Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Caroline

Caroline

12-01-2010 om 13:28

Hoeveel besteden jullie p/w aan boodschappen

Ik ben benieuwd hoeveel jullie ongeveer aan boodschappen uitgeven per week.
Wij zijn met 2 volw. en twee kinderen (10 en 15).
Ik geef (op jaar basis berekend) ongeveer 70 euro per week uit aan boodschappen.

Ik ga naar de Albert Heijn en de Aldi.
Soms ga ik ipv AH naar de C1000, dan ben ik doorgaans duurder uit dan bij AH.

en hoe zit het bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veel meer

Wij zijn ook met zijn vieren, maar ik besteed wekelijks zeker 100 euro aan boodschappen. Eentje nog in de luiers, ik doe boodschappen bij de Jumbo of de Plus, de bakker en de slager.

Linda

boch

boch

12-01-2010 om 15:41

70_80

ik weet het niet zo goed, ik denk ook ongeveer 70/week, maar wij zijn wel met 6 personen (4 tieners erbij), ik winkel dan wel meestal in Aldi of Lidl en gebruik ook restjes op

fryskdumke

fryskdumke

12-01-2010 om 15:52

80 euro

wij besteden gemiddeld 80 euro per week aan boodschappen voor 3 personen.

140 euro

Toch maar eens gekeken wat we nu op jaarbasis ongeveer kwijt. Per week ca. 100 euro bij de AH, 15 euro bij diverse andere winkels (poelier, viswinkel, notenbar, groentekraam markt, bonbons) en 15 euro via internet (m.n. wijnen, speciale alcoholische drank & Nespresso). We zijn een gezin met 3 personen, dochter 13 jaar. Voorkeur voor AH biologisch, bedragen zijn overigens wel inclusief de kosten voor feestjes waarbij ik meestal buffetten maak voor 15 a 20 personen.
Karly

Roos Vicee

Roos Vicee

12-01-2010 om 20:55

Rond 140/150

Ik ben toch wel rond de 140/150 euro aan boodschappen kwijt per week. Naast de supermarkt haal ik brood bij de warme bakker, vlees niet altijd maar wel regelmatig bij de slager en groenten bij de groentenboer. Wij zijn door de week met 5 en in het weekend met 6 personen waaronder 1 kind onder de 10 jaar. Af en toe ga ik wat verder van huis en haal ik boodschappen bij Liddl. Dat scheelt wel enorm moet ik zeggen, maar het is me te ver weg om dat standaard te doen.

Zeker 100 euro

Als het al niet meer is. Afgelopen zaterdag was manlief 113 euro kwijt en zojuist heeft ik ook nog wat boodschapjes gedaan, dus deze week zitten we er dik overheen. Daar staan ook weken tegenover van een euro of 80-90. Maar ik koop luiers en bijbehorend doekjes, shampoo, tandpasta etc. vaak groot en voordelig in bij de Makro dus dat moet je er ook nog bij optellen.

Ik denk dat wij op ruim 100 euro per week zitten dus.

Wij zijn een gezin van 5, waarvan 1 in de luiers.

Champagne

Champagne

12-01-2010 om 21:25

75-100

Ik denk tussen de 75 en 100 euro in de week. Hier gezin met 2 kinderen op de basisschool.

Femke_

Femke_

12-01-2010 om 21:41

Gemiddeld 140

Mooie aanleiding om het afgelopen jaar eens op een rijtje te zetten...
Als ik kijk naar de supermarkt: zo'n 40 euro, slager 15, bakker rond de 10, groenteboer zo'n 20 euro en drogist ook 10.
De grootste kostenpost zit bij ons in de losse zaken: een pizza halen, snacken tussendoor, uit eten met vrienden etc. Daar zijn we gemiddeld per week zo'n 50 euro aan kwijt. Wij zijn overigens met zijn zessen: 2 volwassenen en 4 kinderen van 8,6,4 en 2 en de jongste nog in de luiers.
Femke

jippa

jippa

12-01-2010 om 21:52

Nog meer

Wij zitten hier wel boven hoor, met z'n drietjes. Kopen ook veel bij kleine winkels en biologisch en lekker wijntje bij het eten en een speciale espresso voortoe, dan gaat het hard. Het nibud heeft richtbedragen voor voeding, wel grappig om eens te vergelijken:
http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/voeding.html
Het hangt toch ook wel erg van inkomen af natuurlijk.

