Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

4daagse

4daagse

12-05-2009 om 10:46

Hoe regelen jullie dat?! Planning 4-daagse

Hoi,
Mijn dochters lopen momenteel mee met de jeugd avond4daagse. Ze vinden het helemaal leuk, en kijken al uit naar de laatste avond. Ik ook.
Ik vind de planning echt verschrikkelijk! Bijna niet te combineren met eten, zwemles (ik betaal gewoon door dus laat ik ze liever ook zwemmen) werk en BSO. Sporten zouden ze ook nog willen maar dat komt er dus echt niet meer van.
Man is laat klaar dus die kan ook niet veel. Omas en opas zijn niet fit genoeg.
Gisteren heb ik echt moeten racen om alles op tijd op de juiste plek te krijgen en vanavond zal het zelfs nog erger worden.
Voor een fatsoenlijke maaltijd tussendoor is geen tijd en ze zijn steeds om 19.45 weer terug (is eigenlijk bedtijd), dus vanochtend waren ze nog niet uitgerust.
Donderdag begint het later dus iets meer lucht.
Hoe doen die andere ouders dat vraag ik me af? Hebben die wel gewoon tijd genoeg??!
Gisteren was het ook nog eens aan de andere kant van de stad (een half uur fietsen en ik heb geen auto) dus de groep liep al bijna toen ik ze bracht.
Ik geloof dat ik vrijdag ga instorten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

12-05-2009 om 10:48

Tijdens de avond4daagse

dan maar even geen zwemles of zo, een mens kan niet alles tegelijk!

Of je moet tegen je kinderen zeggen: hartstikke leuk, avondvierdaagse, dat doen we als je klaar bent met je zwemdiploma's. Nu hebben we daar nog geen tijd voor.

Keuzes maken...

Tonny

Jolijt

Jolijt

12-05-2009 om 10:56

Met de vierdaagse

leven we in survivalstand... eten wat en wanneer het kan, alles zo makkelijk mogelijk. Wij komen ook altijd tijd te kort, al was het maar omdat toch de zwemles gewoon doorgaat... en de muziekles... voetbaltraining niet, want die lopen zelf mee. De avondvierdaagse is voor mij het toonbeeld van wanorganistatie en wancommunicatie tussen alle betrokken partijen... maar daardoor (achteraf!!!) ook wel weer leuk.
Op de drukste avond kun je hier amper parkeren; dan gaan we al om vier uur de stad in, winkelen wat en eten in de stad... dan heb je geen problemen.

Vera*

Vera*

12-05-2009 om 11:21

Voedzaam

Wat hier altijd goed werkt als ze moe zijn en toch nog moeten eten is zelfgemaakte bananenyoghurt. Gewoon een paar (overrijpe) bananen pureren met de staafmixer en wat yoghurt erbij. Het drinkt zo weg maar vult/voedt super.
Misschien een ideetje voor als jullie 's avonds weer terug zijn?
Mijn ervaring met de avond4daagse is dat de normale bedtijd nooit gehaald wordt (en op school weten ze dat ook).

Guinevere

Guinevere

12-05-2009 om 11:57

Begeleiding afwisselen

Je kunt welicht met andere ouders om de beurt een keer meelopen. Als je met je eigen kind en één vriendje loopt, hoeft elke ouder maar 1 keer mee te lopen, aangenomen dat het 2-oudergezinnen zijn.

Inderdaad fladder

Dochter danst op woensdag drie uur en op vrijdag twee uur. Dan gaan we niet ook nog gezellig 10 kilometer lopen. De juf van de kloterige oude school probeerde me een schuldgevoel aan te praten door te zeggen dat ik daarmee dochter "buiten de groep" plaatste. De juf van de nieuwe school zegt "als je maar lekker beweegt, kind, en wat leuk dat je zo goed kunt dansen." Wij gaan langs de kant zwaaien, na een lekkere, rustige maaltijd.

En hier...

wil dochter van 6 (nog) niet meelopen! Ze mag 5 km lopen, maar heeft er geen zin in. Ik heb gezegd dat de meeste kinderen uit de klas wel meelopen, maar dat maakt haar niet uit.

