Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Yaron

Yaron

19-11-2009 om 17:12

Hoeveel cadeautjes met sint

Een moeder bij school vroeg hoeveel cadeau's onze kinderen krijgen met Sint, ik kom op zeven per kind en zij vond dat veel te veel. Nu vraag ik mij af hoeveel jullie geven, wij geven een paar grotere cadeau's en een paar kleine en iets nuttigs, stom dat ik me er iets van aantrek het is tenslotte onze eigen keus, maar ik ben wel benieuwd naar andere meningen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik kom ook wel op dat getal, 7 per kind. Een groot kado (duikelrek) per kind en daarnaast kleine dingen als een bol wol om mee te knutselen, klei, een boek... en allemaal 1 spel om met z'n allen te kunnen spelen.

ik vind het ook wel leuk om iets meer te geven zodat we niet na een paar kadootjes al klaar zijn. en uiteraard het 'groot' verpakken met een spel oid dus niet in 1 grote zak, uitpakken en klaar.

Gruffalo

Starry Night

Starry Night

19-11-2009 om 17:54

Pchchchch

"Een moeder bij school vroeg hoeveel cadeau's onze kinderen krijgen met Sint, ik kom op zeven per kind en zij vond dat veel te veel."
Mijn eerste reactie is: wat een vervelend mens. Zij stelt jou een vraag en als je dan antwoord geeft is het antwoord niet goed? Belachelijk, maar goed.
Verder: wij spreiden het ook een beetje, omdat we het idee hebben dat kinderen het leuk vinden veel pakjes uit te pakken. Ook als daar hele kleine (goedkope) dingetjes in zitten of dingen die ze toch al zouden krijgen. Met een kleurig papiertje er omheen is het ineens een feestje
Oftewel: ik ben het nog niet met haar eens ook Het is niet per definitie veel en al helemaal niet veel te veel.
Wat wordt haar volgende vraag? "Hoe vaak doe jij het met je man?" Ik weet nu al dat ze het véél te weinig gaat vinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2009 om 19:41

Ik kon nooit maat houden

Omdat ik weet dat kinderen pakjes tellen verviel ik in een hele rare fout. Dan zag ik wat voor kind 1 bovenop de cadeaus die ik al in huis had 'ah, dat zal ze leuk vinden!', maar vervolgens moest ik voor de ander dus ook iets bijkopen. Dat kon helemaal uit de hand lopen. Oma vond mijn hoeveelheid pakjes belachelijk en dat was het in zekere zin ook, maar ik vond het zo leuk!

Chantelle

Chantelle

19-11-2009 om 21:32

Inderdaad

Wat een oervervelend mens. Maar ik weet dan ook niets terug te zeggen. Ja, dat weet ik wel. Als ik thuis al lang en breed weer op de bank zit.
Maar ter geruststelling; wij doen - dit jaar - 1 groot cadeau per kind (dit jaar: Knex reuzenrad, CD speler en speeltentje), 1 of 2 minder grote cadeaus (dit jaar: grote proefjesdoos en schaak dvd, horloge en discobol, serviesje en weet ik nog niet), 1 boek per persoon (soms in de schoen), 1 nuttig ding (dit jaar ieder kind een eigen elektrische tandenborstels per kind) en meestal komt daar nog wel iets bij: knutselspul, skisokken, doucheschuim, mini-cadeautje, stickerboek, etc. Daarbij krijgen ze ook nog wat van andere sponsoren. Dus ja, wij zitten ook zeker aan 7 kadootjes per kind. Dat is toch juist leuk, een halflege zak is toch ook geen Sinterklaas!

sabje

sabje

20-11-2009 om 06:54

Ik dacht dat ik de enigste was

die geen maat kon houden haha.
Ik kocht meestal eerder in het jaar al wat dingetjes en rond Sinterklaas dacht ik ooh dat heb ik al en dat.
Ik vind het gewoon heel erg leuk om kadootjes te kopen.
Hier krijgen mijn kinderen een groter kado (mijn dochter wil de Dora die kan dansen op haar tenen) een die ze echt willen ook al denk ik tjsa ik weet het niet en voor de rest wat kleinere kadootjes.
Ik heb meestal 7 of 8 kadootjes.Ik vind het zoo leuke tijd dit.
Maar inderdaad een beetje rare vraag van die moeder ik kan mij voorstellen dat ze misschien zelf twijfelt maar geef dan niet zo'n antwoord dat moet ieder voor zich weten hoor al geef je 50 kadootjes haha.

