Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Annabel

Annabel

29-12-2009 om 20:28

Hoe zo goed & goedkoop mijn tuin (laten) veranderen?

Hey allemaal,
Ik woon sinds twee jaar in een soort rijtjeshuis. Ze verspringen allemaal wat. Mijn buren hebben (toen ik er nog niet woonde) hun huis uitgebouwd, met als gevolg dat mijn tuin (op het noorden) haast geen zon vangt en de tegels groen uitslaan. Daarnaast ben ik niet erg graag in de tuin. Achterin heb ik helemaal geen privacy. Kortom: er moet wat veranderen maar ik ben zelf helemaal geen tuinkenner. Een vriend van me heeft al een mailtje naar de tuin-ruimers gestuurd maar ik geloof niet dat ik zoveel geluk ga hebben... Wie heeft goede ervaringen met ... ? Ik vrees dat een tuinontwerp alleen al een rib uit mijn lijf zal zijn. Hoe laat ik dat aanpakken?

Veel groeten,
Annabel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Workshop bij tuinarchitect

Hoi Annabel,

Ik heb nadat we ons huis hadden gekocht een workshop bij een tuinarchitect (in Zoetermeer) gedaan. Het waren twee sessies waarbij je de theorie uitgelegd kreeg en zelf alles moest tekenen.

Zelf zou ik een tuin op het noorden volstoppen met varens, witte (pluim)hortensia's, witte herfstanemonen, hosta's en buxus. Heb je lekker weinig werk en het ziet er nog mooi uit ook.

Chippie

Chippie

29-12-2009 om 21:34

Tuinarchitect

Wij hebben een tuinbedrijf (hoe heet zoiets?) een tekening laten maken. Kostte voor onze zeer grote tuin iets van 500 euro. Dat leek een rib uit ons lijf maar was een hele goede investering. Ik wist waar ik wat wilde hebben, maar het bedrijf kwam met ideetjes waar ik zelf nooit op gekomen was. We hebben het zelf (met hulp van kennissen) aangelegd. En dan kun je zelf kiezen precies welke planten je wilt hebben. Die 500 is echt zijn geld waard geweest. Nu hebben we een tuin die aan onze wensen voldoet en jaren mee kan. Als we zelf wat hadden gefrobelt hadden we lang niet zo'n origineel, speels, evenwichtig ontwerp gehad en hadden we zeker grote missers gehad qua planten en bestrating (de grote onkostenzuigers!).

Misschien heb je ook iets aan googlen op afbeeldingen van 'tuinontwerp' oid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.