Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bezig Bijtje

Bezig Bijtje

11-07-2011 om 21:01

Hoe oven schoonmaken

Aaargh...je wilt niet weten hoe het hier ruikt als we iets in de oven stoppen. (rook rook rook)
Hoognodig een schoonmaakbeurt dus.
Wie heeft DE tip om dat nou eens goed te doen, zodat je ook al die zwarte aangekoekte zooi er goed uitkrijgt, zonder dat ik een hele dag met een sponsje loop te rommelen en het voor mijn idee nog niet schoon is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
oregano

oregano

11-07-2011 om 22:56

Tip

die ik laatst kreeg toen de witgoedmonteur hier 2x in een week was: schalen ed in een vuilniszak doen, scheutje amoniak erin gieten, dichtknopen en de volgende dag is alles brandschoon zei hij..

Brianna F

Brianna F

12-07-2011 om 07:50

Klopt

De ovenplaten worden echt als nieuw, Ik zet het in de vuilniszak in de zon, het vuil glijdt er zowat vanzelf af.
Maar de oven zelf?

Zorg er goed voor...

dat er niet ergens een ander materiaal tussen zit.

Zo deed mijn schoonmoeder dit kunstje ooit eens met de frituur pan. Binnenkant werd kraakhelder ja, verbazingwekkend. Maar ja, het omhulsel van de pan was wel helemaal weggesmolten

De verbazende blik die ze erbij trok vergeet ik nooit meer ))

Maar ik vraag me af ivm de oven, of je niet gewoon een schaaltje met een scheut in de oven zelf kan zetten, en de rubbers beschermen met een vuilniszak?

Ik heb nl. weleens zo'n spuitbus gekocht, speciale ovenreiniger, maar vond het niet echt een succes.

Schaaltje ja

Inderdaad weet ik dat mijn moeder een schaaltje ammoniak in de oven liet overnachten.
Roosters en platen in een vuilniszak met een scheut (gewoon letterlijk: scheut in de zak gieten).
De truc is dat de ammoniakdampen het vet deels oplossen waardoor het een stuk makkelijker te verwijderen is.

Moet ik ook maar weer eens doen. Zucht.

Groeten,

Temet

Lijmpistool zou ik niet doen

ik zou zeker niet gaan lijmen, want als dat heet wordt is de walm waarschijnlijk verschrikkelijk (en vermoedelijk niet heel gezond).

Ik zou een mailtje sturen naar de klantenservice van de fabriek, als de vraag niet al in de faq lijst op de site staat.

Overigens: bij mijn oven zitten de rubbers van het begin al los, dwz, op een paar puntjes zitten ze vast maar over het grootste stuk niet.

Groeten,

Temet

Agchie

Agchie

12-07-2011 om 16:01

En daarna?

Als je het dan een nacht hebt laten staan met ammonia en groene zeep, hoe krijg je in vredesnaam al die richeltjes en randjes weer zeepvrij schoon?
Ik heb het nu een paar keer gedaan, maar tijden erna stinkt de oven geweldig tijdens het gebruik.

Daar ben ik ook benieuwd naar ja

hoe krijg je al die zachte zeep weer weggepoetst?

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 22:22

Gewoon

Eerst met keukenpapier de ergste smurrie weghalen, dan met een spons en veel schoon water alles afnemen tot 't water helder blijft.

Of heeft cobi een handigere truc?

Overigens heb ik biologisch verantwoorde ovenreiniger, ruikt naar sinaasappel en werkt redelijk goed. Via waschbaer.nl

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.