Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

jasja

jasja

09-06-2009 om 15:09

Hoe vertel ik het m'n werkster?

ik ben niet happy met de werkster, zo dat is eruit maar hoe zeg ik het haar??
mijn werkster is oekrainse, spreekt zeer slecht nederlanbds en werkt al een jaar of 3 bij ons. in het begin was alles oke, ze maakte prima schoon en ik hoefde niets te zeggen en /of vragen. ze heeft een tijdje een vriendin meegenomen en stuurde haar ook af en toe alleen, want ze heeft en heel veel adresjes en een slechte rug dus kon niet alles in haar eentje aan. vorig jaar hebben we een kleine strijd gevoerd met de vakantie, ik vertelde dat we twee weken op vakantie gingen en ze dus niet hoefde te komen (maw wij betalen je dan ook niet) en dat vond ze helemaal niets, dat terwijl ze zelf niet komt opdagen (of iets laat horen) op de dagen dat zij vrij neemt (geen telefoontje, sms-je oid).
en sinds kort vind ik het gewoon niet schoon genoeg, voor het oog lijkt het prima maar achter de bank, onder het kleed en onder de tafel is het gewoon nog vies en stoffig. vaak loop ik op de dag dat ze geweest is nog met de stofzuiger en de zwabber een en ander na te doen, en dat voor 30 euro per keer....
maar hoe vertel ik het haar nu? ze komt altijd op die momenten dat wij werken en een briefje begrijpt ze waarschijnlijk niet goed genoeg, ik kan natuurlijk een keer vrij nemen maar hoe pak ik het dan aan, HELP, ik heb tips en advies nodig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bellen....

....en zeggen dat jullie omstandigheden zo veranderd zijn dat je voortaan het huishouden zelf weer aan kunt? Bosje bloemen brengen om haar te bedanken. En voor het geval ze het nog niet begrijpt een ander slot steken?

Weet overigens niet of je van haar af wil, maar als ik je verhaal zo lees, dan zou ik niet eens meer willen proberen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.