Maylise

Maylise

12-05-2009 om 12:50

Geen gedoe

Althans ik vind de avondvierdaagse niet veel gedoe eigenlijk. Ik loop alle vier de avonden zelf mee (dat soort activiteiten zijn niet mijn mans sterkste punt dus dat doe ik maar) samen met onze jongste kinderen en een nichtje. Dit jaar doen we de 10km.

Voor aanvang geef ik de kinderen thuis na school een kop soep met een broodje of een stukje pizza. Dan hebben ze sowieso al niet veel honger meer. Tijdens het lopen heb ik wat snoep bij me en eventueel zou ik ook nog wat broodjes mee kunnen nemen. Dat laatste hangt af van hoe laat we thuis zijn (dat moet ik nog nakijken). Als het voor 20:00 is kunnen we gewoon thuis eten na afloop (kinderen eten dan denk ik niet zoveel vanwege dat ze al eerder wat hebben gehad) en zou het veel later zijn dan zorg ik dat ze onderweg een broodje ed. kunnen eten in geval van honger.

Mijn dochter heeft een tennisles af moeten zeggen om mee te mogen doen maar dat is haar keuze. Wij betalen ook door maar vooruit dit is een bijzondere gelegenheid.

Inderdaad zullen ze niet voor 21:00 in bed liggen maar dat is hier niet echt ongewoon of een probleem.

Verder vind ik het helemaal geen stressen. Ik weet niet of ik vier avonden achter elkaar met een enorme drukke bende kinderen lopen wel leuk vind maar stressen vind ik reuze meevallen.

Maylise

Zomersproet

Zomersproet

12-05-2009 om 13:34

Als ik je berichtje

zo lees komt je man er makkelijk van af. Wel heel toevallig dat hij deze week moet overwerken . Nee hoor geintje maar ik vind wel serieus dat hij ook een duitje in het zakje kan doen. Waarom kan jij het allemaal wel regelen en hij niet? Ik zou toch eens met je man gaan praten.

Daarom

heb ik besloten dat wij niet meedoen aan de avondvierdaagse. Ik vind het zo wie zo een raar iets. Velen brengen de kinderen dagelijks naar school met de auto, vervolgens gaan we heel sportief 4 avonden wandelen....pff En dan komt het ook nog eens waardeloos uit met eten, sportclubs, zwemles en tussen door moeten we ook nog werken. En dan als finale de laatste avond waar iedereen een dikke zak met snoep krijgt om dat het zo knap is dat ze vier dagen hebben gewandeld. Kunnen ze het er mooi weer aan eten. Misschien iets te cynisch maar voor ons gezin geen avondvierdaags. Hier moet je als ouder ook meelopen. Ook lekker handig, de oudste moet 10 km de middelste 5 en de jongste zou dan nog niet meelopen. Voor ons geen avondvierdaagse.

Hier wel

avond4daagse maar allebei de kinderen zonder begeleiding opgegeven dit jaar. Oudste zit in groep 8 en loopt de 10 km en dat is mij echt te ver 4 avonden achter elkaar. De jongste loopt 5 km maar heb ik ook dit jaar zonder begeleiding opgegeven omdat ik me niet vast wil pinnen op 4 avonden te móéten lopen (ik heb zelf een cva gehad in nov '08). Waarschijnlijk loop ik wel een paar avonden mee maar nu is het niet "verplicht". Hier niet echt gehaast, geren of gevlieg maar ik werk niet buiten de deur dus dat scheelt heel veel. Eten doen we gewoon voor die tijd en verder worden de andere sporten afgezegd indien nodig, geen probleem voor een keertje. Zoon loopt voor de 8ste keer en dochter voor de 2de keer.

