Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Holiday

Holiday

18-02-2009 om 15:05

Hoe zet je een houten vloer in de olie

Wij hebben sinds vorig jaar een houten vloer die nu opnieuw in de olie gezet moet worden. Volgens de winkel kan dit het beste elk half jaar gebeuren.

Ik heb de olie. Maar hoe breng ik dat het beste aan? Ik kan een een lap wikkelen om een swiffer of ander breed ding aan een stok. Mijn man vind dat we een apparaat moeten huren maar dat vind ik nogal een gedoe en dat elk half jaar opnieuw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

18-02-2009 om 15:09

Wij deden het zo

Wij hadden vroeger een houten vloer in de olie, over de gehele onder verdieping. Moest dus ook ieder half jaar ingesmeerd worden, wat een karwei. Wij deden dat 's avonds. We hadden namelijk geen zin om op 1 dag alle meubels in de tuin te zetten, de vloer in de olie te zetten, dan uren wachten voordat je weer erop mag om dan alle meubels weer terug te zetten.
Dus 's avonds voor het naar bed gaan, 1 helft van de kamer leegmaken, alle meubels dus iets verplaatsen. Die planken insmeren, naar bed gaan, de olie kan die nacht goed indrogen en de volgende avond doe je hetzelfde met de rest van de vloer. Wij deden het met oude lappen en op onze knieen en dan flink wrijven. eentje smeert het in, de ander wrijft uit. Gaat vrij snel.

angel3

angel3

18-02-2009 om 15:45

Uhm

watvoor olie is het? die van ons stonk echt mega. Dat deden we dus echt niet elk half jaar maar 1 keer in de 2 jaar ofzo . Eerst moet je de vloer goed reinigen. Hier hebben man en opa het gedaan op een zaterdag. Ik met kinderen naar oma. Later kwamen man en opa daarheen en daar hebben we geslapen en toen was de ergste stank wel weg (raampjes opengelaten s nachts).

Wij hebben dus alle meubels opgestapeld voor zover mogelijk en wat spul naar boven gedaan.

Suk6 ermee

costa

costa

18-02-2009 om 19:16

Hoe wij het doen

Wij hebben een (amerikaans) eiken vloer. Eerst goed reinigen met speciale zeep. Dat doen we 's avonds. We halen de bank en kasten niet weg, wel de overige meubelen. De dag erna is de vloer onbeschermd (want schoongemaakt), dus voorzichtig aan met knoeien! Maar het is wel belangrijk dat de vleor goed droogt voordat de olie erop gaat.
Dan 's avonds de vloer oliën, wij doen dat met zo'n Leifheit Picollo. De olie in een plantenspuit en dan een gedeelte van de vloer inspuiten en inwrijven.Tot de hele vloer gedaan is. Dan naar bed en de volgende dag is er weer op te lopen! Even een werkje, maar wel de moeite waard vind ik! Succes.

Holiday

Holiday

21-02-2009 om 15:40

Thanks!

Super, bedankt voor de tips! Volgende week gaan we aan de slag,

groetjes holiday

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.