Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

alleen

alleen

19-01-2010 om 20:34

Hoe vaak andere kleren aan

Even een vraag, hoe vaak doen jullie schone kleren aan.
Ik douche mij elke dag, 's avonds. En dan doe ik de volgende alles weer nieuw aan, ook broek en trui.
Maar ik zie sommige mensen 5 dagen in hetzelfde lopen.
Wat doen jullie.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

19-01-2010 om 21:40

Knoei je zo?

Eet je zo slordig dat het nodig is om alles na 1 dag in de was te doen? Of transpireer je zo hard dat na 1 dag jouw kleren na het uittrekken vanzelf blijven staan?

Alleen, je hebt helemaal niets aan deze vraag, je kunt geen mens met elkaar vergelijken. De een heeft vies werk, de ander zweet zich dood, de volgende is een viesneus en verschoont zich 3 keer per dag, dan heb je nog mensen die zich niet wassen en 1 keer per maand een schone onderbroek voldoende vinden.
En daartussenin zitten nog 186 varianten.

daantje123

daantje123

19-01-2010 om 22:06

Onderbroek elke dag in de was

en sokken ook. Mijn BH draag ik een aantal dagen achter elkaar.
Als ik een broek aan heb, leg ik die nog wel eens terug in de kast, een rok ook.
T-shirt gaat elke dag in de was (ook als ik het onder een trui draag) want ik vind het niet lekker ruiken. Een trui doe ik wel eens twee dagen achter elkaar aan.

Ik werk thuis en doe ook nog wat in het huishouden, laat de hond uit en fiets twee keer per dag naar school.

Leuk draadje!
Daan

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2010 om 00:53

Hangt ervan af waar ik ben

Als ik werk draag ik maximaal 2 dagen hetzelfde. Het kan zijn dat ik een broek of rok nog een dag langer draag, maar met iets anders erboven.
Als ik thuis ben draag ik een broek wel eens langer, puur uit gemakzucht.
Om mijn kleren netjes te houden kleed ik me overigens als ik thuis kom na mijn werk zo snel mogelijk om in 'thuisplunje'. Bij die kleren maakt het mij niet zoveel uit als er kattenharen op komen bijvoorbeeld.

Vic

Vic

20-01-2010 om 08:53

Zou ik best willen

Misschien ben ik een enorme kledderaar maar ik moet toch wel elke dag een schone blouse of trui aan. Als ik er al aan denk om bij het koken een keukenschort aan te trekken, spat er wel iets op de mouwen. En ik ga toch geen kleren met vlekken aantrekken. Met een broek doe ik wel een dag of drie. Broeken die naar de stomerij moeten gaan wanneer er een vlek in zit of wanneer ik denk dat het wel weer tijd is.

Nou...

als je mij ziet, in thuis-situatie, kan het best zijn dat je me de hele week in dezelfde kleren ziet. Ik werk 3 dagen per week, neem maandags schone kleren mee daar naartoe (onderweg fietskleding) en kleed me daar om. Die kleding neem ik aan het eind van de week weer mee terug. En dan heb ik ook een thuis-set, die doe ik dinsdags schoon aan (of maandagavond) en die kan ik dan best de rest van de week nog dragen. Als er vlekken op zitten doe ik natuurlijk wel wat schoons aan.

Vaak

Ik ga iedere avond compleet onder de douche, in de ochtend ook even, maar dat is maar turbo, om wakker te worden. Broeken gaan twee dagen aan, soms drie (in het weekend om thuis in te rommelen). Bovenkleding die ik op de huid draag iedere dag schoon, een vest kan twee dagen. Ondergoed iedere dag schoon (ook de bh's, want ik ben van de setjes), voor 's nachts heb ik weer een andere onderbroek. Kinderen hetzelfde, alleen zoontje komt zo vaak met modderknieën thuis dat ik de broek vaak iedere dag in de was moet doen. What can I say? Ik houd niet van zweet- of kooklucht. Mijn vriend is er wat minder secuur in. Ik ben overigens erg blij met mijn wasmachine met een 8 kilo capaciteit

Balletmama76

Balletmama76

20-01-2010 om 09:51

Pelle... (licht ot)

...moeten jullie ook de TNT-broeken dragen tijdens het werk of mogen jullie ook in een spijkerbroek bezorgen?

