Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zus

Zus

13-08-2010 om 14:33

Hoe weet je of je veel of weinig stroom/gas hebt verbruikt?

Vandaag heb ik de meterstanden doorgegeven en als je dat online doet, krijg je meteen je verbruik te zien. Maar waar kun je zien of opzoeken of de hoeveelheid kw verbruikt het afgelopen jaar nou veel of weinig is in vergelijking met een gemiddeld verbruik? Ik wil gewoon weten of wij nou zuinig zijn of schandalig slecht bezig.
Voor de volledigheid: we hebben aan stroom 3733 kw en aan gas 1113 kubieke meter verbruikt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

13-08-2010 om 15:08

Snelle reactie, pelle!

Ja, met die zaken moet je natuurlijk ook rekening houden, stom. Wij hebben een geisoleerd huis, HRketel, geen bad en koken op gas. Volgens mij zijn we dan gemiddelde verbruikers met z'n vieren, afgaande op jouw getallen. Nou, ben benieuwd naar de afrekening, zal dan niet heel veel hoeven bijbetalen, vermoed (hoop) ik.

Shifra

Shifra

13-08-2010 om 16:17

Nibud

op deze site kan je zien wat het gemiddelde verbruik is. Er is ook een andere interessante site via het nibud: 'persoonlijk budgetadvies'.
groet,Shifra

Zus

Zus

13-08-2010 om 18:58

Gemiddelden

Volgens het Nibud verbruiken we meer stroom dan gemiddeld en minder gas. Gas is een duurder product dan stroom en als ik het goed heb berekend, krijgen we iets terug. Ik heb ook de afrekeningen van 2 voorgaande jaren opgezocht en daar gebruiken we minder stroom en meer gas. Vreemd, want we hebben toch een behoorlijk strenge winter gehad en ik heb de temperatuur altijd op 21 graden staan (koukleum).
Toch maar even goed nadenken over waar we meer stroom door gebruikt hebben....we hebben geen nieuw apparaat aangeschaft of zoiets duidelijks. Ik ga even verder snuffelen op Nibud (goeie tip!) wat ze erover zeggen.

Brianna F

Brianna F

14-08-2010 om 10:00

Bovengemiddeld

5 personen, douche en bad, vloerverwarming, kook op inductie:
9000 Kwh elektriciteit, 2300 m3 gas.
Ik zit bij Essent en kan van dag tot dag zien of ik wat terug krijg of moet betalen met de verbruiksmeter. Handig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.