Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

mopperkont

mopperkont

16-02-2009 om 11:58

Hoe vind ik de erven van de vorige bewoners?

Per ongeluk heb ik een blauwe envelop opengemaakt die (helaas) niet voor mij bestemd was. De erven van de overleden vorige bewoners van deze flat krijgen ong 500 euro terug van de belasting. Ik heb de verhuurder gebeld en een aantal buren gevraagd. Ze hadden wel 2 zoons, maar niemand had een adres. Weet iemand hoe ik ze kan vinden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huurflat?

Je zegt dat de vorige bewoners overleden zijn, en je hebt geen namen van erfgenamen. Dan neem ik aan dat je die woning huurt (want anders zou je wel van de erven gekocht hebben, toch?). Ik zou contact met de verhuurder opnemen en vragen of die je aan een adres kan helpen, dan wel - dat zou netter zijn - contact met die erven op kan nemen.

Als je een naam hebt van de notaris die de nalatenschap heeft afgewikkeld is het probleem ook opgelost (die kan contact met de erven leggen), maar ik ga er even vanuit dat je geen notaris weet.

Groeten,

Temet

Lastig

heb je nog contact gehad toen je de flat toegewezen kreeg. Misschien over het overnemen van vloerbedekking of zoiets. Ik schat zo in dat je geen adres voor post hebt, anders zou je het wel doorsturen.

Misschien de belastingdienst bellen? Ik neem aan dat de erven ook nog de belasting moeten afhandelen voor hun familiedid (vader/moeder). Als zij zelf vermogen hebben geeerfd, dan moet dat namelijk.

Verder stort de belasting uiteindelijk het bedrag op het rekeningnummer dat bekend is bij hen. Ik ga ervanuit dat ze dat rekeningnummer nu op naam hebben van 'de erven van.....'. Dan komt het geld uiteindelijk wel bij hen terecht.

groetjes van Purk

Marie L

Marie L

16-02-2009 om 14:00

Contact met belastingdienst

Neem contact op met de belastingdienst om te vragen wat te doen. Ook ik heb als erfgenaam een dergelijke brief gekregen. De belastingdienst gaat formulieren opsturen waarop je het rekeningnr. moet invullen waarop het bedrag op gestort wordt. Bij de belastingdienst is misschien wel al bekend wie de erven zijn.

Succes!
Marie L

Laminaat

Laminaat

16-02-2009 om 17:08

Terugsturen

Het makkelijkste en ook correctste is om de envelop weer dicht te plakken, het adres doorstrepen en met dikke letters ADRES ONBEKEND erop. Dan gewoon op de post doen. De belastingdienst komt er wel achter waar het dan heen moet.
Laminaat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.