Bij ons is het vrij relaxed, zolang wij maar een TNT-jas of in de zomer een TNT-shirt/bloesje dragen, mogen wij dit gerust combinieren met onzere eigenen spijkerbroeken. Daarom draag ik een spijkerbroek ook maar 2 dagen (of maar 1 dag, als er modder ofzo aanzit naar werk). De mannen dragen dan meestal wel de uniformbroeken, maar bij hun staan ze ook beter. De vrouwen dragen meestal hun eigene broeken.

Sokken, ondergoed en shirt elke dag nieuw.

Holiday

Holiday

20-01-2010 om 10:31

Het varieert

Ik zit er niet zo strak in dat elke dag alles schoon moet (wat een was!). Ik zweet nauwelijks dat scheelt. Elke dag schoon onderbroekje en sokken. Bh doe ik een paar dagen mee. Elke dag een schoon hempje onder mijn kleding als ik moet werken. Blijf ik thuis dan wil ik hem gerust nog wel een keer aantrekken..en nog een keer.

Broek en trui/vest kan, indien vlekvrij, zeker drie dagen mee. Maar als ik de tweede dag zin heb in een andere broek, dan hang ik de eerste broek even ergens op (maar niet terug in de kast want daar wil ik alleen gewassen kleding).

Bloes of dun shirtje gaat zeker in de zomer wel na een dag in de was. Tenzij ik hem echt nog goed te doen vind. Als ik heb gekookt en vlak daarna naar cursus moet, dan trek ik wel even een schone bloes aan. Anders ruik ik steeds het kookluchtje.

Als ik het zo lees ben ik behoorlijk gemiddeld.

Brianna F

Brianna F

20-01-2010 om 11:47

Nou, nou

Alleeen volgens mij slijt jouw kleding niet van het dragen maar van het wassen.
Ik doe 2 dagen met een trui, ondergoed en sokken elke dag schoon, bh 3 dagen en spijkerbroek gerust 4-5 dagen.
Ik doe geen zwaar lichamelijk of vuil werk.
Wel gaat 's avonds na het eten het huispak aan.

Jade

Jade

20-01-2010 om 11:51

Kaaskopje,

hetzelfde als wat ik doe.......grappig om het van een ander te lezen

Massi Nissa

Massi Nissa

20-01-2010 om 12:37

Hier ook methode-kaaskopje

Als ik thuiskom van mijn werk, doe ik mijn thuiskloffie aan. Thuiskleding is lekker zittende, wat oudere (verwassen) kleding die ik niet meer naar mijn aantrek. Naar de supermarkt in een oude spijkerbroek vind ik dan weer totaal geen probleem. Verder elke dag schone onderbroek, om de paar dagen een schone BH en elke dag andere kleding aan. Wel hang ik broeken en truien vaak op een haakje om ze een paar dagen later nog eens te dragen. Tijdens vakanties of lange weekenden heb ik rustig drie dagen achter elkaar precies hetzelfde aan. Helemaal gemiddeld dus, als ik dit draadje zo eens bekijk.
Groetjes
Massi

1 a 2 maal per week

Hihihi, ik ben er zo één die 5 dagen in hetzelfde loopt. Ik verschoon alleen mijn onderbroek elke dag, mijn bh draag ik soms wel 2 weken maar meestal één en mijn sokken stinken na een week nog niet, maar dan vind ik het welletjes en doe schone aan. Mijn hemd draag ik meestal evenlang als mijn kleren.
Als ik een panty of maillot aan heb, lucht ik 'm een dagje en bij stank gaat ie in een sopje.
Ik ben nogal een morser, dus ik draag een schort bij het koken en poets vaak een vlekje weg met een doek.
Gemiddeld draag ik dezelfde outfit dus een dag of 4, 5.
Ik kan me de noodzaak voor elke dag wassen weer niet voorstellen! Dat vind ik een forse belasting; het kost tijd, electriciteit, water en je verontreinigt er het milieu mee. Tenzij je wasnoten gebruikt, geen verzachter, een water/energiezuinige wasmachine en de boel aan de lijn hangt, dan is het in te perken.
Nu heb je pas gisteren deze vraag gesteld, 'Alleen', maar waarom verschoon jij jezelf zo vaak?

