Herfstvakantie tip: prachtige vakantieplek midden in de natuur mét luxe accommodaties!
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

28-12-2009 om 13:49

Hoe richt ik het beste de ruimte onder een open trap in?

In de gang heb ik een open trap waar ik een kapstok onder wil. Voor het visualiseren: de trap maakt een lichte draai. Aan de hoge kant zit een muurtje, van de wc. Hoe kan ik daar het meest handig een kapstok + plek voor de schoenen kwijt? Als ik een rechthoekige aan de wand maak moet je onder de trap staan en dat gaat met mijn gezin niet lukken, ze hangen dan alles alleen maar aan de gangkant waardoor de helft van de kapstok leeg blijft.

Rosa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kinderhaakjes aan traptreden

Mogelijk kun je haakjes maken aan de trapleuningen, voor de kinderen, en wat hogere voor de volwassenen. Een schoenenrek lijkt mij ook handig. En als ze te bereord zijn om even te bukken, de volwassenen dan, dan hang je de jassen die jullie het meest dragen dichtbij en de andere jassen in de hoek onder de trap.
Is dat wat?

Eigen haak

Als je een mogelijkheid hebt de trap dicht te timmeren en er deurtjes voor te zetten dan ziet dat er wel netter uit. Maar goed, dat was je vraag niet.

Wij hebben ook een recht muurtje gelijk rechts (als de trap links zit) en daar heeft iedereen een eigen haak. Kinderen vooraan en wij achteraan. De haken zitten niet hoog want er zitten nog 2 planken boven voor onze schoenen. De kinderen hebben zo'n doorzichtige ikeakrat voor hun schoenen maar die staan op lagere planken. Bij ons is de kast echt ook een beetje rommelkast, naaidoos, voorraadje luiers, voorraad wasmiddel, ikeakrat sjaals, handschoenen en zo.

Zo?

Misschien kan je in de hoek een kwartronde kapstok maken, zodat je er makkelijk bij kan. Eventueel lager nog een kinderkapstokje maken (als je kinderen nog klein zijn).

Je kunt het wel het beste boven de kapstok een plank oid maken, omdat er veel stof door een open trap heenvalt op je jassen. Hier wordt de tv vreselijk stoffig doordat hij onder een open trap staat...

Vera*

Vera*

28-12-2009 om 15:14

Je maakt een plank van de muur naar een (hogere) traptrede. Daaronder hang je een stang met hangertjes voor je jassen. De plank houdt het stof mooi tegen maar je kunt er ook nog dingen op zetten. Als je kinderen nog te klein zijn kun je links nog haken aan de muur maken.

kapstok

kapstok

28-12-2009 om 15:21

Staand?

Moeten het perse haken aan de muur zijn? Ik heb zelf een gietijzeren staande kapstok onder de trap staan. Tig haken eraan, ook op lagere hoogte voor de kinderen en onderin nog ruimte voor paraplu's. Een beetje zoals deze.
http://kapstokken.signdesign.nl/product/view/1318-staande-houten-kapstok-431130-donkerbruin

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-12-2009 om 14:52

Kapstok, vraagje

Een staande kapstok is denk ik wel een goed idee. Op internet heb ik ze gezien met een draaiende kroon. Dat is natuurlijk wel erg handig omdat anders alsnog enkel de voorkant wordt behangen. Zo'n ouderwetse heeft geen lagere haakjes voor de kinderen, welke heb jij dan Kapsok?

Rosa

Kapstok

Kapstok

31-12-2009 om 17:19

Ooit gevonden

Ik heb er een van gietijzer, ooit gevonden in een soort van brocante-schuuropruiming. Daar liep ik echt per ongeluk tegenaan, het is een hele oude.

Ik heb die houten met draaiende kroon ook gehad trouwens, hiervoor. En die is iets minder stevig, je kunt hem niet topzwaar maken met jassen, maar voldeed ook prima hoor. Tot ik dus deze tegenkwam, die vond ik gewoon heel leuk en blijkt wat robuuster. Google anders eens (er zijn nog diverse andere) of zoek op marktplaats naar een mooie oude.

Bastet

Bastet

01-01-2010 om 09:09

Marktplaats

Ik vond er een van metaal op marktplaats,met verzwaarde onderkant.Loodzwaar,maar blijft gegarandeerd staan..
Groetjes,bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.