Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

rhoos

rhoos

30-12-2009 om 20:44

Hoekbank ja of nee

hoi allemaal,
wij willen een nieuwe bank aanschaffen en denken erover om een hoekbank te kopen. de huiskamer is volgens mij groot genoeg. wat zijn jullie ervaringen met een hoekbank?
groet, rhoos

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niet voor mij

ik ben nogal wispelturig,verander de plaats van mijn banken en eethoek regelmatig,zodat ik weer een *nieuw*interieur heb,met een hoekbank is dit wat lastiger,die kan meestal maar op 1 manier in je woonkamer staan.

Linda99

Linda99

30-12-2009 om 21:14

Ja!

Ik ben helemaal fan van onze hoekbank. En een geruststelling: ook bij wispelturige mensen qua interieur gaat dat prima. We hebben namelijk pas de bank voor de derde keer anders gezet
We hebben wel een bank die je kunt loskoppelen. Het is een 2-zitsdeel en 3-zitsdeel met een hoek, je kunt hem dus ook in spiegelbeeld neerzetten.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-12-2009 om 21:15

Niet nodig, wel leuk

Wij hebben een klein gezinnetje (1 peuter, 2 volwassenen) en passen prima op een gewone driezitsbank. Toch hebben we een hoekbank, omdat onze woonkamer zo enorm groot is. De meeste hoekbanken hebben een 'kort' en een 'lang' stuk, de onze ook, maar ik heb een stukje uit het lange stuk weggehaald - dat kan, de bank bestaat uit stukken die je aan elkaar haakt - en nu hebben we een perfect half vierkant.
Wat is er fijn aan een hoekbank: je kunt allebei liggen terwijl je naar een film kijkt. Maar dat zou ook kunnen met twee kleinere tweezitsbanken. Ik vind het er ook knus uitzien en er is altijd ruimte voor nog iemand erbij. Die van ons is in zijn volle glorie goed voor minstens tien volwassenen.
Uiteindelijk zitten we met visite trouwens altijd en eeuwig in de keuken, dus alle visioenen die ik had 'lekker veel loungeruimte voor visite' zijn niet uitgekomen.
Wat sus-anne zegt, klopt helemaal. Wij zouden de bank nog wel op andere manieren kunnen zetten, trouwens, maar ik heb de boekenkasten aan de muur vastgemaakt - die muur is niet beschikbaar en de andere muren zijn de te kort (gebroken door deuren e.d.).
Groetjes
Massi

Siena

Siena

30-12-2009 om 22:29

Maar let dan op

de hoek zelf. Daar moet ruimte in de ronding zitten, voor minstens 1 persoon om te zitten. Dus niet het ene stuk en pal negentig graden daarop het andere stuk. Met zo'n middenstuk doe je niet veel en op de plekken daarnaast zit je dan altijd met de benen in de knoop.
Hier bevalt de hoekbank erg goed, we kunnen er met z'n vieren redelijk languit op hangen. En van veranderen hou ik toch niet zo.

Guinevere

Guinevere

30-12-2009 om 22:30

Weg dode hoek

Ik ben erg blij met mijn hoekbank. Eigenlijk meer een bank met een hele lange chaise longue eraan. Eerst hadden we altijd zo'n rare dode hoek naast de bank, waar we alleen maar troep neersmeten. Zo'n hoek voor een lullig tafeltje zeg maar. En nu zit ik prinsheerlijk op die voormalige rommelplek onderuit te hangen. De kamer oogt véél netter zo en we hebben méér zitplaatsen/ligplaatsen. De behoefte om het interieur steeds te veranderen is weg, omdat het nu gewoon "past".

Beo

Beo

31-12-2009 om 00:11

Ja!

Ik zou zo graag een hoekbank willen. Maar mijn huis is er niet geschikt voor. Ik vind het zo mooi staan! Maar helaas.

Beo

Heerlijk

Ik heb een jaar geleden de Karlstadt van Ikea gekocht. Zelf in te delen. We hebben een 3-zitter, een 2-zitter met daaraan een chaise longue. Het is dus een beetje een U met 1 kort pootje! We zitten hangen nu heerlijk met zn 4-en een film te kijken. (2 grote zonen). En ik ben blij hoe het staat, het kan waarschijnlijk ook niet veel anders. Veranderen hoeft ook niet. Gr Suus

Ook hoekbank

Wij hebben ook een enorme hoekbank:
http://www.topform.nl/index.aspx?menu=2&page=88&item=156&hl=12

Hij staat vrij hoog op zijn pootjes waardoor hij niet zo massief oogt. Ik vind het heerlijk om op deze bank te zitten/hangen/liggen. Juist in de 'dode' hoek is het heerlijk om opgerold te zitten lezen. Als er veel bezoek is zit je inderdaad wel heel cosy en af en toe ruzie met de knieën maar dan pakken we er wel een paar extra (eetkamer)stoelen bij.

Guinevere

Guinevere

31-12-2009 om 11:59

Triple!

Die bank heb ik ook! Wel in een andere kleur en opstelling. Dit was absoluut de beste prijs-kwaliteitsverhouding die we konden vinden. En hij oogt inderdaad luchtig, blijft tamelijk oningedeukt op onze vaste hangplekken. Alleen de kussens moete we af en toe terug in vorm stompen, maar dat moet bij elke bank.

