Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kuzco

kuzco

28-09-2009 om 11:35

Hoelang kan je van tevoren corsages maken

Mijn ouders zijn binnenkort 50 jaar getrouwd en we willen zelf corsages maken. Maar kan dat een dag van tevoren en weet iemand hoe je ze dan het beste kan bewaren.

Groetjes Kuzco

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-09-2009 om 12:24

Buisjes

je kunt de corsages in buisjes water bewaren. Doen ze bij de bloemist ook.

kuzco

kuzco

28-09-2009 om 14:58

Dan nog een vraagje

Kan je die dingen gewoon bij bv de intratuin kopen?

Alsvast bedankt voor je reactie.

Groetjes Kuzco

amk

amk

28-09-2009 om 20:56

Dacht het wel

anders moet je het even vragen want als ze boeketten verkopen hebben ze ze wel. Orchideen staan er ook vaak in.

kozijn

kozijn

01-10-2009 om 12:00

Wij deden het zo

Ik heb in een grijs verleden zelf nog corsages gemaakt als stagiere in een bloemenwinkel. Leuk werk trouwens. Wij deden het zo. Steeltjes bloem en takjes aan elkaar vastmaken met ijzerdraadje. (van dat groene geplastificeerde draad) Dot watten om de steeltjes draaien, ook vastmaken met draadje, gewoon een paar slagen eromheen van boven naar beneden. Dan deze wattensteeltjes omwikkelen met brede groene tape en corsages rechtop in een platte bak met water wegzetten op een niet te warme plek.

Zo kun je ze makkelijk een dag van te voren maken en hebben ze de dag zelf ook nog vocht van de watten.

Alvast een fijne dag trouwens!

reina

reina

02-10-2009 om 09:32

Leuk!

Wat een leuk idee. Zet ze vooral koel weg! En vast een heel gezellige dag gewenst!

An

An

03-10-2009 om 14:21

Doos in koelkast

Hoi,

Ik heb al vaak corsages gemaakt voor allerlei feesten en trouwerijen. Ik bewaar ze de nacht in een doos (maatje taartdoos) in de koelkast. Is altijd heel goed gegaan. Succes hoor!

An

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.