Even tellen

voor de oudste van bijna 7 heb ik nu 4 dingen in huis, heeft mij zo'n 60 euro gekost.

Voor de jongste van 4 maanden heb ik nu 2 dingen in huis en papa gaat nog iets duurs kopen, van hout oid wat dan lang mee gaat.

Verder ben ik mijn visie op aantal kado's en vorm etc aan het bijstellen aangezien we nu 2 kinderen hebben. Ik denk dat zodra oudste niet meer geloofd we over gaan op de surprises.

En met kerst

koop ik voor iedereen iets kleins, ook voor de cavia's en de poes en dan ligt dat gezellig in pakjes onder de boom. En dat zijn dan dingen als nieuwe sokken, knabbelstick, duur blikje voer, goud en zilver pennen.

Verder zou ik als ik jou was wel even bij jezelf nagaan waarom dit je onzeker maakt. Die stelligheid van haar zal wel haar eigen onzekerheid of stress zijn oid, niet iets om onzeker van te worden lijkt mij.

Yaron

Yaron

20-11-2009 om 09:56

Bedankt

Bedankt voor jullie reacties, 7 is toch wel een normaal aantal. Ik was er gisteren even onzeker over, had slecht geslapen i.v.m. zwangerschap, maar achteraf denk ik ook waar maak ik me druk om. Onze drie kinderen krijgen overigens ook nog cadeautjes op het werk en van de oma' en opa's dus als ik dat ook nog had gezegd kom ik wel op meer dan 10.

emma43

emma43

20-11-2009 om 10:18

Uuuuh

Ik vind dat ze zak van sinterklaas best gevuld mag zijn.zo zielig een zak met 2 cadeautjes onderin.de eerste 5 jaar alleen voor dochter cadeautjes dus kreeg ze veel,toen kwam broertje erbij en kon ze zich nog de cadeautjes van het jaar ervoor herinneren,dan kun je niet terug van te veel naar weinig.Ik bewaarde altijd wel spulletjes die je kon sparen bij de supermarkt enzo.Een spel erbij,leesboek,niet alleen speelgoed.
Nu zijn ze 14 en 9.Dan wordt aanvullen met kleinigheidjes wat lastiger.Zoon krijgt nintendo ds en dochter kleinigheidje,want we doen ook nog kerst bij bij mijn moeder en ze wilt graag zo een armband met losse kralen,weet niet hoe het heet,maar de kralen zijn best duur,dus dat wordt sint en kerstcadeau in 1.
Verder krijgen ze nog een cadeau van ander 2 andere opa's.Dochter een ochtendjas en zoon een mp 3 speler.

Fraz

Fraz

20-11-2009 om 10:48

Ook altijd veel

een stuk of 9-10 cadeautjes. Ik vind het met sint veel leuker veel maar dan kleiner te geven. Met verjaardagen krijgen ze 1 groot cadeau. Nu geef ik 1 paar sokken, stickervelletjes, puzzelboekje, boek, spelletje, een barbie en de andere een voetbal, allebei een tweedehands gamecubespel (nieuw niet meer te krijgen), snoep etc.. Wij kregen vroeger eigenlijk ook altijd een berg cadeautjes. Voor mij hoort dus bij sinterklaas veel pakjes en dan maakt het niet uit wat er in zit als het er maar heel heel veel zijn.

Zomersproet

Zomersproet

20-11-2009 om 11:59

Hier

Wij vieren het samen met mijn ouders. We zijn dan met 4 volwassenen en 2 kinderen. De kinderen krijgen elk 11 cadeautjes, nog 1 gezamelijk cadeau en nog wat lekkers (ook verpakt). Als volwassenen krijgen we ieder 5 cadeautjes.

