Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ilsepilse

ilsepilse

10-02-2009 om 12:51

Hoe verder? [afwikkeling ongeluk]

Mijn man heeft dus afgelopen woensdagavond een ernstig auto ongeluk gehad in Lelystad.
Hij werd in zijn auto aangereden door een andere auto id flank (zijn kant dus).
Hij werd gelukkig meteen naar het amc overgebracht en daar werden 12 gebroken ribben, klaplong, schouderbot stuk en rechterpols gebroken en hersenschudding.
Hij is nu gelukkig uit IC en heel wat rustiger dan de eerste dagen. Herkent ons (2 kinderen van 11 en 15) en andere visite.

Ik heb bij de verzekering aangifte gedaan maa romdat ik wa plus verzkerd ben is het nog de vraag of zij het behandelen of rechtsbijstand (bij mijn autoverz).
Zij zeggen het ligt eraan wie de schuld heeft en wie het dus afhandelt.
Een collega van mijn man gaf een adres van een letselschade advocaat door, zijn zoon was vorig jaar aangereden.
Kan ik nu al een letselschade advocaat gebruiken of hoe zit dat ??
ik ben een beetje gedesorienteerd de laatste dagen weet niet wat eerst doen.

Hij heeft ook een lease auto vh werk waar ik nu gebruik van maak maar ik weet ook niet hoelang (onze auto is total loss).

mensen die ervaring hebben ???
alvast bedankt voor het meedenken
ilse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjillie

Sjillie

10-02-2009 om 12:55

Geen tip maar

ontzettend veel succes en vooral beterschap gewenst.

IK hoop dat alles snel goed komt en je man er geen blijvend letsel aan over houd.
Red jij het met de kids? Jullie zullen je wel rt geschrokken zijn!

Sterkte.

Ilsepilse

Wij zijn vorig jaar aangereden door iemand die ons geen voorang gaf en omdat mijn zoon net uit het ziekenhuis kwam had het vooral emotioneel best een aardige impact buiten de lichamelijke probelemen die we er aan over hielden voor een poosje.
Wij zijn heel goed geholpen door slachtofferhulp ze hebben werkelijk van alles voor ons geregeld en weten ook precies waar je recht op hebt in zo'n situatie.
Neem ook eens contact op met slachtoffer hulp ze kunnen je vast de goede weg op wijzen. sterkte

ilsepilse

ilsepilse

10-02-2009 om 13:24

Schuldvraag

de meneer van slachtofferhulp zei dat ik eerst de schuldvraag moest afwachten ... klopt dit ?
ilse

Tirza G.

Tirza G.

10-02-2009 om 14:41

Ja en nee

Je kunt wel al SOhulp krijgen, want je bent SO, of je nou schuld hebt of niet. De schuldvraag ligt inderdaad vaak ingewikkeld, bah bah bah.
Heel veel sterkte.

Tirza

Ilsepilse

Ik heb eventueel wel het telefoonnummer van NOSTIMOS dat is het bedrijf dat voor ons van alles geregeld heeft dat kregen wij via slachtoffer hulp.als je het wil hebben het telefoonnummer mail me maar even jannicole 94 @ hotmail .com an dan alles aan elkaar.

Even zo

Even zo

10-02-2009 om 21:48

Sterkte

Sterkte!

Autoschade wordt afgewikkeld door de eigenaar van de auto; de werkgever van je man dus. Je man kan voorlopig nog niet rijden, dus een vervangende auto lijkt me niet direct nodig, maar dit zou je moeten overleggen met de werkgever van je man.

Ik zou wel een letselschadeadvocaat inschakelen. Maar die kan op dit moment nog weinig doen. Te zijner tijd zal de letselschadeadvocaat medische gegevens opvragen bij de diverse artsen. De medische gegevens zijn in het ziekenhuis goed vastgelegd.

Ik zou je nu nog even loniet druk maken om de letselschadezaak. Dat kan wel een paar weken wachten. Je hebt nu wel wat belangrijker dingen te doen.

Als de kans op 100% herstel redelijk groot is, bereik je met een letselschadezaak niet heel erg veel. Via de letselschadezaak worden de extra kosten vergoedt. Bij volledig herstel binnen een paar maand, zijn deze kosten niet zo hoog (want: loon wordt gewoon doorbetaald, etc). Smartengeld is ook niet zo hoog. Je moet afwegen of je al het gedoe (been there, done that; met een beetje pech krijg je heel wat gezeur op je dak waar je absoluut niet op zit te wachten) wilt voor een paar honderd of duizend euro.

Als er blijvende schade is, ligt het natuurlijk anders. Zeker als het gevolgen heeft voor je werk, is een letselschadezaak natuurlijk wel van belang.

Even zo

Even zo

10-02-2009 om 21:53

Aanvulling

Ik had niet goed gelezen. Je man is in jullie auto aangereden. Ik zou even met de werkgever overleggen of het goed is of je de leaseauto mag gebruiken.

Als het andermans schuld is, zou ik het wel aandurven om een huurauto te regelen en deze kosten te declareren te zijner tijd. Maar hoe dit precies zit weet ik niet. Daarom zou ik het proberen met de werkgever.

Ik heb ook een beetje snel over de lichamelijke klachten heen gelezen. Het lijkt mij dat je man hier (klaplong, veel ribben gebroken) wel langdurig problemen van gaat ondervinden. Letselschadeadvocaat lijkt me hier wel gepast.

Doen!

Letsel van je man valt niet onder je wa plus verzekering. je rechtsbijstand verleent wellicht wel dekking. zo niet dan zou ik inderdaad deskundige bijstand nemen. Joh, je man heeft flink letsel opgelopen daar zijn jullie als gezin nog wel even zoet mee. Als je geen kaas van die hele verzekeringsmaterie hebt gegeten is het nu niet het moment om je daar eens lekker in te verdiepen. Je hebt wel wat anders aan je hoofd. Als de wederpartij aansprakelijk is dan worden ook de kosten van belangenbehartiging vergoed. Verkijk je er niet op er komt een hoop op je af. Je hebt recht op meer vergoedingen dan je wsl nu kunt bedenken. Dit is echt geen zaak van duizend euro. heel veel sterkte

Josien Thyssen

Josien Thyssen

13-02-2009 om 08:46

Zorgverzekeraar

Hallo,

Hoewel al lang geleden is mijn man na een aanrijding buiten zijn schuld enorm geholpen door de zorgverzekeraar. Als de tegenpartij schuldig is, gaan zij ook de kosten op de tegenpartij verhalen. We zijn zelfs door de zorgverzekeraar geholpen om de te verwachte inkomstenderving vergoed te krijgen (mijn man kon door ongeluk zijn voormalige beroep niet meer uitoefenen).
Ik weet niet of dat nog gedaan wordt, maar niet geschoten is altijd mis.

Veel sterkte,

Josien

ilsepilse

ilsepilse

13-02-2009 om 10:16

Iza

ik zal vandaag inderdaad ook de zorgverzekeraar even bellen , kreeg dit net gisteren ook door van een vroegere sportvriendin.
ilse

Ilsepilse

hoe gaat het nu????

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.