Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Moni

Moni

08-12-2014 om 08:47

Hoe zorg je dat een broek niet zoveel stof aantrekt

Ik heb een zwarte broek waar altijd stofjes op zitten. Eraf halen helpt maar even.
Is er een slim huishoudelijk trucje om te zorgen dat de broek minder stofjes aantrekt?

+ Brunette +

+ Brunette +

08-12-2014 om 22:56

Ja, dat wil ik ook weten.

De ene katoenen broek heeft dit probleem wel, de andere niet. Hoe kan dat toch?

bibi63

bibi63

10-12-2014 om 12:23

inderdaad

Vreselijk irritant als een zwarte broek onder pluisjes/stof zit. Ik denk dat een broek met een wat ruwere stof dat meer heeft dan een hele gladde. Die logica zie ik wel.
Kledingborstels werken niet makkelijk. Bij o.a. de Blokker hebben ze kledingrollen met een soort plakband er omheen (heel veel lagen). Dat werkt wél makkelijk en goed vind ik.
Er bestaan ook wel antistatische wasverzachters, maar dat zullen vast wel dure, niet in elke winkel verkrijgbare, producten zijn.
Bibi

net gevonden op een website

Stof
Natuurlijk kun je een kledingroller inschakelen om kleine stofjes van je kleding te verwijderen, maar haarlak werkt ook. Spuit wat lak op een oude lap en wrijf die over je kleding. Alle stof verdwijnt in een mum van tijd.

Stond op 'vrouwonline'

Moni

Moni

10-12-2014 om 18:38

OK, eraf halen lukt. Maar de broek zit snel weer vol

Binnen twee uur na het weghalen van pluisjes, stofjes zitten er al weer nieuwe op de broek.
Iemand nog een tip hoe ze er NIET op komen tijdens het dragen?

wasverzachter

Elke wasverzachter werkt toch enigszins antistatisch? Ik zou daar maar eens mee beginnen. Tenzij je al wasverzachter gebruikt, dan heb ik niks gezegd

Hier kwam ik er afgelopen weekend achter dat het effect van mijn nette zwarte broek (geen katoen trouwens) wel een tikje teniet wordt gedaan als ik die nette jas erboven combineer met die leuke maar toch wat pluizige witte sjaal. Het leek wel of ik een huisdier had aangeschaft!

Groeten,

Temet

in de vriezer?

zou dat helpen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.