Ik vind dat een ieder zelf moet uitmaken hoeveel cadeautjes ze geven.

mee1977

mee1977

20-11-2009 om 12:52

En wij

Wij vieren het altijd met mijn familie en dan doen we het zo.

Ouders geven eigen kind 3 kadootjes
Oom en tante geven 2 kadootjes
opa/oma geven 1 kadootje
oud oom/oud tante geven ook 1 kadootje.

Dus in totaal 7 kadootjes en dan nog een chocoletter.
Wij kijken vooral naar de aantal kadootjes. En iedereen heeft ongeveer een budget.
Voor neefje/nichtje ongeveer 20 euro
kleinkinderen 25 euro
Oud Tante geeft rond de 10 euro
en voor eigen kinderen zien we maar, Als het maar 3 kadootjes zijn.

Mijn broer heeft net als ik 3 kinderen, dus alleen voor hun ben ik al rond de 60 euro kwijt. En dan ben ik per eigen kind ook ongeveer 60 a 80 euro kwijt. Dit vieren we op deze manier al 10 jaar zo en ons bevalt het goed.

Heel soms vieren we het ook met man zijn kant, en daar koopt iedereen maar raak. Oma geeft elk klinkind evenveel, maar mijn schoonzus slaat soms erg door. We hebben geprobeert afspraken te maken maar daar houd zij zich niet aan, dus meestal vieren we het niet met hun.. Het is namelijk voor de kinderen niet leuk als de 1 met 7 of 8 kadootjes naar huis gaat en de ander met 20 kadootjes..

Je eigen manier

Degenen voor me hebben al uitgelegd waarom 7 niet zomaar zonder meer "teveel" is. Wij hebben minder per persoon, maar voor ons is Sint dan ook vooral het feest van het halve huis door, gedichten lezen (hoera, ze lezen nu allemaal, dus we hoeven ook al geen plaatje-praatje-gedichten meer te maken!), suprises bewonderen... Als je dat met 7x5 pakjes gaat doen, ben je de halve nacht nog bezig. Vandaar dat er bij ons minder pakjes zijn. Maar ik pak net zo makkelijk een paar sokken in als ik een extra pakje nodig heb. Waarom niet? Zeker voor kleinere kinderen is het uitpakken op zich al zo leuk, die lol gun ik ze best. Hm, misschien ga ik wel voor iedereen een paar sokken inpakken dit jaar, zonder gedicht, gewoon als uitpaksel erbij

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-11-2009 om 13:37

Minstens 10

Wij pakken altijd flink uit met sinterklaas. Gewoon omdat het sinterklaas is die de kadootjes komt brengen en ik dus niet verantwoord bezig hoef te zijn. Het is meestal 1 groot ding van playmobil en dan nog flink wat kleinere dingen. Ook voor onszelf koop ik altijd leuke dingen. Dit jaar nieuwe spellen voor de wii en voor de psp.
De rest van het jaar krijgt dochter trouwens bijna niets tussendoor, alleen voor haar verjaardag 1 kado.

grt Dendy

Meyke

Meyke

20-11-2009 om 14:07

Ook veel

Ik leef me ook volledig uit. Al zijn het maar kleine pakjes. Juist die hoeveelheid is zo leuk.

Ik zit nog wel met een ander probleem. Zoon van 7 heeft absoluut op 1 de Nintendo DSI staan. En die komt er niet om verschillende redenen. Maar hoe red ik me daaruit? Tot nu toe zeggen we dat dat een heel groot cadeau is, wat de Sint vast niet gaat geven. Maar er zijn natuurlijk kinderen die wel zo'n ding krijgen van diezelfde Sint.... Iemand een goed idee hoe ik dit verkoop? Ik weet wel zeker dat hij wat hij krijgt ook erg leuk vindt, dus dat is het niet.

O.K.

O.K.

21-11-2009 om 14:13

Ik vind....

