Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hoe noem je van die zwarte posters, met fluoriscerende/neon achtige kleuren?

Jullie weten vast wat ik bedoel. Zwart. En dan met van die felle lichtgevende metallic achtige kleuren (lijnen of vlakken) een afbeelding. Vaak iets futuristisch, of iets oosters/chinees achtigs..

Zoon zag op vakantie ergens zoiets hangen, en wil het ook. Ik 'herken' de stijl onmiddellijk, volgens mij was het in mijn jeugd een tijd best hip, maar we zijn nu een beetje aan het zoeken op allposters, maar we weten niet wat voor trefwoord we moeten gebruiken om het te vinden. Iemand een idee??

Dank!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mopperkont

mopperkont

17-08-2010 om 17:55

Marsudan

Marsudan

17-08-2010 om 18:50

Goa art

Het zullen idd blacklightposters zijn, denk ik! Als je ook nog andere voorbeelden wil zien, google eens op goa art (bij afbeeldingen). Die zijn vaak ook leuk voor onder een blacklight.
Groetjes, Marsudan

IngridT

IngridT

17-08-2010 om 22:01 Topicstarter

Nee, nee,

zoon heeft gekeken, en dat is het niet. Niet die blacklight dingen, niet die goa. Het is echt zwart, met metallic/fluoriscerende kleuren. En dan iets met draken erop of zo. Beetje chinees/sprookjesachtig. Of meer richting SF. Toen we het op vakantie zagen hangen en zoon er zo bewonderend omheen liep te dralen had ik direct een seventies actig deja-vue gevoel. had er natuurlijk een foto van moeten maken. Stom!

Misschien komen er nog meer tips...we zoeken odertussen zelf ook door!

Ingrid

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-08-2010 om 23:05

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt

Maar ik weet niet hoe het heet. Daar heb je lekker veel aan . Het ziet er uit alsof het niet op papier is maar op iets van metaal is gekrast en inderdaad helemaal zwart. Te koop bij een beetje alto-winkels waar ze ook pendels, wierook en wijde linnen kleding hebben.

IngridT

IngridT

18-08-2010 om 08:40 Topicstarter

Ja!ja! rosa!

Klopt helemaal! Ik moest idd ook een beetje denken aan een metallic versie van de wasco-tekeningen-met-zwart-erover waar wij vroeger in krasten...

We zagen het ook hangen in een winkel waar ze wierook verkochten, en geluk-brengende stenen en zo! Grumpf. Maar hoe vind ik dat nou ergens??? Zal maar eens gaan googelen op on-line wierook-en-pendel-zaakjes, misschien dat dat iets oplevert....

Ingrid

Janeway

Janeway

18-08-2010 om 09:58

Mystiek

Misschien vind je hier iets.. Een winkel in Rotterdam.
http://www.mystiek.nl/index.php

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.