Gewoon een weekje makkelijk doen

Nou zo'n halszaak maken wij er niet van. Wie mee wil doen aan de avondvierdaagse loopt mee en wie niet, ook goed. En sporten enzo mag ook in zo'n weekje best 's overgeslagen worden en hier sport oudste ook 6 uur in de week, maar een uurtje of 2 minder voor een weekje maakt echt niet het verschil tussen toptalent worden of niet hoor...
Dus wij doen alles wat minder. En dan past die avondvierdaagse best...en 't is toch ook best leuk zo 1 keer per jaar, een evenement, leuk sociaal. We eten simpel, brengen en halen doen we meestal samen in de buurt, 2 ouders met een stuk of 6 kinderen en zo om en om. En komt sport niet uit dan bellen we af..
Te laat in bed, nou ja dan houden we een rustig weekendje, slapen ze wel weer bij..
gewoon wat relaxter mee om gaan. Dat scheelt een stuk.
groeten albana

tonny

tonny

12-05-2009 om 17:17

Aha, opa's en oma's lopen de avondvierdaagse

dát is de oplossing??

Ben het volkomen met Pandia eens!

Ik denk toch echt niet dat ik als ik later oma ben, vrijwillig vier avonden avondvierdaagse ga lopen in al die drukte. Alleen met eigen kleinkind is misschien nog leuk, maar dat is geenszins het geval.
Ik zou dat als oma alleen leuk vinden, als er een collega-oma mee zou lopen. En zéker geen vier dagen!

Tonny
(heb vorig jaar met -o-ma in rolstoel avondvierdaagse gelopen; twee avonden. Dat vond ik mooi zat

reina

reina

12-05-2009 om 18:05

4-daagse

het is altijd een beetje schipperen met avond-4-daagse, zwem-4-daagse etc.: snel en makkelijk iets eten, niet naar alle andere clubjes etc.,wat afspraken laten vallen etc. Dat is nou eenmaal zo. Maar dat je eigenlijk verwacht dat opa's en oma's de boel wel oppikken vind ik zacht gezegd een beetje raar, het is een zaak voor jullie gezin, niet voor hen. Hou het een beetje relaxed, het moet gezellig zijn en het zal niet allemaal gaan zoals het anders gaat, hoort erbij.

Wat vroeg?

wij hebben pas volgende maand avond4daagse, in almere?

Maar goed, idd n makkelijke week, vorig jaar mochten zoonlief en ik bij opa en oma wat eten. DUs ik kwam thuis uit mijn werk tegen 5en, eten stond klaar, wat eten, ff zitten en we moesten tegen 6en op het plein staan.

Voor onderweg nog wat komkommerstukjes en wortel mee voor de evt trek en lopen maar.

En ja ze liggen wat laat in bed maar daar houdt de school rekening mee. De laatste avond liggen ze nog iets later in bed (dit omdat de lagere groepen 5 km lopen en de hogere 10 en dan begint de 5 km iets later zodat 5 en 10 tegelijk aankomen op het schoolplein onder luid gejuich en harde muziek , feest dus) en mogen ze vrijdags n uurtje later beginnen

Zie er elk jaar weer tegenop maar elk jaar is het leuk en met n beetje geschipper lukt het ook kwa eten en tijden.

Toevallig vorig jaar de laatste avond ook zwemles maar die heb ik, ondanks het doorbetalen, afgezegd. En n uur zwemmen en daarna lopen, dat vond ik nou geen geweldige optie (hebben we dit jaar geen last van want afgelopen zaterdag heeft zoonlief zijn A gehaald LOL)

gula

reina

reina

12-05-2009 om 20:18

Gula

De avondvierdaagse is idd niet overal tegelijk, bij ons is het vaak wat later dan bijv in het Gooi.

Nou toch!

Ik schreef net dat Dochter niet mee wilde lopen... maar ze dacht dat ze 5 km. moest hardlopen! Nu het misverstand is opgelost wil ze toch eigenlijk wel mee... Dus het wordt hier ook kijken hoe we het gaan doen, man en ik moeten 2 dagen muziek maken bij de vierdaagse, dochter 1 loopt mee en dochter 2 nog niet....

