Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

cara

cara

18-10-2009 om 14:44

Hoeveel geld voor belastingaangifte?

Hallo,
Door omstandig leveren wij onze belastingspullen pas laat in bij onze balastingadviseur, die sinds jaar en dag onze belastingaangifte verzorgt.
Afgelopen week kregen wij de spullen terug, met een berekening, én een rekening voor zijn diensten dit jaar aangaande de belastingaanvraag.
Ik zie die rekeningen nooit, omdat mijn man die betaalt, maar dit keer dus wel. Ik schrok nogal van het bedrag wat we hem moesten betalen: 218 euro! Ik heb die van vorig jaar erbij gezocht en dat was 178 euro. Nu krijgen we meer terug dan vorig jaar, zou dan de rekening ook hoger zijn?
Ik vertelde het een collega en die lachtte me uit, die heeft een "mannetje", en die doet het voor 50 euro. Afijn, wij hebben geen verstand van belastingaangifte invullen, maar zijn er meer mensen die het door een balastingadviseur laten doen? En zo ja, wat betalen jullie voor zijn diensten?

Grpeten cara

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

18-10-2009 om 14:52

Tja

Hangt wel af van hoeveel werk het is. Voor een gezin met niks bijzonders is een paar tientjes wel realistisch en betaal jij veel, voor een bedrijf(je) zit je erg goedkoop.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2009 om 14:59

Kreeg iemand aanbevolen

die het voor 40 euro doet. Een officiële boekhouder dus niet zwart. Ik moet er nog over praten met man, maar voor zo'n bedrag geef ik het graag uit handen.

Jippie

Jippie

18-10-2009 om 15:24

Tijd

Hoeveel tijd is die man er mee kwijt?
Is het een 'mannetje' of gewoon wit betaald?

50 euro ,1 uur

onze boekhouder rekent 50 euro per uur(wit)

amk

amk

18-10-2009 om 21:41

De vakbond

rekent een eigen bijdrage naar eigen inzicht. Ik geef meestal 10 euro, het gemiddelde bedrag is 5.
En de bond doet het zo goed dat ze ook door de belastingdienst worden aanbevolen en zelfs speciale software en trainingen krijgen.

De vakbond

de vakbond doet het alleen voor leden.als je geen lid bent kun je daar niet terecht.

Hillary

Hillary

19-10-2009 om 11:26

Gratis

Ik doe het voor diverse familieleden gratis. In de meeste gevallen stelt het echt niks voor hoor. Hebben jullie ingewikkelde dingen: eigen zaak, meerdere hypotheken, meerdere inkomens, scheidingen, overlijdens oid? Zo nee, probeer het eens zelf. Ik doe het voor een tante, AOW en pensioen, huurhuis, wat ziektekosten. Ben echt in 10 minuten klaar. Ze wil me ervoor mee uit eten nemen. Vind het te genant voor woorden. Probeer maar uit te leggen dat het niks voorstelt, maar mensen willen dat gewoon niet geloven. Download gewoon het programma eens, vul alles in en verstuur het niet. Laat het door iemand nakijken die er verstand van heeft. Je zult zien dat het echt niet moeilijk is. Echt het prgramma doet bijna alles voor je. Sommige mensen hebben gewoon formulieren-angst, die durven nog niet eens hun naam en adres in te vullen, dat moet de belasting-adviseur zelfs nog doen.

Vic

Vic

19-10-2009 om 13:42

Hub

Bij de Belastingdienst hebben ze HUB-medewerkers (hulp bij aangifte). Als je een minimuminkomen hebt kun je daar hulp krijgen bij je aangifte. Ik doe aangifte voor wat familieleden en ben per persoon hooguit een half uurtje bezig.

inky

inky

20-10-2009 om 10:19

Cara

je vraag is een beetje vaag, vandaar ook veel verschillende antwoorden.. Als het alleen een prive-aangifte betreft is het best veel. Mijn man kon dat meestal ook wel zelf (zat er dan wel een avond aan, maar als je zorgt dat je alle papieren in 1 map hebt zitten is het toch een kwestie van vakjes invullen, je kunt er weinig creativiteit meer in kwijt volgens hem . Dat is in ons geval een aangifte met eigen huis, aandelenportefuille, spaargeld en de hele rimram.
Een prive aangifte zou ik op zo'n 50/60 euro schatten denk ik.

Ik ben nu zelfstandig en de hele handel wordt toch dan een stuk ingewikkelder, met auto van de (eigen) zaak etc. vandaar dat ik nu iemand heb die onze aangifte verzorgd. Dit heeft mij voor 2007+2008 samen 435 euro gekost. Best veel maar ik heb ook een goed jaar gedraaid en mijn adviseur kent alle tips en trucs. Weer iets waar ik me dan niet in hoef te verdiepen. Ieder zijn werk zullen we maar zeggen.

Dus: hoge kosten of niet: hangt van je situatie af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.