Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

frouke

frouke

19-03-2010 om 10:13

Hoe zet je nu het best 3 autostoeltjes naast elkaar?

Tja, net bevallen van kind nr 3, en nu al een probleem: we hebben een redelijk grote auto (station), maar het lijkt toch niet te lukken om 3 kinderen op de achterbank veilig vast te zetten.
Baby in maxi-cosy, dochter van 3 in zo'n grote stoel met 5-puntsgordel (sorry, hoe hEet zo'n ding?), en zoon van 6 in een autostoel (zo'n zitje met rugleuning).
Is er een handige manier om het passend te maken (baby aan de kant of in het midden?), of zou dochter beter ook in zo'n groep 3 stoel kunnen (al is ze nu nét 15 kg, dus dat is op 't randje).

Pffff, ik kom er niet uit, en ben er bezweet van geraakt van net gesjouw, HELP

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rijd je veel of vaak?

want anders zou ik om te beginnen zoon alleen nog op een verhoger zetten. Dat scheelt iig bij het vastzetten. Vraag me ook af of je dochter van 3 nog niet kan doorschuiven naar de volgende stoel...

Ff wat opwellingen...

Verhoger

Inderdaad, een verhoger voor oudste. Scheelt behoorlijk.
Zoon van 4,5 zit hier ook alleen nog maar op een verhoger, da's minder warm en benauwd voor hem dan een stoel (en het is inderdaad een stuk makkelijker met vastzetten).

Groeten,

Temet

Vic

Vic

19-03-2010 om 10:46

Grootste in het midden

In mijn vorige auto (Peugeot 306, dus geen heel grote) pasten twee autostoeltjes en een zittingverhoger. Het is dan het handigst om de zittingverhoger in het midden te zetten. Overigens zit mijn jongste al vanaf 3,5 jaar op een zittingverhoger. Ze was toen weliswaar nog geen 18 kilo, wel bijna, maar ik vond dat zoveel handiger werken dan een grote autostoel.

mirreke

mirreke

19-03-2010 om 10:52

Zoon voor

Ik zou je zoon voorin zetten, op zijn verhoger of in stoeltje. Als je onverhoopt met twee volwassenen en drie kinderen rijdt, gaat de andere volwassenen achterin, tussen de twee kinderzitjes.
Als je alleen rijdt met de kinderen kun je ook de baby voorin in de maxicosi doen, maar schakel dan wel de airbag UIT! Onze jongste reed graag in de auto, maar alleen als hij mij kon zien. En dat ging achterin natuurlijk niet.

amk

amk

19-03-2010 om 11:04

Veilgheid

ik zou de oudste of de baby voorin zetten in een goed stoeltje en niet in zo'n 'lullig' verhogertje dat nauwelijks veiligheid biedt maar alleen de gordel beter laat aansluiten.

En dan idd de 2e volwassene in het midden op de achterbank.

Fatima

Fatima

19-03-2010 om 11:07

Je kunt beter een tweede maxicosi lenen om je baby in te vervoeren en de andere maxicosi vast te laten zitten in de auto. Als alle stoeltjes vast zitten en je ze er niet meer uithaalt is het veel minder moeilijk.

Inderdaad: oudste in een zitverhoger en middelste in de stoel van oudste, misschien kan de maxicosi dan wel makkelijk uit de auto gehaald worden.

Hanne.

Hanne.

19-03-2010 om 11:15

Verschillende opties geprobeerd

HEt blijft een beetje puzzelen, 3 stoeltjes op de achterbank past bij ons wel (VW touran), maar het vastzetten van de gordels is soms wat moeilijk.

Wij hebben nu middelste (3) en oudste (5) in een maxicosi Rodi (zitverhoger met rugleuning dus). Op zich maakt het niet heel veel uit hoe je alles vast zet. Meestal gaat de maxicosi in het midden, maar soms ook aan de zijkant. Als we niet allemaal mee gaan gaat de maxicosi vaak voorin.

In het begin zat de middelste nog in de groep 1 autostoel. Paste ook maar het vastzetten van de maxicosi ging minder makkelijk.

Margriet*

Margriet*

19-03-2010 om 11:48

Wij hadden ook deze situatie

en het hielp om de maxicosi eerst een beetje schuin te zetten(de voeten van de baby naar beneden), dan de gordel vast te maken en dan het geheel op de plaats te zetten. We hadden toen een Citroen Xantia en dat paste net. Nu hebben we een Espace en ik had graag in de ruimtelijke weelde nog drie stoeltjes gehad maar het is nu niet meer nodig.

frouke

frouke

19-03-2010 om 12:43

Tjonge

wauw, bedankt, ben even douchen en daar waren jullie al!