Toke

Toke

13-05-2009 om 00:56

Daarom geen 4-daagse

Precies die drukte die je omschrijft is voor ons reden om niet aan de vierdaagse deel te nemen. Ik vind het ook een beetje zonde van mijn vrije uren om elke dag eerder weg te gaan, om er zo voor te zorgen dat kind na school+bso nog haastjerepje naar de avondvierdaagse kan gaan. Bij ons geldt bovendien dat je niets mag missen, dus als het me dan een keer niet lukt door de aard van het werk of file onderweg, is mijn kind de klos. Vind ik helemaal niks. Dus we laten de vierdaagse lekker voor wat het is.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2009 om 01:18

Leuk festijn

Voor ons was de avondvierdaagse vooral een leuk festijn. We aten voor onze begrippen vroeg, rond half 6. 6 Uur op de fiets en om ongeveer half 7 vertrok de groep dan. Als je moet werken is het vind ik wel lastig te combineren. Ik moet tegenwoordig uit mijn werk komen als de avondvierdaagse al lang en breed van start is gegaan. Dat was vroeger niet anders voor mijn man. Hij heeft dan ook wel eens speciaal voor de avondvierdaagse een week vrij genomen. Ik ben en was voorheen ook, nogal makkelijk met situaties die geen dagelijkse praktijk zijn. Dat mijn kinderen bij de avondvierdaagse wat vermoeid raakten vond en vind ik iets wat er nu eenmaal bij hoort. Ook school speelt daarop in. Dat ze tijdens de avondvierdaagse een zwemles moesten missen vond ik ook niet erg. Allebei kon niet en de avondvierdaagse komt maar 1 keer per jaar voor.
Ik zou nog steeds mijn best doen om de avondvierdaagse vooral door te laten gaan. Is het niet met ons, dan met behulp van andere ouders. Nu lopen we niet meer mee. Ik vond het leuk zolang het op de basisschool duurde. Grappig genoeg voel ik altijd nog een lichte opwinding als de route door onze wijk aan de beurt is. Als er bekenden in mee lopen ga ik langs de weg staan tot diegenen voorbij zijn, anders ga ik gewoon even naar buiten om even sfeer te proeven.

Linda99

Linda99

13-05-2009 om 09:40

Ook niet

Dochterlief probeert het soms wel eens: mag ik de 4-daagse lopen? Maar die tijden zijn echt geen doen vind ik. En dan zijn wij ook geen "lopers" dus voor mij hoeft het sowieso niet. Plus erbij opgeteld dat jongste smurf toch echt rond 19.00 naar bed moet.........Nee ik wacht wel tot de kids groot genoeg zijn voor de fiets 4 daagse. Wel ons ding

Geren en gevlieg

Maar ze doen mee oudste loopt 10 kilometer en jongste 5.
Zelf lopen we niet mee willen wel maar kids willen niet dat we meelopen ook goed.
isteren moest ik werken dus was oma de kols om ze te brengen starten allebij een uur na elkaar, 17.00 en 18.00. Man heeft ze weer opgehaald rond 19.15 en is daarna met ze gaan eten , ja ik was er niet was aan het werk (werk vanaf 16.00). Nu ben ik de komende 3 dgn thuis en wil ik proberen om onder de middag me thun warm te eten, maar daar zijn we niet zo van gecharmeerd maar goed. En ach idd school weet het en ook hier waren ze niet hun bed uit te krijgen vanmorgen dus zijn ze een half uur later naar school gegaan doe ik niet moeilijk over en als school dat wel doet jammer dan...

Wat wij hier wel doen is zodra ik weet (begin van nieuwe schooljaar) wanneer de vierdagse is dat alvast aan te vragen op het werk en man neemt dat ook mee in zijn werk. Zodat er iig 1 vanons thuis is.

