Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe smaakt aardappelpuree uit een pakje?

Ik heb nog nooit aardappelpuree uit een pakje gemaakt, alleen zelfgestampt. Nu zat er een pak aardappelpuree in mijn kerstpakket en ik was de voorraadkast aan het opruimen. Zou ik dat morgen kunnen gebruiken voor een stamppot raapsteeltjes, smaakt het naar echte aardappelpuree?

Graag jullie advies.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gaat best

het is wel smeuïger, natter zeg maar. En je proeft niet echt een aardappelsmaak, maar verder...precies hetzelfde

Ellen Wouters

Ellen Wouters

25-02-2010 om 16:32

Vinniknie

Jaren geleden dat ik dat gegeten heb. Het is vooral heel glad, herinner ik me. Niet zoals echte puree.

Voor stamppot zou ik een paar echte aardappels koken en meestampen voor de smaak. Of je bewaart het spul om een ovenschotel mee te maken. Je weet wel, groente en vlees in een schaal, afdekken met puree en gratineren. Daar vind ik het zelf meer geschikt voor.

Je kunt evt de smaak nog wat opleuken met een klontje boter er door, of een eitje, of geraspte kaas.

Minder water

ik gebruik het altijd, en raapsteeltjes is onze favoriete stamppot. Je moet er gewoon minder water bij doen, zeker bij stamppot met raapsteeltjes wordt het anders veel te vloeibaar.

ik geloof dat ik per zakje (hangt af van het merk/hoeveelheid per zakje) bijvoorbeeld 250 cc water erin moet doen maar dan doe ik maar 200cc. 1/5 of 1/4 minder doe ik ongeveer.

Mimoza

Mimoza

25-02-2010 om 16:45 Topicstarter

Zo dat is snel!

Ja ik dacht al dat het heel glad zou zijn....Als afdeklaagje in een ovenschotel lijkt me geschikter, was ik zelf niet opgekomen! En die tip van minder water is ook een goeie, dank jullie wel.

Schotel

hoi
wij gebruiken ook wel eens aardappelpuree-uit-een-pakje maar dan niet voor een stamppot. Daar vind ik het echt niet zo lekker in.
wel lekker is het in een schotel, met vlees en groente. bijvoorbeeld: gehakt-spinazie-ei-puree. of gehakt-rodekool-aardappeltjes-kruiden-puree.

Gruffalo

:-d

dat was tegelijk

Rafelkap

Rafelkap

25-02-2010 om 18:16

Jakkes

Hier ook jaren gelden, maar jakkes, nee. Ik zou zoiets weggeven aan iemand die niet van koken houdt. Of idd in een ovenschotel met heel veel lekkere groente en kaas erdoorheen, zodat je het niet proeft.

Vic

Vic

25-02-2010 om 19:33

Ach

Ik heb altijd zo'n pakje met 8 zakjes van AH staan. Hoeft niet eens melk doorheen, alleen maar water. Het smaakt prima. Ik doe het niet door de stamppot maar wel bij stoof- of ovenschotels.

Nasha 1st

Nasha 1st

25-02-2010 om 20:00

Prima!

beetje boter en nootmuskaat er door heen.....lekker hoor!

Puck

Puck

25-02-2010 om 20:05

Ook prima

Hier gebruik ik ook wel eens aardappelpuree uit een pakje en uiteraard haalt het het niet bij zelfgemaakte puree, maar dat neemt niet weg dat het nog steeds prima te eten is en vooral lekkers snel klaar. De hoeveelheid water vind ik overigens ook aan de ruime kant, neem meestal wat minder en de porties zijn klein bemeten, voor ons 4-en neem ik meestal 6 tot 8 porties.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2010 om 22:06

Je eigen maat aanhouden

Mijn ervaring is dat je vergeleken met de maat in de gebruiksaanwijzing soms wat minder water moet toevoegen om er een stevige puree van te maken. Ik kies als het even kan voor extra stevige puree, die is tegenwoordig onder die noemer ook te koop, of stamppotpuree. Stamppot zou ik nooit met kant en klare puree maken. Zonde gewoon. Een flinke schep kant en klare puree naast de groente vind ik vaak echt lekker, maar als de smaak van die puree het hele eten gaat beïnvloeden vind ik dat toch jammer. Bovendien hou ik van stamppot waarin je echte aardappels kunt herkennen.

100%mama

100%mama

26-02-2010 om 08:00

Best te eten

door een stamppot! En lekker makkelijk, want het is zo snel klaar dat het super handig is als je moet werken en daarna snel de pot op tafel wilt hebben!

koentje

koentje

26-02-2010 om 14:21

maak aardappelpuree vaak extra lekker door er geroosterde pijnboompitjes door te doen. Zo eten zoon en mAn het wel...

marie

marie

26-02-2010 om 18:12

Hangt van merk af

hallo
De aardappelpuree van Maggi vind ik prima smaken die van de Lidl vind ik bijvoorbeeld echt smerig !
groetjes

Bbrrr

Ik ben allergisch voor alle zakjes purree. Vroeger vondt ik het voor een keer best kunnen. Maar sind ik vaak in Engeland kom ben ik er allergisch voor. Daar eten ze dat te pas en te onpas. Zélfs in restaurants en bij mensen die je te 'eten' vragen....
Hoogstens in een ovenschotel vindt ik het nog eetbaar. Maar verder nee dank je. Dit is 1 van de weinige dingen die ik uit mijn kerstpakket zo linea recta de vuilnisbak in zou kieperen.
groeten albana

bibi63

bibi63

28-02-2010 om 15:17

Zeker niet voor stampot gebruiken

Brrrrr, nee, daar gebruik je echte aardappels voor. Voor ovenschotel kan evt. wel.
Groetjes,
Bibi

Tink

Tink

28-02-2010 om 22:39

Juist wel lidl

Ik heb altijd zo'n pak in huis voor noodgevallen. Als de piepers onverwacht op zijn of ik moet echt héél erg snel het eten klaar hebben, maken we puree met zo'n zakje. Is prima spul. De kinderen zijn er ook dol op

Nely

Nely

01-03-2010 om 16:01

Verschillende soorten zakjes

je hebt zakjes puree voor ovenschotels maar ook voor bijv stamppot, die is grover van structuur. Maar de merken hebben wel verschil vind ik. Die van Lidl vinden we niet lekker en die van AH (eigen merk) wel. Voor stamppot neem ik echter de zakjes van Maggi.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.