Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Simone G

Simone G

13-07-2011 om 20:00

Hoe zit dat met een mobiele telefoon?

mijn zoon wil graag een telefoon met WIFI erop, hij kan dan internetten zonder dat het hem extra wat kost.
Hij wil een prepaid, en heeft een klein budget, heeft hij gelijk?? ik heb er de ballen verstand van, heb alleen wel eens gehoord dat internet op je telefoon peperduur is, of je moet een goed abbonement hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Paal

Paal

13-07-2011 om 20:30

Pre paid

Hier hebben beide pubers pre paid. Alleen al om te voorkomen dat die grote rekeningen er komen.
Wel met wifi, zodat internet bereikbaar is.
Heb trouwens zelf er ook 1 en ik vind het niets. Veel te klein

Puck

Puck

13-07-2011 om 22:25

Wifi op telefoon

Wifi is op zich natuurlijk geen internet, het is een verbindingssysteem. Als je een mobieltje met wifi hebt dan kun je op een onbeveiligd netwerk (bijv. bij de MAcdonalds etc.) of gewoon op je huis-wifi (als je die hebt) gratis internetten. Maar is er geen gratis netwerk beschikbaar dan kun je nog steeds niet gratis internetten, ook al heb je wifi.

Vic

Vic

13-07-2011 om 22:33

Puck

Ik heb thuis wifi, en op mijn telefoon geen internet (maar wel de mogelijkheid). Toch lukt het me niet om via mijn telefoon verbinding te krijgen met de wifi. Weet jij daar het trucje voor?

Valkyre

Valkyre

13-07-2011 om 23:01

Vic

Hoe lang heb je je SIMkaart al? Sommige wat oudere SIMkaarten zijn niet geschikt voor internet. Even je provider vragen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

14-07-2011 om 09:07

Vic

Ik ben wat dat soort vragen nogal blond, zeg maar hooogblond en laat Puckman dat soort dingen altijd instellen .
Maar mijn telefoon zoekt automatisch alle wifi's en als ik dan zeg met welke hij moet verbinden dan doet hij dat braaf. Bij een onbeveiligd netwerk gaat ie dan direct naar internet, bij een beveiligd netwerk zul je uiteraard eerst het wachtwoord moeten invoeren. Bij het netwerk thuis heeft Puckman het zo ingevoerd dat ik automatisch herkend wordt ofzo en direct toegang krijg zonder inloggen.

ilsepilse

ilsepilse

14-07-2011 om 14:21

Kijk uit!

mijn samsung van 1jr geleden kan ook op internet maar geen wifi,
zoon en pa hebben dit jaar een htc wildfire gehad, zoon abo met internet voor 14eu en weinig belminuten en pa wat meer belminuten maar geeen internet ...
wat gebeurt, we krijgen plots een rekening van 60 eu voor pa, ik zeg wat doe je nou??? maar hij zit dus nooit op internet en bij navraag bij tmobile blijkt de de nieuwst telefoons zelf internet opzoeken (roaming) en aanslaan (tja het waren de gekste uren het gat vd nacht etc) We krijgen geen cent terug van tmobile en volgens rechtsbijstand hebben we ook geen poot om op te staan want je moet je toestel kennen en de roaming uitschakelen...
mss dan toch beter een abo met internet (vb bij gsmdeal of zo genoeg aanbieders te vinden)want bellen doen ze dan veel minder eerder pingen of whazuppen !

Belle Époque

Belle Époque

14-07-2011 om 16:01

Roaming?

Misschien heb ik het fout, maar roaming is toch internetten in het buitenland?

Roaming

Data roaming is het contact leggen met internet. In binnen én buitenland. Het is verstandig om dat voor je de grens over gaat uit te schakelen via menu instellingen. Mijn Iphone schakelt het al automatisch uit als ie merkt dat ik de grens over steek. Handig! Daarna zegt ie dat ik het zelf moet inschakelen als ik iets aanklik waar internet voor nodig is. Maar op een gratis wifi-aansluiting bij je hotel of op je camping (even het wachtwoord bij de receptie vragen) kun je wel op internet.

Dorry

Puck

Puck

14-07-2011 om 17:51

Volgens mij belle

Volgens mij is roaming niet zozeer alleen internetten in het buitenland, het is niet specificiek internet. Roaming is gewoon gebruik maken van een ander netwerk dan je eigen provider en dan een netwerk waarmee jouw provider een deal mee heeft.

Belle Époque

Belle Époque

14-07-2011 om 23:03

Aha!

Bedankt voor de uitleg!

Ja, dat zijn inderdaad gemene instinkertjes. Maar er bestaan volgens mij (als je telefoon internetten niet kan uitschakelen) ook wel apps en zo om te installeren waardoor internet het alleen doet als jij dat wil.

Ik had vroeger een Windows Mobile-telefoon en die had een prachtig programmaatje dat "nodata" heet. Volgens mij is dat nog steeds makkelijk te downloaden.

Maar het zijn inderdaad wel dingen die je even moet weten, vooral als je telefoon vol apps zit die om de haverklap even online moeten...!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.