
- netjes maar te klein
- goede maat voor de zomer
- goede maat voor de winter

Dus een allegaardje.

Kleren kunnen soms 2 dagen aan, maar meestal moeten ze dagelijks in de was. We wassen de kleren dus wekelijks.

angel3

angel3

29-06-2009 om 10:40

Meisjes

meiden hebben volgens mij altijd veel meer kleding dan jongens.... die hebben alleen broeken. Meiden hebben jurken, rokken, leggings, broeken etc etc.
Anyway mijn zoon heeft dus welgeteld 7 broeken en wat shirts. Dochter van 3 haar kast puilt uit.
Verschil is ook wel dat zoon de oudste in de omgeving is dus ik krijg voor hem niks doorgegeven zeg maar.
Voor dochter wel. Dochter heeft (uit de losse pols) nu deze zomer: 6 jurkjes, 6 rokjes, 5 korte broeken, 3 zomerbroeken lang, 6 leggings met enkele tuniekjes, 3 korte broeken (ze is erg van de rokjes en jurkjes) en dan zeker nog 15 t shirts met korte mouw en nog meer shirts met lange mouw...
Voordeel is wel dat het bijna allemaal krijgertjes zijn dus spul met kaartjes er nog aan hebben we hier niet....
Ik was circa 1 keer per week een roze/rode was en 1 keer een donkere was.
groet

Mamvantwee

Mamvantwee

29-06-2009 om 10:45

En onze zoon

Zoon krijgt juist heel veel van vrienden van ons. Zijn kast puilt letterlijk uit! Stápels broeken shirts hebben we voor hem.

Chantelle

Chantelle

29-06-2009 om 12:34

Hier....

Hier 7 lange (winter) of semilange (zomer)broeken per seizoen, 5 korte broeken (zomer) 5 lange mouwenshirts voor onder een polo of blouse, 4 gewone t-shirts voor onder blouse of polo, 6 poloshirts, 4 blousjes, 2 truien, 2 zwembroeken, tig ondergoed, tig sokken, sportkleding. En één stapel met oude kleding (polo's, broeken, shirts) voor zaterdag.
Kleding kan ook van vorige seizoen zijn (maar vaker wordt een kapotte broek in het seizoen vervangen door een nieuwe). Kleding gaat bijna elke dag in de was (kinderen zijn nog jong). De jongens doen weleens samen met lange mouwenshirts, gewone t-shirts, ondergoed en sokken. Ik strijk 1 x in de week. Op woensdag is de kast dus redelijk leeg, op vrijdag weer goed vol.

Veel te veel

ze is 6,5 jaar en mag meestal zelf weten wat ze draagt en dat zijn eigenlijk altijd dezelfde dingen. Ze heeft alleen al 3 caprisprijkerbroeken en een stuk of 6 vestjes, 10 shirts etc.

Maar ik kan net zo goed de helft nu op marktplaats zetten, ik was trouwens elke dag. Ze draagt sommige dingen 2x maar meestal is alles na een dag spelen wel vies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.