Ja, oudste alleen op een verhoger had ik bedacht, maar als we samen gaan is het vaak wat verder ) meer dan een uur', en dan slaapt hij nog wel eens, dus is een rugleuning wel handig, en volgens mij ook veiliger.
als ik het zo lees is de beste optie dus om dochter een nieuwe stoel te regelen, zodat zij ook in een gewone autostoel zit. Blijkbaar kan dat al met 3,5 jaar-15 kg?.

als ik alleen met ze ben kan baby inderdaad voorin, maar als we met zijn allen gaan kan de optie volwassene achterin alleen als man rijdt, want als ik rij past hij niet achterin met zijn lange benen...

ik zal morgen eens vragen in de winkel of ik even mag uitproberen

Clowntje

Clowntje

19-03-2010 om 17:35

Wij ook

Hoi frouke,

Wij hebben dit ook. Meisje van 4,5 jaar in zo'n stoel voor > 15 kg, meisje ruim 2 jaar in een grote stoel (maxicosi toby) en een babymeisje in maxicosi.
Ik wilde het liefst de oudste in het midden, meest veilige voor de baby maar dan klapt de deur tegen de maxicosi aan met dicht doen. Nu zit bij ons dus baby in het midden en dat gaat precies. Ik heb altijd last met gordel van oudste losmaken, doe dat vaak dus ook niet, ik laat haar eronder uit kruipen.
MOet wel zeggen dat als ik alleen met de kinderen in de auto zit, ik de baby altijd op de voorstoel zet, is veel makkelijker en dan kan middelste ook niet hardhandig aaien en zo....
Wij hebben trouwens een vw passat station.'t is dus een beetje passen en meten maar het kan.
Succes ermee!

Carolien

Carolien

19-03-2010 om 18:54

Ha, ha,

voor mijn man was dit de aanleiding om te vinden dat er echt een grotere auto moest komen. Wij hadden ook een stationcar, maar hij kreeg zijn zin en we zijn uitgekomen op een grotere en bredere auto....
Maar goed, dat lost jouw probleem nu op.
Groetjes,
carolien

Frouke

als ik jou was zou ik kijken naar een doorgroeistoel voor de middelste, bij hema hebben ze ze daar mogen ze vanaf negen maand al in... maar ik heb hem bij een bouwmarkt gekocht, het zijn zitverhogers met leunign en dan een vijfpuntsgordel, wel de veilghied dus als de stoel die ze nu heeft, maar neemt veel minder plek in en het gaat allemaal wat handiger! kan je haar tegen de tijd dat de baby in de stoel moet altijd doorschuiven naar zitverhoger en anders de vijfpuntsgordel er uit halen en hem als gewone zitverhoger gebruiken!

Autostoelen

Frouke,
Mocht je nog behoefte hebben aan autostoelen dan heb ik er hier nog een paar staan: een maxicosi cabrio (grijsblauw met zwart velours, compleet met bijpassende slaapzak) en een römer king ts plus (zo'n zware stoel tot ca. 3 jaar).
Ik woon in de buurt van Deventer.

Triple

frouke

frouke

22-03-2010 om 11:43

Triple

leuk aanbod, maar wij wonen in belgie....., en per post is wat omslachtig...

frouke

frouke

22-03-2010 om 11:44

Carolien

je gelooft het niet (wsl wel dus), maar wat zag ik manlief in het weekend doen? internet-sites van vw busjes bekijken, vond toch echt dat we het beste een grotere auto konden kopen.....!!

frouke

frouke

22-03-2010 om 11:46

Geprobeerd

goed, wat nu best paste met wat we nu hebben is baby in het midden en die anderen ernaast, maar dat is wel gedoe met riemen los en vast maken......

Volges mij mag het niet

Ik zou eens googlen want volgens mij mag het niet eens. toen er vorig jaar een discussie kwam over hoe de peuters naar de peuter te vervoeren heb ik de regeltjes eens opgezocht.

en ik meende toen te lezen dat er niet 3 stoeltjes naast elkaar geplaast mogen worden. ook geen stoel verhoger..dat als je wel meerder kinderen moest vervoeren dat dan de oudste in het midden moet gewoon in de gordel. of indd in een stoeltje/of zitverhoger op de bijrijders stoel.

Nou kan ik het niet meer vinden

Ik kan het stukje wat ik toen heb gelezen niet meer vinden maar wel dat als er al 2 stoeltjes op de achterbank staan er waarschijnlijk geen 3de past....

Doordrukken zodat de stoeltjes tegen elkaar klemmen en je bijna niet bij de gordels kunt lijkt me geen veilige situatie.

Hangt van auto af

hier hadden we een BMW. Daar passen niet goed 3 stoeltjes in op de achterbank, is geen gezinsauto.

Nu een Renault Scenic. DIe heeft 3 stoelen op de achterbank en daar passen dus ook 3 stoeltjes op. Nu 2x de nummer 3 stoel en 1x de nummer 2 stoel, ben de namen ff kwijt.

Maar het hangt dus van de auto af!

België (frouke)

Ha, ha, ja autostoeltjes naar België opsturen is inderdaad nogal omslachtig! Ik zoek dan wel een gegadigde hier in de buurt.

Pelle

Daarom kwam ik op mijn berichtje terug.
Ik Dacht vorig jaar te hebben gelezen dat het niet mocht en kon dat nu niet meer terug vinden.

maar ik heb op meedere keren gelezen (niet perse hier ook op andere forums) dat mensen hem er tussen drukken en dat het een heel gedoe is met de gordels en dat lijkt me niet zo'n veilige situatie.

en op jouw vergelijking te reageren......ik vind mijn dochter in het midden (in driepunts gordel) vervoeren heel anders dan in een auto voor bouwjaar ?? die geen achter gordels heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.