Julia64

Julia64

20-01-2010 om 13:38

O gelukkig (peenvogel)

Tenminste nog iemand die niet elke dag schone sokken aantrekt. Ik doe ook gerust meerdere dagen met mijn sokken, maar durfde dat al bijna niet op te schrijven omdat echt iedereen in dit draadje elke dag zijn (haar, liever gezegd), sokken verschoont, ahem.
Mijn kleren draag ik meerdere dagen voor het in de was gaat, bijna nooit 2 dagen achter elkaar hetzelfde, maar dan lucht ik het eventueel en draag het een paar dagen of een week later nog eens. Vestjes, jasjes etc, die ik niet direct op mijn huid draag, was ik zelfs maar zelden. En eerlijk gezegd, hemdjes etc. die ik daaronder draag, gaan ook niet na 1 x in de was hoor. Ik douche elke dag, hoe vies kun je zijn...?
(Wel elke dag een schone onderbroek hoor, dat dan weer wel..
En ja, ik geloof ook wel dat het een heleboel was scheelt, zoals ik (+ man + kind) het doe. Ik was 2, hooguit 3 x per week.

groet
Julia

Mamvantwee

Mamvantwee

20-01-2010 om 13:55

Ik sluit me aan

Ik draag mijn kleren ook rustig 3 dagen. Wel elke dag douchen en elke dag een schone onderbroek. Maar sokken gaan meerdere dagen mee en een beha ook rustig 2 weken. Truien en shirts besnuffel ik regelmatig en als ik het niet fris meer vind ruiken gaan ze de was in, dat is meestal na een dag of 3.

Overigens let ik er wel op dat ik op mijn werk niet 4 dagen achter elkaar in hetzelfde verschijn, dan trek ik die outfit weer wel op mijn vrije dag aan. Ik heb dan ook vanalles op een haakje in de slaapkamer hangen: al gedragen maar nog niet vies.

groet, Mamvantwee

Wol

Doen jullie wollen truien en vesten meteen na dragen (1-3 dagen?) in de was? Ik was dat soort dingen maar een paar keer per seizoen! Ik draag overigens wel altijd een t-shirt oid onder een wollen trui/vest. Die natuurlijk wel na 1-2 dagen in de was gaan.

Verder douche ik 1-2 keer per dag. Draag elke dag een schone onderbroek, bh gaat 2-3 dagen mee tenzij een andere kleur gewenst is, broek/rok gaan meestal ook zeker wel 3 dagen mee. Sokken verschoon ik ook elke dag!

Om de paar dagen

bovenkleding verschoon ik om de 2-3 dagen. Hemdjes en bh's gaan dan wel in de was. Truien/shirts laat ik nog weleens luchten.
Broeken was ik bijna nooit, alleen als er vlekken opzitten of als ze ruiken.
Bij de kinderen net zo. Broeken van mijn zoontje zitten vaak ook moddervlekken op, maar 1 uur aan en het is weer zo. Het ergste klop ik eraf en vaak krijgt hij hem nog gewoon aan daarna. Anders kan ik ieder uur wel wassen. Als hij trouwens ergens "op net" heen gaat, krijgt hij wel een schone broek aan.
Onderbroek en sokken verschoon ik iedere dag.
En handdoeken ... die vergeet ik dus altijd (net als beddegoed). Die gaan dus vaak (een kleine) week mee :-s

Mamvantwee

Mamvantwee

20-01-2010 om 15:00

Nou...