boch

boch

12-01-2010 om 22:27

Inkomen

Ik denk niet dat het zo fel van het inkomen afhangt, wel hoe je winkelt en verbruikt
Ik spaar iedere maand ongeveer 1000 euro, toch zit ik misschien onder het gemiddelde van aankopen, Ik winkel in de goedkopere winkels (aldi & lidl) koop vooral veeel fruit,weinig snoep ed
Ik koop nu al alles wat ik nodig heb, en dat zou met een groter inkomen niets verschil maken
(ik gooi wel maar zelden dingen weg)

200 per maand

Ik ben een kasboekbijhouder dus ik weet het precies. Vorig jaar 10869,02 euro, dat is dus per maand ruim 900 euro en per week ruim 200 euro. Gezin met 3 kinderen (12, 9 en 1), man en oudste zoon grote eters, jongste natuurlijk nog in de luiers. Eigenlijk wel veel als ik zo de rest lees, toch doe ik geen gekke dingen, eens keer per maand naar de Lidl, verder wekelijks C1000. Nu zit bij dit bedrag ook dingen als een paar knopen, klosje garen, mascara, bloemetje en zo, dus helemaal zuiver is het niet.

150-200 euro

Gemiddeld tussen de 150 en 200 euro per week. Gezin met 4 kinderen, 2 kinderen in de luiers en de jongste ook nog aan de babyvoeding. Boodschappen doen we meestal bij de Jumbo of de Dirk, fruit en groenten vaak op de markt, vlees bij de slager en brood bij de bakker.

Gemiddeld 100 euro

Ik ben gemiddeld 100 euro per week kwijt aan boodschappen voor 2 volwassenen en een kind van vijf en 1,5. Jongste nog in de luiers, maar eet wel met de pot mee. Grappig, als ik die Nibud-link bekijk, zit ik daarmee 8 euro boven het gemiddelde voor een gezin met onze samenstelling.

Chris

Oh, wacht even

Ik maak een onzuivere vergelijking. In die Nibud-berekening wordt alleen uitgegaan van kosten voor voeding. In mijn bedrag zitten ook overige kosten, bijvoorbeeld voor schoonmaakmiddelen, drogisterijartikelen en luiers.

Chris

Kim30

Kim30

13-01-2010 om 14:03

Ruim 200 euro

Goed dat veel van jullie het redden voor onder de 100 euro per week. Dat gaat mij zeker niet lukken.

Ons gezin bestaat uit 4 personen, waaronder 2 basisschoolkinderen.

Ik moet zeggen dat ik alleen maar merkproducten koop en heel soms het huismerk bij Albert Heijn. Verder kom ik bij de bakker voor brood, er bestaat niks lekkerders dan brood van de bakker (voor ons dan).

Maar wie weet kan ik geld gaan besparen op de boodschappen als ik jullie verhalen lees. Zit er misschien toch nog een extra weekendje weg in aan het eind van het jaar .

Wow... 200 euro per week....

Dat is een hoop zeg voor een gezin van 4 personen.

Je zou een hoop kunnen besparen.

Ik ga ook naar de bakker maar heb de AH deels ingeruild voor de Lidl. Die is in veel opzichten net zo goed en soms zelfs beter. Voor een paar dingen kom ik zeker nog wel bij de AH. Maar ik ben de helft kwijt van wat jij kwijt bent......

