Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lekker fris

lekker fris

03-11-2010 om 14:09

Hoe zweetluchtjes uit kleren verwijderen?

Ik heb een vraagje. Hoe kun je hardnekkige zweetluchtjes uit kleren verwijderen (of voorkomen?). Ik vind het jammer als kleren soms al na een paar keer dragen ondanks alle voorzorgsmaatregelen (elke dag douchen en deodorant gebruiken) onaangenaam gaan 'ruiken'. Na het wassen lijkt het er uit te gaan, maar als ik het betreffende kledingstuk dan weer draag, dan ruik ik soms na een uurtje alweer een vervelend luchtje... Erg vervelend vind ik het.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

03-11-2010 om 14:35

Indien mogelijk

Oksels van het kledingstuk insmeren met groene zeep en een keer op 60 graden wassen. Werkt goed bij de overhemden van mijn man.

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2010 om 14:38

Insmeren

met spoelglansmiddel voor de vaatwasser en dan wassen.

Tirza

Puck

Puck

03-11-2010 om 15:20

60 graden

Op 60 graden wassen werkt erg goed. Ook kleding waarop staat dat je het bij 30 graden moet wassen kan af en toe best tegen 60. Ik doe het vaak bij die synthetische hardlopshirts. En na een paar keer dragen is wassen toch ook wel normaal toch?

Wassen met een flinke scheut schoonmaakazijn erbij

dat helpt vaak tegen de zweetgeur in sportkleding.

groetjes van Purk

niemie

niemie

03-11-2010 om 15:49

Azijn

Ik heb wat (gewone) azijn in een oude plantenspuit. Als ik mijn shirt uitdoe spray ik de oksels in met wat sprietsjes azijn. Dan gaat ie of meteen mee in de was of blijft in de wasmand totdat ik genoeg was heb om mee te wassen. Het scheelt in ieder geval al aanzienlijk qua lucht die blijft hangen. 't Is een vervelend probleem inderdaad.

Jesse_1

Jesse_1

03-11-2010 om 23:09

Soda

Echt zéér hardnekkige luchten krijg je er uit door de kleding een nacht in water met soda te laten staan. Dan wassen en..... voila, de zweetgeur is verdwenen!
(tip van OO)
Jesse

lekker fris

lekker fris

04-11-2010 om 11:52

Ik was één detail vergeten...

Eén detail: ik draag kleren nooit langer dan één dag en dan gaan ze de was in. (en dan nóg die nare luchtjes...)
Dit zijn aardig wat tips die jullie gegeven hebben en ik ga ze dan ook dankbaar uitproberen!

Vic

Vic

04-11-2010 om 15:56

Niet meer zweten

Vroeger kon ik shirts en blouses na een half jaar wel weg gooien. Dan zaten er onverwijderbare geurtjes en vlekken in, en niet alle kleding blijft mooi bij 60 graden. Sinds ik Odorex Dry gebruik transpireer ik niet meer onder mijn oksels, en blijft mijn kleding draagbaar.

lekker fris

lekker fris

04-11-2010 om 17:28

Vic, dat lijkt me heerlijk: niet meer zweten

Ik heb allerlei deodorants geprobeerd. Odorex Dry volgens mij nog niet. Gebruik je een 'roller' of een 'spuitbus'? of maakt dat niet uit?
Pelle, het ligt aan de stof, zeg je. Dat scheelt wel wat denk ik, maar zowel katoen als andere stoffen geven er uiteindelijk de brui aan, helaas.

Vic

Vic

04-11-2010 om 17:40

Lekker fris

Het is ideaal. Toen ik hier las over Syneo 5 heb ik dat eens geprobeerd. Werkt geweldig, maar is nogal duur. Toen dat flesje leeg was heb ik Odorex Dry gekocht. Dat werkt net zo goed. Ik gebruik het maar 1x per week, en blijf dan de hele week droog. Het zit in een verstuiver.

exodorex

exodorex

04-11-2010 om 18:53

Vergif...

Ik gebruikte vroeger ook odorex extra dry. Heel goedkoop in een flesje wat je met watje op je oksel dept. Maar heb intussen begrepen dat het erg ongezond is en dat je je oksel er helemaal mee afsluit. Er schijnt ook iets in te zitten wat kankerverwekkend is.

Margaretha

Margaretha

06-11-2010 om 09:27

Er is special wasmiddel

Hoi,

Bij de outdoor sportwinkel kun je speciaal wasmiddel krijgen om zweetgeurtjes weg te wassen. Wordt gebruikt voor sportkleren en thermo ondergoed e.d. Het werkt echt. Ik weet niet hoe het heet, ik weet het van horen zeggen.

groet, Margaretha

lekker fris

lekker fris

09-11-2010 om 10:51

Nog niet transpiratievrij...

Odorex extra dry geprobeerd (crème omdat ik een wat gevoelige huid heb). Tot nog toe ben ik nu wel reukvrij, mede omdat ik ook nog een deodorant daarnaast gebruik. Maar gek genoeg helaas niet transpiratievrij. Op dag één al niet. Hoe kan dat? Is het middel alleen maar wat transpiratieverminderend of is de crème nu net toevallig minder werkzaam dan de spray?

okselfris

okselfris

09-11-2010 om 14:53

Rexona sinds kort

even kwijt welke het nou is, maar ik ben wel een stuk minder reukbaar

jippa

jippa

09-11-2010 om 18:34

Verschil

Syneo werkt bij mij echt veel beter dan odorex extra dry, jammer maar het prijsverschil zit dus volgens mij echt wel ergens in

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.