Dat je als ouders van gelovige kinderen de verantwoording hebt om geen belachelijk dure cadeaus te kopen,inderdaad hoe verkoop je dat.
Ik kan daar met mijn verstand niet bij, doe het dan tussen door of met een verjaardag, maar niet met Sinterklaas.
Vorig jaar hebben ze van ons ook wel de WII gekregen ,maar toen zaten ze in groep 6 en 7. Ik kan mij dood ergeren om dat in de jonge klassen te doen. Vrienden van ons doen de kinderen een nieuwe fiets ( kinderen 4 en 7 jaar) Dit vind ik ongelofelijk!
Maar goed dat is mijn mening!

O.K.

O.K.

21-11-2009 om 15:23

Hohoho....knurf...

Gaan we schelden??
Lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling hier. Onze WII was vorig jaar maar 250 MAAR!!! Al geef je 10.000 euro per kind, doe het niet bij gelovige kinderen, ik kan voor 250 euro geen nieuwe fietsen krijgen.
Jouw budget lijkt mij ongeveer 40 euro per kind, ben je er mee eens??
Ik wil alleen duidelijk maken, dat je als ouders de verantwoording moet hebben om sinterklaas feest niet voor andere kinderen te verpesten!!

Flora B

Flora B

21-11-2009 om 15:36

Ik snap ok heel goedl!

ik ben het helemaal met haar eens, en zo zullen er heel veel niet eens zijn, en anderen weer wel, maar Knurf kon jij dit jaar niet inhouden dan?? Kunnen jou kinderen dan heerlijk pronken met de honderden euro cadeaus?

Ik euh... snap het ook niet zo

Dezelfde problemen kun je maken van hoeveel cadeautjes per kind, inderdaad Moet ik nu plotseling minimaal 7 cadeaux per persoon gaan introduceren, omdat dat bij andere gezinnen met gelovige kinderen normaal is? Mijn gelovige kleuter komt kennelijk hevig iets tekort...

Ach

ik snap de goede insteek wel van 'OK' maar wat wil je ermee ? De geirriteerde reacties op haar snap ik ook niet zo, want het is toch duidelijk wat ze precies bedoelt ?

Tip voor Ok, je kan toch gewoon zeggen dat sommige ouders de sint een handje meehelpen met geld en dat jij dat niet doet om ..vul maar in.. En anders haal je je schouders op, dan weet jij ook niet hoe het precies zit met die dure dingen van sinterklaas, nou ja niet belangrijk want jouw kinderen hebben ook mooie dingen gekregen toch ?!

Ik erger mij eigenlijk niet zo snel aan dit soort dingen, het heeft mijn interesse ook niet moeten die mensen maar lekker zelf uitzoeken en kinderen die ergens mee pronken, ach daar erger ik mij al helemaal nauwelijks aan (mijn dochter is al 4 maanden aan het pronken met haar babyzusje, zo enig hoe ontzettend trots ze op de baby is, ze wil nu ook nog een 'extra' broertje erbij

In ieder geval weet mijn dochter de bedragen nog niet goed genoeg om daar een conclusie uit te trekken die ik niet direct om zeep hoef te helpen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-11-2009 om 10:46

Wat een flauwekul

Waarom zou ik rekening moeten houden met wat anderen uitgeven aan sinterklaas? Ons feestje op onze manier hoor!!

Dendy

Izar

eens !

Maar ach, ik zelf weet niet eens wat een WII kost dus tja

Misschien ligt er dan een heel lang pad vol met ergernissen op de loer voor 'OK', merkkleding, zakgeld, scooters/rijbewijzen, dure clubjes, allemaal zaken waar je kind heel verbolgen over kan doen omdat het dat niet krijgt en een ander wel.

Hanne.

Hanne.

22-11-2009 om 11:59

En het formaat van de cadeautjes moeten we niet vergeten!

Wat maakt het uit hoeveel cadautjes een kind krijgt.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel cadeautjes de kinderen krijgen, van ons krijgen ze er 2, van oma en tante...geen idee. Tellen choco letters trouwens ook mee als losse cadeautjes? of niet.

