Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Emma B

Emma B

06-04-2010 om 08:34

Hoe zet je een netwerk/infrastructuur op om producten aan de man te brengen?

Gisteren sprak ik met iemand op de paasbrunch die werkelijk prachtige producten procuceert zo'n 2000 kilometer hier vandaan. Ik werd er helemaal lyrisch van. (ging over eten natuurlijk )
Zijn producten zijn biologisch, maar zonder keurmerk. Die producten kunnen dáár niet afgezet worden omdat er gewoon totaal geen markt voor is en ze gaan nu dus mee met de grote bulk rotzooi en worden voor bijna niets verkocht.
Ik zou die producten dolgraag naar Nederland willen halen voor mezelf en wat vrienden, maar dat is nog niet eens een druppel op een gloeiende plaat, want er is heel, heel veel.
Nu dachten wij al aan biologische markten, restaurants oid maar ik heb totaal geen kaas gegeten van zoiets. Hoe zet je een netwerk op? Hoe krijg je naamsbekendheid? Hoe krijg je een groeiende groep mensen die graag superlekker eten willen zover dat ze jouw producten van naam kennen?
't Zijn maar gedachtenspinsels hoor, maar ik ben toch wel benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Simpel

Zorg eerst voor dat keurmerk. Hoe weet ik anders dat biologisch echt biologisch is?
En eten kritisch biologische eters ook biologisch voedsel wat 2000 km in een vliegtuig zit en/of over weg water vervoerd moet worden? M.a.w. hoe bijzonder is dit voedsel, heeft de bioboer om de hoek het niet?

Ellen Wouters

Ellen Wouters

06-04-2010 om 09:42

Keurmerk

Als je op biologische markten en aan biorestaurants wilt verkopen vrees ik dat je niet onder een keurmerk uitkomt. Jij kunt wel op je erewoord zweren dat het biologisch is, maar daar heeft een volgende partij natuurlijk niks aan.

Wat ik op dat soort markten zie is veel geploeter. Mensen die zich uit de naad werken om daar te staan met monsters en folders en proefhapjes.
Via restaurants is een optie, dan zul je veel tijd moeten investeren in langsgaan, beurzen en uitdelen, denk ik.
En je hebt natuurlijk publiciteit nodig. ALle beurzen en vakbladen en tijdschriften over welness en kritisch consumeren dus. Veel uitdelen, laten proeven, persberichten, foto's, e.d. verspreiden.

Ellen Wouters

Ellen Wouters

07-04-2010 om 09:45

Oei

"de producten die hij verkoopt zijn beter, biologischer en milieuvriendelijker, maar hij raakt ze niet kwijt (hier) omdat er hier volgens hem "rommel" verkocht wordt met een biologisch keurmerk"

Tip voor hem dan: vertel dat verhaal er vooral niet bij. Op mij heeft zoiets meteen een totaal averechts effect.

Leuk

emma ik vind het echt wat voor jou om ondernemer te worden in dit soort branche.

Ik zou eens een afspraak maken met de directeur van een biologische supermarktketen, wellicht kom je zo veel verder. En zeker ook eens met de Fairtrade mensen (zitten in Culemborg).

Maar

je hebt nu toch wat dingen om achter aan te gaan ? Ik zou zeker een afspraak maken met iemand inkoper of directie van een biowinkel, fairtrade etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.