Deddengoed gaat minstens 3 weken mee bij ons...behalve als de kinderen ongelukjes hebben natuurlijk. Handdoeken een dag of 4 schat ik. Dan vind ik ze niet meer fris ruiken (komt door dat elke dag douchen natuurlijk).

Broeken gaan idd niet zo snel in de was, ik vind ook dat ze dan zo snel slijten. Alleen als er vlekken op zitten of als ze stinken. Tussendoor luchten ze, ik denk dat ik een gemiddelde broek toch wel 2 weken kan dragen hoor.

Ben ik daarmee zo'n sloddervos? Valt heel erg mee vind ik (en familie met mij).

groet, Mamvantwee

Balletmama76

Balletmama76

20-01-2010 om 15:30

Was doen...

...is bij ons vooral in het weekend. Ik haat het, een halfvolle wasmachine aan te zetten, zonde van de energie.

Dat is dan meestal een machine roze, een machine zwart/donker, een met spijkerbroeken en een met dingen zoals grijs/turquoise/blauw, plus een machine met kookwas zoals handdoeken/vaatdoeken etc.

Volgens manlief heb ik nogal een erg compulsief-obsessief systeem met de was en wasmiddelen. Zou kunnen, dat ie gelijk heeft...

Bastet

Bastet

20-01-2010 om 16:07

Peenvogel

De noodzaak van elke dag wassen draaien wordt je duidelijk als je een roedel pubers hebt rondlopen...
Bastet

Balletmama76

Balletmama76

20-01-2010 om 17:08

Pelle...

Toen mijn kledingspakket bestelt werd, was ik nog zo'n 18 kilo zwaarder dan nu... Op mijn kledingmaat toen zijn dus ook de bestellingen van mijn werkkleding basiert.
Toen begon ik rap af te vallen, dus nu zitten ze bij mij als zakken...
Da's de redenen, waarom ik ze niet draag. 1 of 2 maten kan je nog met een riem corrigieren - maar 4?

Tineke

Tineke

20-01-2010 om 18:11

Alle dagen hetzelfde

Haha "alleen", als je iemand vijf dagen hetzelfde ziet dragen, betekent dat niet automatisch vijf dagen dezelfde kleren. Bij mij is het al een poosje zo dat ik áltijd hetzelfde draag. Gewoon meerdere exemplaren van hetzelfde kledingstuk gekocht. Ondergoed plus t-shirt gaan dagelijks in de was, vest en broek gaan twee à drie dagen mee, afhankelijk van mijn activiteiten. Nooit bedacht dat mensen kunnen denken dat nooit iets verschoon.

Tineke

Tineke

20-01-2010 om 18:15

Kookwas pelle

Koken doodt de huisstofmijten een is daarom zeer nuttig voor allergische klantjes. Hier dus alleen als het niet anders kan lagere temperaturen.

Eh....douchen?

Heu, eh...ik douche niet elke dag, hoor. Dat doe ik een keer in het weekend (grote beurt) en een keer doordeweek. Daarna trek ik meestal mijn schone stelletje aan
Enne...beddegoed..euh...dat ligt wel es twee maanden. De doekenwas doe ik eens per week. Wollen truien lucht ik meestal, die was ik alleen als mijn man 'm in de wasmand heeft gepropt (dan is het menens)

Jullie zouden de rest van mijn pittoreske 'Jan Steen' es moeten zien....

Maar wel aan de wastafel natuurlijk

Voor jullie denken dat ik een stinkerd ben: ik was de snel-meurende zones met een washandje aan de wastafel, elke ochtend. Dat dan weer wel

Bastet

Bastet

20-01-2010 om 20:07

Lara (ot)

Broeken leg ik ook vaak genoeg weer terug,maar ja,flink door sneeuw fietsen of door regenplassen,dan lukt dat niet altijd.En juist door al dat fietsen blijft een hoodie dus ook niet okselfris..
Bastet

Fraz

Fraz

20-01-2010 om 20:39

Euh

hier elke dag schoon ondergoed, schone sokken, schone bh en schone bovenkleding. Alleen broeken en rokken draag ik meerdere dagen. Tja ik zweet dan weer juist snel en meer dan 1 dag kan ik niet aan. Helaas ruikt op een gegeven moment shirtjes enzo die gewassen zijn na het wassen nog naar zweet. Ik douche mij elke dag (soms twee keer) en dus elke dag schone kleding. Tja helaas dan maar milieu onvriendelijk.