Bovendien kan ik nog flink sjoemelen met het aantal cadeautjes. Zoon krijgt een lego superpack, wat weer uit 3 losse dozen bestaat. Mochten we boven de 7 uit dreigen te komen kan ik dus altijd de dozen nog als 1 pak inpakken....

Wel voorzie ik problemen omdat de jongste dit jaar veel grotere (qua formaat) cadeautjes krijgt. Maar per stuk wel een stuk goedkoper dan de lego van de oudste, maar ja leg dat maar eens uit. Mijn kinderen hebben alleen geen enkel besef van geld. Zullen we dan ook een maximale maat aan de cadeau's gaan stellen?

Hanne (vorig jaar een flink sint budget, met daarbij wel een WII, dit jaar duidelijk minder besteed (50eur pp) en ondanks dat het vaak gewenst wordt geen DS).

Chantelle

Chantelle

22-11-2009 om 12:29

Maar...wat doe je dan als je kinderen in een klas zitten waar er gemiddeld redelijk veel aan cadeaus wordt uitgegeven? Of in een gemengde klas waar sommige kinderen bijna niets krijgen en sommige kinderen een Wii en nog een hele bubs cadeautjes? Of waar veel kinderen bv een Nintendo DS krijgen, die onze kinderen niet krijgen omdat paps en mams dat (nog) niet willen? Bij onze kinderen komt Sinterklaas ieder jaar thuis inclusief drie pieten. Ook komen Kapla en Legopiet langs en gebeuren er vaak gekke dingen. Bij ons zit er elk weekend een leuk cadeautje in de schoen. Ze krijgen altijd een gedicht en een surprise. Etc. Etc. Bij anderen niet. Hoe wil je daar mee omgaan?

Vic

Vic

22-11-2009 om 12:47

Tellen

Op pakjesavond zorgen mijn zus en ik er wel voor dat alle kinderen ongeveer evenveel cadeautjes krijgen. De kinderen heb ik nog nooit betrapt op het tellen van hun buit, maar we willen dat toch graag voor zijn. Alle kinderen krijgen hier 1 groot cadeau (ca. 40 euro) van hun ouders, voor de nichtjes een of twee cadeaus van zo'n 15 euro, en van opa en oma een cadeau van rond de 20 euro + de halve action. De volwassenen krijgen van de andere volwassenen een klein cadeautje (ca. 10 euro). Al met al levert dat met vijf volwassenen en drie kinderen over het algemeen 5 volle zakken op. Ieder jaar nemen we ons weer voor om het volgend jaar wat minder te doen, maar dat lukt niet echt

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2009 om 13:16

O.k.

Een uitspraak die wij hier thuis nog wel eens bezigen is dat je niet zozeer ergert aan iets van een ander, maar wel erover kunt verwonderen. Ik verwonder mij ook over dure cadeaus die met sint of kerst zo grif over de toonbank gaan. Ik heb het er niet (zomaar) voor over. Blijkbaar zijn er mensen die het er wel voor over hebben en het geld ook hébben. Dat is dan toch hun keus? Verschil hou je toch en kinderen daartegen beschermen door ze te vertellen dat ze met dat verschil moeten leren omgaan is verstandiger dan anderen te vertellen dat ze hun budget naar beneden moeten bijstellen.

Asa Torell

Asa Torell

22-11-2009 om 14:19

Hier ook 7 voor zoon

Da's dan wel inclusief chocoladeletter, nieuwe schoolrugzak en nieuwe pyjama. Dochter krijgt er 6, maar dan wel iets vrij groots. Een absoluut record voor ons trouwens, zoon kreeg bij zijn eerste sinterklaas twee kleine pakjes. En met kerst krijgen ze dan allebei ook nog een kado. Ik heb het idee dat zoon meer tussendoorkado's kreeg toen ie nog kleiner was, nu is de laatste keer zijn verjaardag geweest (maart) dus dan mag er wel weer eens iets nieuws komen.
Wat dure dingen kopen betreft, als je echt genoeg geld hebt en voor jezelf ook van alles koopt (dat doe ik namelijk wel, net nog een nieuw fototoestel bijvoorbeeld), dan kun je voor je kind ook wel eens iets moois kopen vind ik. Ik heb eerder problemen met de hoeveelheid ruimte die het in huis inneemt dan met de prijs. Vergeleken met familie is het hier dan ook flink minder maar dat komt vooral doordat ik niet weet waar ik twee playmobilkastelen (bijvoorbeeld) zou moeten laten.