Maar leuk vind ik het wel....

veel plezier voor de gene die meelopen en voor de anderen ja het is even stressen maar dat is 4 dgn kom op zeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2009 om 10:18

Toch jammer linda

Zoals je hebt kunnen lezen vind ik de avondvierdaagse leuk en heb ik er als kind ook plezier aan beleefd. Mijn ouders gingen toen nooit mee. In dit soort situaties vind ik, mijn heel persoonlijke mening dus, dat niet alles het ding van de ouders hoeft te zijn. Laat haar lekker met een andere ouder meegaan, dan ben jij ervan af en kun je haar bij de finish opwachten. Als zij ook geen loper blijkt te zijn weet ze dat en is het interessante er volgend jaar vanaf.

Linda99

Linda99

13-05-2009 om 13:51

Kaaskopje

Als ze echt heel graag zou willen en met iemand mee kan vind ik dat prima, zal dat niet verbieden. Maar ze roept meestal maar 1 keer dat ze ook wil alleen maar omdat er kindjes uit haar klas gaan.

Nely

Nely

13-05-2009 om 15:31

Nog niet zeker

hier hebben ze gisteren de aanmeldingsbrief meegekregen voor de avondvierdaagse en ook voor ouders die een groepje willen begeleiden. Hier is de avondvierdaagse in de week van 8 juni. Maar we weten nog niet of we mee kunnen lopen omdat onze zoon binnenkort geopereerd moet worden, de datum van de operatie horen we volgende week woensdag en juist voor die datum moet de aanmelding voor de avondvierdaagse binnen zijn. Ik ga hem wel aanmelden, afmelden kan dan altijd nog. De juf weet ervan.

Als hij mee kan doen loop ik wel een paar avonden mee maar niet allemaal. Vind het wel erg leuk maar als ik die dag ook al de post bezorgd heb ben ik waarschijnlijk te moe om dan ook nog 10 km te gaan wandelen.

Holiday

Holiday

13-05-2009 om 21:17

Voor mij is het voorbij

Al jaren lopen mijn man en ik af en toe mee met die vierdaagse. Niet omdat we nou van die lopers zijn, maar gewoon, voor je kinderen heb je dan eens wat over he. Toen de kinderen nog verschillende afstanden liepen bijvoorbeeld. Dan ging ik 5km doen met de jongste en hij 10km met de oudste.

Dit jaar had ik ons weer opgegeven om mee te lopen. Gewoon voor de gezelligheid en zeker geen begeleiding van zo'n groepje ongeleide projectielen. En dan kun je zelf bepalen welke dag je zin hebt (en welke niet, vooral!).

Maar de oudste loopt niet dit jaar. En de jongste gaat liever met zijn vriendjes, papa en mama hoeven helemaal niet mee van hem! Nou ja zeg. Weer een fase afgesloten maar dat vind ik stiekem niet zo erg. Het was leuk maar ook niet erg dat het nu blijkbaar voorbij is.

Holiday

Holiday

13-05-2009 om 21:21

Sorry, mijn tip

Sorry 4daagse! Wat heb je nou weer aan mijn posting, ik wou blijkbaar even mijn eigen verhaal kwijt!
Ik zou je aanraden om de clubjes en de zwemles toch maar een week over te slaan. Avondeten wordt een broodje kaas en krentenbollen onderweg tijdens het lopen. Je moet echt keuzes maken joh, die avondvierdaagse grijpt veel te veel in op je normale weekschema. Je kunt niet álles.

Mover

Mover

15-05-2009 om 12:29

Dit jaar onze eerste avond4daagse

Zoonlief =8 gaat dit jaar voor het eerst meedoen met de 5km. Wordt via bso georganiseerd gelopen. Omdat hij 2 dagen naar de bso gaat, ben ik ieg 2 avonden gevrijwaard van meelopen. Dan is alleen ophalen nodig. De andere twee avonden weet ik nog niet hoe dat gaat. Weet niet eens hoe laat/waar ze starten. Hoor ik volgende week. Zien we wel. Wij lopen begin juni. Datum ben ik even kwijt.
Voor wat betreft het eten, voorzie ik niet zoveel problemen. Idd boterhammen mee, koude pizzapunten, na het lopen nog iets warms. En een extra vitaminepil. Dan komen we de week wel door.
Afhankelijk van de starttijd sla ik zijn wekelijkse sport-uurtje over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.