Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe selecteer je schoenen, kleding?

Ik vind dit lastig. Het lukt steeds beter maar toch...
Even een vraagje aan jullie. Ik vind het lastig om oudere kleding of schoenen weg te doen. Sommige dingen draag ik haast nooit meer maar ik vind het zonde en erg lastig om het echt weg te doen. Soms hangen er ook dingen in de kast die ik niet vaak draag maar die toch nog handig kunnen zijn. Ik heb wel eens gedacht: laat ik het nou wegdoen als ik het een jaar niet gedragen heb maar dat werkt ook niet echt. Ondertussen wordt mijn kast steeds voller. Misschien moet de vraag eigenlijk zijn: hoe neem ik afscheid van oude maar dierbare kleding en schoenen???!!!

Vonda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon

ik heb er totaal geen moeite mee, ik heb ook weinig kleding omdat ik sinds de verhuizing een flink deel heb weg gedaan (verder nog veel meer spullen weggedaan en ik mis niets). Ik heb sowieso geen moeite met het weg doen van dingen. Wat verder helpt is te weten dat mijn spullen goed aankomen en er mensen nog plezier aan hebben terwijl het mij bij in de kast maar ongebruikt ruimte in neemt en dat vind ik helemaal zonde.

kies een goed doel uit en hup, de helft van je kleren weg doen.

tonny

tonny

04-04-2009 om 11:38

Mmm, gewoon...

het is bij vraagstelster misschien wel een gevoelskwestie. Aan die kleding hangen bepaalde plezierige herinneringen en daarom kost het moeite ze weg te doen, ook al worden ze nauwelijks meer gedragen.

Misschien een 'nostalgie-kast' op zolder? En de kleding die je wel gewoon regelmatig gebruikt in de gewone kast?

Tonny

Misschien zo...

Doe de kleren die nooit draagt in een zak/doos/koffer en leg deze op zolder of op een plek waar het voor jou niet in de weg ligt (onder je bed?). Kijk er over een jaar nog eens naar, misschien kan je het dan wél, weggooien. Maar ook als je dat ene truitje tóch mist kan je die zo weer terugvinden!!! Groet Suus

Herinneringen

ja misschien is het daarom dat mensen dingen neit weg kunnen doen, maar gelukkig hebben we de foto's nog (en die nemen ook minder ruimte in

Ik heb altijd een gevoel van opluchting als er weer een doos richting goed doel gaat, heerlijk dingen weg doen, meer ruimte in huis, minder zooi om schoon te maken etc.

Heel makkelijk

De stand blijft gelijk; ik gooi altijd een truitje weg als ik een nieuwe heb gekocht. En kleding die ik al een jaar niet meer heb gedragen, gaat ook weg.

Lidna

Selectie

Hoi Vonda, ik vind het ook niet zo makkelijk hoor. Ik bewaar steeds weer dingen die ik echt niet draag. Ik heb ergens gelezen dat je alles aan een kant van je kast moet hangen en dan als je het gedragen hebt aan de andere kant. Na een paar maanden zie je dan wat je allemaal niet draagt. Je draagt meestal 20 procent van je kleding 80 procent van de tijd schijnt het. De tip van alles ergens apart leggen vind ik wel een goeie. En met alles ( niet aleen kleding) probeer ik nu ook de regel toe te passen: net zoveel het huis eruit als erin komt. Ik heb een leuk boek over opruimen gekocht (helaas weer uitgeleend) en daar stond ook als tip in: aan het begin van het seizoen een pas-sessie houden. Kijken wat je allemaal aan kleding hebt, waar je wel of niet iets bij hebt, en dan een lijstje maken met wat je echt wilt kopen. Ik heb dat van de winter gedaan en het was echt heel prettig. Want nog beter dan wegdoen is natuurlijk alleen het goede kopen.
Jonne

Vonda

Vonda

11-04-2009 om 16:43 Topicstarter

Goede tips...

Dank jullie wel! Er zitten inderdaad wel wat handige tips bij. Ook ik vind het wel fijn om dingen weg te doen vanwege het opgeruimde gevoel. Maar toch vind ik het wegdoen zelf heel lastig. Ik heb ook nog wel eens spijt van iets wat ik jaren geleden heb weggedaan.... erg he...! Nu inmiddels niet meer, al kan ik me die kleren nog wel herinneren.
Ik heb samen met vriendlief een kast voor de zomer/winterkleding die we niet dragen. Verder heb ik niet zoveel bergruimte. Op zolder 2 verhuisdozen vol kleding die nog handig is bij een eventuele zwangerschap (laten we hopen dat ik dat nog een keer mag gebruiken...) en kleren waar ik nog geen afstand van kan doen inderdaad. Daar kan ik nog wat bij indoen.
Maar. Om een voorbeeld te geven. In mijn kast heb ik, voor over een pyjama als het koud is, een zelfgemaakte zwarte dikke peignoir. Zelfgemaakt dus moeilijk weg te doen. Verder ook nog een dun, goudkleurig, kort, chic uiziend exemplaar. Is juist weer geschikt voor bv in het ziekenhuis of zo. Dat soort keuzes. En ik gebruik ze dus allebei haast niet.
Dat vind ik heel lastig.
En wat doe je met een leren jas die veel te duur was eigenlijk (dus ook zonde om weg te doen) maar waar ik in de positieve zin van het woord uitgegroeid ben? Verkopen is wellicht een optie, bedenk ik nu pas.
Tja....

Groetjes,
Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.