Yaron

Yaron

22-11-2009 om 17:00

Anderen

Onze kinderen, oudste is 7, hebben nog nooit jalours gereageerd op wat andere kinderen krijgen. Het wordt geconstateerd dat iemand anders een DS krijgt, maar ik krijg niet de vraag waarom hij die dan niet krijgt. Het bedrag wat onze kinderen krijgen verschilt behoorlijk per kind, oudste voor ongeveer 40 euro, tweede voor 85 euro en jongste voor 30 euro. Daar let ik verder ook niet zo op en de kinderen al helemaal niet, als ze maar iets krijgen wat ze heel graag willen. Ze mochten op hun verlanglijstje niets duurder zetten dan 50 euro, zo heb ik dat wel een beetje gestuurd.

Maylise

Maylise

22-11-2009 om 17:11

Verschil hou je altijd

Hier op school zijn er kinderen die geen sinterklaas vieren, die met weinig cadeautjes sinterklaas vieren en die met heel veel cadeautjes sinterklaas vieren. Daar bereik je toch geen consensus mee.

Zelf vieren wij sinterklaas redelijk bescheiden (hoewel altijd minder bescheiden dat ik van te voren denk) maar vieren we daarentegen wel kerst uitgebreid met cadeautjes.

Het enige wat ik zelf wel doe is dat als we met andere mensen sinterklaas vieren we wel van te voren afspraken maken over de hoeveelheid cadeautjes.

Ik organiseer dit jaar het sinterklaasfeest binnen onze familie zoals ik dat elk jaar doe. De neefjes en nichtjes van mijn mans kant die in Nederland wonen komen dan hier. Ik zorg dan ook voor de cadeautjes en uiteraard zorg ik er voor dat ze allemaal even veel krijgen. Mijn eigen kinderen zijn inmiddels groter dus bij ons is sinterklaas inmiddels lootjes trekken en voor elkaar cadeautjes en surprises kopen/maken.

Ik denk dat ik voor de neefjes/nichtjes op 5 cadeautjes per kind uitkom maar daar zit bijvoorbeeld ook wat te snoepen bij.

Kerst vieren we alleen met onze eigen gezin + twee nichtjes die bij ons de kerst doorbrengen. Dan wisselen we ook cadeautjes uit. Dan koop ik ook duurdere dingen. Zo heb ik voor mijn jongste zoon een waveboard en star wars lego.

Maylise

Margriet*

Margriet*

22-11-2009 om 21:46

Vic

"Ieder jaar nemen we ons weer voor om het volgend jaar wat minder te doen, maar dat lukt niet echt "

Wij zijn daarom een beetje klaar om het met anderen te vieren. Daarom doen we het dit jaar met ons eigen gezin (kk 4,7 en 9). Missen we een hoop actionzooi, kijken naar de grote cadeaus van anderen, die veel volume willen voor de kinderen en en een hoop dingen die ze toch al wilden inpakten: tafeltjes en stoeltjes. Mijn kinderen zagen groen van jaloezie toen. Niet vanwege van wat het kostte maar puur vanwege het volume.
Ik verheug me erop om het nu eens op onze eigen manier te doen.
Soms is met anderen wel leuk, vorig jaar had iemand een puzzel gemaakt en toen we die gemaakt hadden gingen we met zijn allen naar de Efteling. Fink gespaard bij de Appie (gaan we toch al meestal naar toe) en waren we ook nog goedkoper uit.

En een Wii die komt er bij ons niet in, gaan ze maar naar de buren.
Ik las ergens liever een goed kado, maar ik weet nu juist heel veel kleine praktische maar ook leuke cadeautjes die geen rommel zijn. Ja het kan echt!
En wat geen rommel is maar toch overbodig blijkt zetten we tzt op Marktplaats.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.