Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anja

Anja

22-04-2010 om 12:52

Hoe vertel ik mijn oppas dat ze stinkt?!

Dag,

Ik heb een oppas van 19 jaar. Ze rookt (vind ik prima als ze het niet bij ons thuis doet), ze eet nooit groente, ze leeft tamelijk ongezond.
Of het daarvan komt weet ik niet, maar ze stinkt eigenlijk altijd. Een verschraalde zweetlucht in combinatie (soms) met frituur en sigaretten.
Gisteren was ze er ook, toen ze weg ging, moest ik gewoon even de bank ruiken en ik ging zowat over mijn nek. De losse kussentjes waar ze tegenaan had gezeten, hebben een nacht buiten gelegen maar kunnen gewoon alsnog de wasmachine in.
Mijn kinderen nemen haar zoals ze is en klagen ook niet over de geur die ze bij zich heeft en achterlaat. Maar voor mij wordt de walgingsfactor steeds groter.
Mijn man heeft haar er al eens over aangesproken. Ze zei toen dat ze zich doucht en schone kleren aantrekt maar ik kan me dat gewoon niet voorstellen.
Ik moet hier met haar over praten. Maar ik vind dat zooooo moeilijk.... Wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

22-04-2010 om 13:31

Toch zeggen

Misschien zeggen haar ouders ook dat ze stinkt, maar neemt ze dat niet aan. Ook bij grote mensen wil het wel eens helpen als vreemden er iets van zeggen in het kader van 'vreemde ogen dwingen'. Dus toch zeggen, hoe moeilijk dat ook is. Wij hadden op het werk een gelijk probleem. Een collega nam de andere collega elke week een paar keer mee in de auto, maar de stank in de auto was niet te harden. Ze heeft het uiteindelijk toch gezegd en de 'stinkerd' lijkt er nu toch meer aandacht aan te besteden. Het is een pijnlijk onderwerp dat zeker. Ik herinner me gelijk dat mijn vroegere gitaarleraar naar een soort narcisgeur rook. Een beetje urine-achtig. Zij bijnaam werd dan ook meneer Narcissa. Mijn ouders hebben het nooit durven zeggen, dus luchtten we het huis maar eens extra. Later bleek de man een enorme maagzweer te hebben waar hij mee in het ziekenhuis belandde. De maagzweer genas, de stank was weg.

Huislucht

Misschien komt je oppas ook uit een huishouden waar het binnen niet fris ruikt.

Sommige mensen nemen een enorme huislucht mee, ook al komen ze net onder de douche vandaan en hebben schone kleren aan. Wanneer er bij haar thuis flink wordt gerookt en de frituurpan regelmatig aan, dan is het eind zoek. Dan is het praktisch onmogelijk om fris en fruitig tevoorschijn te komen. Dan is er in huis zo'n enorme mengeling van 'foute'luchtjes, dat gaat overal in zitten.

Mijn ex-schoonzus deed ooit niet anders dan roken en frituren, alles stonk ernaar. Het hele huis, kids enz. Als ik daar heen ging trok ik altijd mijn oude kloffie aan en bij thuiskomst direct weer uit. Brrrr. Zo vies.

Ga een keer bij haar thuis buurten en je weet het. En als aanspreken niet meer helpt en je blijft het vies vinden dan zit er niets anders op dan een andere oppas te zoeken?

Zielig

Kan er niks aan doen, maar het enige wat ik denk is, goh wat zielig voor zo`n meisje van 19.

Idd, wat moppeke zegt, hoe is haar thuissituatie?

Succes ermee.

Groet,
Olijvje

Weinig aan te doen vrees ik

Ze ruikt waarschijnlijk door haar leefgewoonten en die dikke kans dat ze die niet zal veranderen? Of heb je een hele goede band met haar dat je zoiets zou kunnen bespreken en ze daar open voor zou staan?

Ik heb zelf ook geregeld last van een onplezierige lichaamsgeur. Vind het zelf vreselijk en voel me ook wel opgelaten. Sinds enige maanden eet ik supergezond en ik merk wel dat dat scheelt. Ik heb overigens nooit gerookt en mijn etengewoonten waren vrij normaal. Maar me even lekker laten gaan wat eten betreft (snoepen etc) kan dus bij mij eigenlijk niet. Helaas, maar wel relaxed dat ik me nu niet meer opgelaten hoef te voelen.

Ik ben benieuwd hoe je het op gaat lossen. Want zo is het voor jou ook niet te doen lijkt me.

Anja

Anja

27-04-2010 om 22:02

Nog niet gezegd

ik ben een beetje laf en ben blij dat ik nog geen oppas weer nodig had...
Heb al overwogen het via hyves (niet als krabbel natuurlijk te doen. Een balletje opgooien "mag ik je iets vragen" maar ook dat vind ik knullig.
Ik MOET het gewoon een keer gaan zeggen en door de zure appel heenbijten.
Ik heb op zich niet echt een goede band met haar ofzo, maar ze is wel goed voor de kinderen en zo maar een nieuwe oppas is ook niet gevonden. Lastig, want als haar geur niet verandert, zie ik me wel genoodzaakt om iemand anders te vinden. Ik vind het ondertussen onacceptabel.
(Is 1 van m'n favoriete kussentjes ook nog eens verpest uit de wasmachine gekomen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.