Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Janneke

Janneke

11-09-2010 om 12:23

Hoe zat het ook alweer met katten en melk?

Sinds gisteren hebben we een katje. Het is een zwerfkatje dat in de buurt is gevonden. En nu woont ze bij ons. We denken dat ze ongeveer een maand of vier oud is. Mijn dochter wilde haar een beetje melk geven. Maar hoe zat dat ook alweer? Te veel is zeker niet goed. Maar een klein beetje, aangelengd met water, kan dat dan wel? Mijn vorige kat is er al tien jaar niet meer en was volwassen. En waarschijnlijk zijn de ideeën niet meer hetzelfde als toen. Dus ik weet eigenlijk niet wat verstandig is. Wat doen jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lactose-intolerant

Katten zijn lactose-intolerant. Liever geen melk geven dus. Ook niet met water.
Groet,
Miriam Lavell

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 13:19

En....

Kittens drinken of melk bij hun moeder,of als een baasje echt wil,kattenmelk.Maar ze hebben het niet nodig dus.
Bastet

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 13:20

Ohja

En een consult bij de dierenarts is ook geen overbodige luxe,even laten nakijken,inenten,etc.En even ontwormen is ook wel handig denk ik.

Janneke

Janneke

11-09-2010 om 14:40

Bedankt!

Geen melk dus. Jammer voor dochter, die wilde graag iets extra's geven
Ja, we gaan zeker even naar de dierenarts. Ze ziet er goed uit, is wel heel mager. Maar het totale check is wel handig. De arts kan ook beter inschatten dan ik hoe oud ze is. We laten haar een weekje hier acclimatiseren, en dan naar de dokter.

angel3

angel3

11-09-2010 om 15:06

Melden

Het poesje is aan komen lopen en nu hou jij hem, begrijp ik dat goed?
Er is missch een heel verdrietig gezin ergens dat het beest mist. Ik zou even amivedi of locale asiel bellen of hij/zij gemist wordt.....

Bastet

Bastet

11-09-2010 om 15:38

Chip

De huisarts zal waarschijnlijk ook wel even kijken of de poes een chip heeft.

Sancy

Sancy

12-09-2010 om 11:54

*proest* bastet

dank je voor de koffie over mijn scherm, ik moet het beeldscherm toch nog poetsen.
Ik weet niet hoe mijn huisarts zou reageren als ik hem vraag mijn poes te controleren op een chip...

Bastet

Bastet

12-09-2010 om 12:04

Sancy

Ja,dat krijg je als je zes dingen tegelijk doet...
de dierenarts dus.

Sancy

Sancy

12-09-2010 om 19:01

Ja ja bastet

Ik begreep je wel hoor, en ik herken het ook wel, tig dingen tegelijk doen. Maar ik schoot erg in de lach toen ik me probeerde voor te stellen hoe de huisarts zou reageren

Maxime.M

Maxime.M

12-09-2010 om 19:47

Rondvragen in de buurt

Hoi,

Wij hebben een paar jaar geleden ook eens een katje gevonden in de buurt. Het was toen 23.00 uur dus we hebben hem naar binnen gehaald en die nacht binnen gehouden (we hebben 2 poezen, dus het katje kon bij voer komen en de poezen lieten hem met rust)
De volgende ochtend meteen de dierenambulance (o.i.d) gebeld of er een melding was binnengekomen en ik ben met het katje onder mijn arm de hele buurt afgelopen, bij iedereen aangebeld of het zijn/haar kat was. Om de hoek was het raak, iemand wist te melden dat ie waarschijnlijk bij de achterburen vandaan kwam, en ja hoor, daar waren ze 'm kwijt, en weer helemaal blij dat ie gevonden was.
Ik zou dus zeker even gaan rondvragen alvorens hem gewoon te houden.

Maxime

mirreke

mirreke

12-09-2010 om 21:18

Zwerfkatje?

Ik sluit mij aan bij eerdere reacties. Ga alsjeblieft met het katje langs de dierenarts (direct! dus niet een week wachten) en laat controleren of ze/hij een chip heeft. Onze kittens zijn nu een maand of vier en hebben ook al een chip. En kittens zijn heel smal en lijken heel mager op die leeftijd. Ook zijn ze heel erg onderzoekend en nieuwsgierig en hebben ze meestal nog geen nare ervaringen met mensen opgedaan, integendeel zelfs, iedereen (bijna dan) vindt kittens schattig. Op die leeftijd gaan ze ook wat verder weg en rennen niet bij mensen weg.
Verder kun je ook direct bellen met amivedi (even googelen) en vragen of er een kitten is gemeld die eruit ziet zoals het kitten bij jullie. En dan natuurlijk ook zelf melden dat jij er eentje hebt gevonden. Ik maak me echt sterk dat het een zwervertje is op die leeftijd, gewoon een onderzoekend katje dat te ver weg is gegaan. Met misschien wel een heel er droevig kindje thuis dat zijn/haar kitten mist.
Net als Maxime(?) hebben wij vroeger ook eens een aanlopertje gehad, ook ongeveer een maandje of vier/vijf. Het beestje bleek van de overburen.

Janneke

Janneke

13-09-2010 om 21:38

Bedankt voor alle tips

Bedankt allemaal. We gaan naar de arts. Maak jullie geen zorgen om een verdrietig gezin. Ik heb een aantal buren die alles in de buurt nauwlettend in de gaten houden. Die kwamen juist met de kat aan bij ons omdat deze geen thuis had en ze wisten dat wij misschien wel een kat zouden willen.

mirreke

mirreke

16-09-2010 om 14:25

Niet dat ik jou geen katje gun, hoor

Als er echt niemand is, alsjeblieft zelf houden. Ze zeggen wel eens dat katten hun mensen uitzoeken, dus deze wilde misschien juist wel persé naar jullie en jullie dochter. Wel goed opvoeden, trouwens. Op deze leeftijd zijn het echte donderstenen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.