Ise

Ise

31-12-2009 om 12:03

Dode hoek

Hier is het altijd een wedstrijdje wie er het eerste in de 'dode hoek' zit. Dat is misschien wel het lekkerste plekje van de bank, lekker met opgetrokken benen in het hoekje nestelen. Wij hebben ook de Karlstad, maar dan zonder chaise long. Hij staat hier op twee verschillende manieren: de zomer en winterversie. Ik ben uitgegaan van ons gezin en heb bewust geen rekening gehouden met visite. We hebben heerlijke eetkamerstoelen die we er desnoods bij kunnen pakken.

Yta Chalne

Yta Chalne

31-12-2009 om 12:52

Ook

Hier ook een hoekbank. Juist omdat onze zitkamer niet zo groot is vind ik het handiger dan twee banken; deze staat helemaal in de hoek (waar je een gewone bank met goed fatsoen niet in kunt duwen) De dode hoek is van mij Wij hebben geen salontafel oid, zodat er nog genoeg ruimte overblijft in de kamer, perfect gewoon.

Jesse_1

Jesse_1

31-12-2009 om 18:14

Absoluut ja!

Hier de tylösand van Ikea sinds krap een jaar.(Chaise longue, met 2-zits deel en een voetenbank). Echt geweldig. 2 verschillende bekledingen, dus die kunnen we wisselen en fijne kussens (is wel nodig bij deze). 's Avonds ga ik wel eens was opvouwen voor de tv, dan schuif in het voetenbankje naast de punt van de chaise-longue en heb heerlijk veel ruimte om de was in stapels op te leggen, of als we met de hele familie tv willen kijken.
Ook wij hebben bewust gekozen om rekening te houden met onze dagelijkse situatie en niet met verjaardagen (die door gecombineerde verjaardagen toch niet zo vaak zijn), dan trekken we er wat extra stoelen bij. Ook hier is de diepe hoek favoriet om in te zitten bij de kinderen.
Jesse

Guinevere

Wat grappig dat jij dezelfde bank hebt! Wij hebben 'm in een grijs/beige-achtige kleur, een stuk lichter dan op de website van Topform. We hebben 'm nu ruim een jaar en hij blijft prima. Er is alleen een keer een van de plastic 'koppelstukken' waarmee de 2 delen aan elkaar gekoppeld zitten gebroken. Gelukkig kregen we een nieuw koppelstukje.

Nee

Hier geen hoekbank.

Ik voel me altijd erg ongemakkelijk op die dingen als ik op visite ben. Ik kan niet goed bepalen waar ik ga zitten en voel me zo ietepieterig op zo'n bank. Ook zijn ze vaak laag en diep en dat is erg onpraktisch als je wat langer bent.

Maar de kans dat ik bij je op visite kom is waarschijnlijk vrij klein

Guinevere

Guinevere

02-01-2010 om 21:54

Dere

Dan moet je die bank van mij en Triple ook kopen, die is helemaal niet zo laag namelijk. En je kunt 'm ook als gewone bank nemen. Met of zonder voetenpoef.

Klaartje

Klaartje

03-01-2010 om 11:31

Ik heb er een

Ik heb nu een hoekbank, maar voor mij hoeft het niet meer. We hebben net nieuwe meubelen gekocht en nu een gewone bank genomen. Onze hoekbank is wel groot, driezits, hoek, driezits. Nu moet ik wel zeggen dat we een hele goedkope hebben en dat scheelt natuurlijk veel in kwaliteit, maar je moet minimaal met 2 zijn om dat gevaarte te vertekken om eronder te zuigen en te dweilen. Als je er alleen aan loopt te trekken, dan verbuig je de aansluitingen helemaal. Wij hebben m gekocht om een paar jaar te overbruggen tot we nieuwe meubels gingen kopen, dus echt maar tijdelijk.

emma43

emma43

03-01-2010 om 19:28

Heerlijk,een hoekbank

Wij hebben een vrij grote hoekbank.Kort stuk een tweezitsbank,dan een hoek,dan een vierzitsbank.daar kunnen we tegen het einde nog een hocker zetten.Dat doen mijn dochter en ik als we lekker tegen elkaar aan een film kijken.Mijn man kan dan in de andere hoek en zoon met zijn hoofd op mijn schoot of van mijn man op het lange stuk.we kunnnen dus met 'z,n vieren liggen op de bank,heerlijk.We gebruiken de hocker ook als tafeltje met een dienblad erop.Ik heb geen salontafel.
De bank heeft geen losse kussens en vrij rechte achterkant,dat leent zich wel om over te rennen.achter de bank is een lege muur,daar hangt nog niets,leuk om dan op de rugleuning te gaan staan.

Flora B

Flora B

04-01-2010 om 11:46

Wij hebben hem vlak voor de kerst gekregen

Een joekel van een bank, maar wij kunnen heerlijk liggen en hangen met ons 5en, Hij is een soort U vorm,hadden we veel eerder moeten doen, maar het was ff sparen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.