Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

12-04-2010 om 21:00

Hoe snel je veters strikken/vastzetten?

Dochter deed zaterdag weer mee aan de zwemloop. Na het zwemmen is het zaak om vooral snel je schoenen aan te doen en je veters te strikken. Nu is dochter niet zo handig met veters strikken. De veters gingen tijdens het lopen (dus) los en was ik erg blij dat ze niet op haar veters is gaan staan en gevallen is.
Volgend jaar moet dat dus anders, maar hoe? Wat is een eenvoudige manier om je veters snel goed strak vast te maken?
Ze heeft geen schoenen met klittenband dus dat zal geen optie zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

12-04-2010 om 21:09

Roep pelle

Pelle! Heb jij dat linkje nog ergens, naar dat snel veters strikken?

Zonder handen!

Nou moet je dit eens proberen:


http://www.youtube.com/watch?v=3fN4JJtckSo

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-04-2010 om 21:30

Mag ik ook reageren ?

Ian fast shoelace knot is de aller-allersnelste manier die ik ken -en gebruik!
fieggen.com/shoelace/knots
Kijk even op YouTube voor een filmpje.


http://www.youtube.com/watch?v=1yuP-pWOmRE&feature=related
Ik doe het iets anders: ik pak in elke hand een veter (eerst natuurlijk halve knoop gedaan). De ene hand draai ik van mij af en naar mij toe, de andere hand naar me toe en van me af. Ik draai mijn handen een kwart slag ten opzichte van elkaar en pak met duim en wijsvinger het stukje veter tussen de andere duim en wijsvinger. Met beide handen tegelijkertijd. Gaat bij mij sneller en strakker dan de lussen die ze bij de Ian knot gebruiken. Ik zal eens kijken of ik ook hier een filmpje van kan vinden.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

12-04-2010 om 21:30

Gevonden! echt de allersnelste manier


http://www.youtube.com/watch?v=oNZ4qsm_0FM&feature=related

Prakje

Prakje

13-04-2010 om 07:43

Elastiek ipv veters?

Zoon heeft elastieken in zijn schoenen ipv veters. Hij doet zijn schoenen nu zo aan/uit.

De elastieken zijn speciale, gekocht in een uitgebreide sportkledingwinkel.

Kijk op u-lace.com

echt de ultieme oplossing, en nog leuk ook

toja

toja

13-04-2010 om 09:36

Prakje

bedankt voor die tip! Het is ideaal voor mijn zoon die moeite heeft met veters strikken (door fijne motoriek).
Leuk bij sneakers.

Janeway

Janeway

13-04-2010 om 20:40

Prakje

Goede tip zeg, hier 2 kids met problemen met veters, nu op zoek naar een winkel die ze verkoopt..
Of internetshop.

Vera*

Vera*

14-04-2010 om 09:19

Bedankt

We gaan hier eens oefenen. Dochter is niet zo handig en krijgt het meestal niet voorelkaar om een gestrikte veter strak aan te trekken. Met losse veters hardlopen vind ik al helemaal niets. Straks komt de scholieren triathlon en dan wil ik het toch goed geregeld hebben. De u-lace lijkt me ook wel wat. Ik zal eens bij een sportwinkel gaan kijken.

Rosa!

Dank voor die youtube-link, ik heb het aan zoon voorgedaan en die maakt nu de blits in de klas als allersnelste veterstrikker

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.