Albert is blij met jou

groene specht

groene specht

13-01-2010 om 16:49

80,-

Toen meneer Specht en ik nog zonder kinderen waren, gaven we jarenlang ongeveer 50 gulden per week uit. Nu is het door de kinderen (die ongeveer gelijk met de euro kwamen) via 50 euro per week naar 85,- gegaan. Ik vind dat veel, ik heb ons oude studentenpatroon nog steeds in het achterhoofd alhoewel ik inmiddels bijna twee keer zo oud ben.
Wel moet ik zeggen dat ik me ooit heb voorgenomen toen ik studeerde, om 'later' als ik geld ging verdienen, ook meer bio te kopen. Toen kocht ik vooral granen, peulvruchten, groente en fruit bij de Turk en brood, beleg en rijst bij de Aldi en nog wat bij de Toko (tahoe en tempeh, kruiden).
Ik heb me aan mijn voornemen gehouden. In wezen hebben we nog hetzelfde sobere boodschappenlijstje, maar dan zoveel mogelijk bio. We eten 3 x per dag en verder is er niets bij de thee 's middags of 's avonds. Ik zou ook niet zomaar kunnen besparen (i.h.k.v. consuminderen), behalve terug naar de Aldi i.p.v. bio van AH, of een dag per week geen beleg op het biobrood.
Ik zit me ineens af te vragen waarom we dat eigenlijk zo doen. Ik denk dat ik nog altijd bang ben om aan luxe te wennen. Stel je voor dat er wat gebeurt, je raakt je werk kwijt of krijgt een ziekte ofzo.

amk

amk

13-01-2010 om 20:30

Terug is moeilijker.

dat blijkt juist na scheidingen of onverwacht inkomensteruggang. Dan ontstaan de schulden omdat men te lang op de oude voet doorleeft. Mensen zijn gewoonte dieren.

Sera

Sera

14-01-2010 om 00:50

+- 200 euro

Wij geven ongeveer 200 euro per week uit. We zijn met zes mensen. Verder hebben we vaak mensen te eten. Ongeveer drie keer per week hebben we hier wel mensen die mee eten. Soms zelfs vaker.

Ik weet niet precies hoeveel we uitgeven omdat ik niet in een keer boodschappen doen.

Ik ga gemiddeld 1x in de zes weken naar de Makro. Daar koop ik houdbare dingen in grotere hoeveelheden. Bijvoorbeeld luiers, wijn en ander drinken.

Daarnaast ga ik af en toe naar de Lidl of de Aldi. Die zijn wat verder weg en dus kom ik er niet elke week. Er zijn daar ook genoeg goede producten te krijgen maar ik vind het assortiment vrij gering.

Mijn wekelijkse boodschappen doe ik bij de Albert Heijn. Tegenover de AH is een markt en daar haal ik de groenten. Vlees haal ik bij de biologische slager. Dat zit allemaal bij elkaar in de buurt en daar kom ik een keer per week.

Verder ga ik elke dag naar een Turkse winkel voor vers brood, verse groente en vergeten producten.

Ik denk dat we gemiddeld 200 euro per week uit geven maar dat is niet elke week hetzelfde. Bij de Makro geef ik natuurlijk behoorlijk wat geld uit dus dat is dan een duurdere week maar als ik alleen bij de AH en de kleine winkel kom die week dan geef ik wel een stuk minder uit. Dus ik gok dat als ik alles op zal tellen ik rond de 200 euro zal zitten.

Dat is best een behoorlijk bedrag natuurlijk maar omdat we vaak familie en vrienden hebben die mee eten geven we weer wat meer uit.

Kim30

Kim30

14-01-2010 om 08:02

@moppeke

Ik ben idd ook weleens bij de Lidl geweest maar ja, dan koop ik veel meer omdat ik het idee heb dat het veel goedkoper is. Ben dan dus evengoed veel geld kwijt Jaja... zelfs bij de Lidl kan dat . Ik moet trouwens zeggen dat niet alles (veel) goedkoper is als bij de AH.

Verder moet ik evengoed nog naar AH om dingen te halen die we alleen van een bepaald merk lusten. Dus niet erg practisch voor mij. Beetje "lui" misschien?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.