Balletmama76

Balletmama76

20-01-2010 om 21:02

Douchen...

Ik kom echt niet op gang zonder douche s'ochtens, dus ik doe het elke dag.

Kan gewoon niet zonder. Heb m'n vaste OCD-rituelen s'ochtens en word chagrijnig als ik uit tijdgebrek een onderdeel ervan moet missen. Daarom sta ik al om 6 op, terwijl wij pas 20 over 8 weg moeten.

margje van dijk

margje van dijk

20-01-2010 om 23:57

O nee

Wat een vreselijk draadje. Wil ik weten wie er precies dagelijks schone sokken aan doet en wie er zoveel dagen met een BH doet? Brrrr

Ik doe gemiddeld maar twee keer per week schone kleren aan. Ik zou niet weten waarom het vaker moet. Soms wil ik wel eens vaker iets schoon aantrekken (vanwege een presentatie of zo) maar dan gooi ik de kleren niet meteen in de was. Die trek ik dan in het weekend nog wel een keer aan of zo.

Douchen doe ik ook maar een of twee keer per week. Ik heb het jarenlang elke dag gedaan, totdat ik me realiseerde dat dat echt niet nodig is, en zelfs vrij slecht voor je huid. Alles is gewenning. Ik poedel 's ochtends lekker bij de wastafel. Ik ben overigens de laatste jaren ook minder en minder zeep gaan gebruiken. Misschien stink ik wel een uur in de wind, maar dat is me nog nooit zelfs maar subtiel duidelijk gemaakt. (Willen jullie me op de meeting zonodig even op de hoogte brengen?

Overigens ben ik tegenwoordig helemaal met een toppunt bezig, want ik zit in fase twee van de spataderbehandeling (na de laserbehandeling in november). Dat betekent dat ik al drie weken (been 1, nog een keer been 1 en nu been 2) dag en nacht met dubbele steunkousen om moet slapen en absoluut niet mag douchen. En hierna vier tot zes weken lang alleen heel eventjes, zittend, met lauw water. Dus die douche heb ik in heel 2010 nog niet van binnen gezien, en dat wordt wel ver in februari.

Het goede nieuws is overigens dat ik ook niet mag sporten (haha) en - nu komt het - "niets doen waar je het zweet van op je rug krijgt". O, wat fijn is dat.

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

21-01-2010 om 02:19

Jade

Ja grappig

Balletmama76

Balletmama76

21-01-2010 om 07:08

Afvallen...

"Als ik zoveel zou afvallen door een beetje postlopen zou ik bij de huisarts zitten "

Het is vrij normaal om veel af te vallen als je activiteitenschema op eens verandert van thuisblijfmoeder naar postbezorger met een loopwijk van ruim 3 uur dagelijks (3,5 uur als er folders bijzitten). Het was nogal een stressige tijd toen ik begon, mijn hond had net de diagnose "terminale kanker" gekregen en hier maakte ik me echt vrezelijk druk om. Als ik met iets zit, eet ik minder.
En ik doe bijna alles lopend of op de fiets sindsdien ik bij TNT begonnen ben, dat zou zeker ook meespelen.

Wat het inruilen aangaat: Dat zou waarschijnlijk best kunnen, maar het probleem is dat ik nooit goed durf om iets te vragen. Mijn punten zijn besteedt aan winterkleding (extra trui en bodywarmer). En zolang ik blijf afvallen, heeft het ook niet veel nut. Ik wacht nu, tot ik weer punten heb.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.