Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoelang gaan jullie elektrische tandenborstels mee?

Wij hebben er altijd 2 a 3 in huis voor ons 5-en (body's bedoel ik, we hebben natuurlijk allemaal een eigen borsteltje). En hoewel ik het niet precies bijhoud vind ik toch dat we veel te vaak weer een nieuwe moeten komen omdat ie het niet meer doet (meestal betekent dat dat ie amper meer oplaadt, dus binnen 2 minuten poetsen weer leeg is) Nu weer 2 van de 3. Terwijl we ze volgens mij nog maar 1 1/2 jaar hebben of zo. Ik vind dat nogal kort eigenlijk. Zat er over te denken om eens bij braun te gaan klagen over de flutkwaliteit van hun produkt 9hoewel ik natuurlijk geen enkele aankoopbon meer heb).

maar uit nieuwsgierigheid...doen die van jullie het jaaaaaarenlang?

Ingrid (die zich ook altijd al scheel ergert aan de afzettersprijzen van de borsteltjes, maar als ik dan ook nog eens elk jaar een nieuwe body moet kopen...grr. Wij hebben trouwens de 'gewone' simpele' versie. Niet van die supersonische megadure, extrasnelle gevallen)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

7 jaar...

...is de electrische tandenborstel van Braun bij mijn moeder, altijd 2 keer per dag gebruikt door 2 personen. Ik vind dat best goed. Hun eerdere Philips tandenborstel begaf het echter al na een 1/2 jaar.

We hebben nu dus ook een Braun. Gaat goed al 2 jaar. Zelfs na vallen op de harde tegelvloer doet ie het nog. Opladen moet nu wel 1x per week, voor mijn gevoel vaker dan in het begin.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-08-2009 om 11:20

Vaker opladen, maar toch

Die van ons (ook Braun, simpelste model) doen het nog steeds na (ik denk) 3 jaar. Ze zijn wel sneller leeg dan vroeger, de batterij is duidelijk niet meer wat-ie was. Overigens staan ze bij ons permanent op de oplader. Hij laadt dus elke dag op, maar niet permanent, omdat de oplader bij ons aan de lamp geschakeld is: alleen als het licht aan is, laadt de batterij op.

Overigens was het advies om de batterij elke maand een keer helemaal leeg te laten lopen en dan volledig op te laden. Met nieuwere batterij-soorten is dat dan weer iet nodig, dacht ik.

groet, Mamvantwee

koentje

koentje

24-08-2009 om 12:18

Nou

wij doen al jaren met electrische tanden borstels; wij laten wel iedere keer de hele batterij leeg lopen, niet maar een keer per maand. Misschien daarom?

Bij ons is er een keer een stuk gegaan nadat zoonlief er keihard op gebeten heeft.

Linda99

Linda99

24-08-2009 om 13:00

Jaren

Hier ook al jaren een Braun in huis. Wordt niet intensief gebruikt (alleen ik en ik poets ook vaak "gewoon") en wordt pas opgeladen als ie leeg is.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-08-2009 om 13:20

Dat is waarschijnlijk de truc

Oudere soorten batterijen gaan langer mee als je ze regelmatig helemaal laat leeglopen. Dus dat zou best eens hét verschil kunnen zijn tussen de tandenborstels van Koentje en Linda en die van Ingrid...

Marie L

Marie L

24-08-2009 om 13:25

De mijne

heb ik nu 5 jaar. Het is de eenvoudigste van Braun. Ik gebruik hem dagelijks en nu moet ik hem ongeveer na 2 dagen opladen. In het begin was dat ong. 1 x week. De batterij verslijt dus wel.

Opnieuw leven ingeblazen

Hoi,
Ik heb twee jaar geleden mijn oude tandeborstel weer nieuw leven ingeblazen. De batterij was inmiddels waardeloos. Ik heb de batterij van de tandeborstel helemaal leeg laten lopen, door de tandeborstel aan te zetten op een kastje. Daarna de batterij 24 uur laten opladen. Dit heb ik nog twee keer gedaan, en de tandeborstel was weer als nieuw. Veel krachtiger, en ging weer veel langer mee.
Kost wel even wat moeite, maar het werkte wel.

mee1977

mee1977

24-08-2009 om 13:42

Al bijna 11 jaar

Onze gaat alweer bijna 11 jaar mee.

De body van mijn man staat alleen op de oplader als hij leeg is, en de mijne staat altijd op de oplader..

Laatste keer met vakantie, was die van mij na anderhalve week leeg en die van mijn man pas na twee en halve week.. Zijn baterij gaat dus wel wat langer mee. Maar ik vind het nog altijd niet slecht zoals die van mij het doet.

Het is ook een braun.

Mamvantwee

Mamvantwee

24-08-2009 om 14:12

Goede tip mamamiekie

Dat ga ik ook proberen!

rosa

rosa

25-08-2009 om 09:14

Zeker 5 jaar

We hebben er twee; de ene staat overdag in de oplader, de andere 's nachts.
Maar we nemen ze ook wel eens mee als we een paar dagen weggaan en dat houden ze prima.

rosa

6 jaar

we hebben al zes jaar een braun,wordt door 3 personen 2x per dag gebruikt,staat altijd in de oplader,nooit problemen.

IngridT

IngridT

25-08-2009 om 10:29 Topicstarter

Nou ja,

wat doen wij dan fout??

ik dacht even dat het 'steeds op de oplader staan' het probleem was, maar dat wordt door de laatste 2 berichtjes weer ontkracht.

Gewoon pech?

Ik heb in elk geval 1 vd 2 borstels gisteren helemaal leeg laten lopen en vannacht weer opgeladen. Zal ik nog ene paar keer herhalen. En dan eens zien of ie daar wat van opkikkert. En misschien toch maar eens een mailtje aan Braun wagen. Want ik ben ontevreden over de levensduur van de mijne. Grr.

Ingrid

Rembrand

Rembrand

25-08-2009 om 15:31

Ingridt

Gebruik je hem echt alleen voor je tanden ?
M.

IngridT

IngridT

25-08-2009 om 18:49 Topicstarter

Rembrandt...lol!.

Ja, 2 * 2 minuten per dag, meer kan ik er niet van maken....

Ingrid

Tanden?

Verkeerde rubriek natuurlijk, maar er zijn echt mensen die elektrische tandenborstels voor meer dan alleen tandenpoetsen gebruiken:
http://www.condoom-anoniem.nl/nieuws/tandenborstel-vibrator-2.html

Niet alleen om tanden te poetsen

ik gebruik mijn elektrische tandenborstel ook om mijn nagels schoon te borstelen als ik in de tuin heb gewerkt,uiteraard wel met een apart borsteltje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.