Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Leony

Leony

06-01-2010 om 01:00

Hoe neem je een groep kinderen mee in het ov?

Nu er nog strippenkaarten zijn kun je gemakkelijk met een groepje kinderen in het openbaar vervoer. Gewoon genoeg strippen stempelen.
Maar hoe gaat dat nou met die OV-kaart straks? Hoe doe je dat als je met een stel kids in de bus wilt?
Leony

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
toja

toja

06-01-2010 om 09:31

Toevallig

ben ik zaterdag in Adam geweest. Ik moest samen met mijn dochter en zus met de metro. Mijn zus heeft zelf een ov-kaart; voor mijn dochter en mezelf heb ik een kaart moeten kopen. (terwijl de strippenkaarten gewoon in mijn portomonnee zitten). Je kunt dus niet meer samen op een kaart lezen. Ik las net op de site van de ov-kaart dat er iets van een begeleiderspas komt of dat je een goedkopere kaart voor de kinderen kunt aanschaffen(maar dat is dan persoonlijk)..
Ik vind het maar een gedoe.

Tinus_p

Tinus_p

06-01-2010 om 09:36

Niet

*Cynische mode aan* Het OV is niet bedoeld voor reizigers, die sturen namelijk toch maar de dienstregeling in de war *Cynische mode uit*

(de kern van waarheid is, dat de OV-chipkaart nooit is ontwikkeld met de wensen en belangen van reizigers in gedachten; alles draaide om problemen van de OV bedrijven die opgelost moesten worden)

maan.

maan.

06-01-2010 om 12:26

Idem: help!

Hier dus ook tot de conclusie gekomen dat wij straks met een klein probleempje komen te zitten..
in april/mei wilde dochter met een stuk of tien kids een kinderfeestje.. met het OV..

Moet ik dan straks tien van die kaarten aan gaan schaffen? Onhandig en duur als je normaal dus nooit met het OV gaat..

Nasha 1st

Nasha 1st

06-01-2010 om 13:19

Ov met een groep

hoeft geen probleem te zijn met de ov-chip. Neem gewoon even kontakt op met het vervoersbedrijf. Onze BSO zag ook beren op de weg, gingen ook nog wel eens met de bus enzo naar Rotterdam. Maar er schijnt een vrij simpele mogelijkheid voor te zijn....

Nasha 1st

Nasha 1st

06-01-2010 om 19:28

Suikertje

ja, het is niet alleen maar ideaal. Maar het scheelt wel heel veel zwartrijden en dat kost ons als maatschappij ook veel geld....Gister zag ik een stukje Zembla, over de Bijlmer.....paar rappers hebben een politieke partij opgericht. Een van de partijpunten. OV gratis.....want ja, dat was nu zo duur geworden....oh, hoe deed je dat voorheen dan? Nou, gewoon instappen....hahahaha, hij moest er zelf smakelijk om lachen. Maar zo ging het....

Carmen

Carmen

06-01-2010 om 22:48

Kinderen kunnen alleen met korting reizen als ze een persoonlijke pas hebben. Dus vraag alle kinderen/ouders of ze een pas hebben en die mee willen nemen. Als je de ouders niet op kosten wil jagen kan jij er eventueel een paar euro op storten. Scholen hebben inderdaad goedkope dagkaarten. En volgens mij zijn er tests met groepskaarten. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.

En verder is zwartrijden nog steeds makkelijk, zeker als het druk is. Gewoon achter iemand aan lopen. En in de bus of tram is het volgende al gesignaleerd: Een ander pasje bij de scanner houden en je telefoon laten piepen. Controle IN het OV heb ik nog niet gehad sinds de invoering.

Carmen

Suikertje

"Maar ontzettend handig hoor: met 30 kleuters in een volle tram alle kaarten langs het apparaat halen!'

Maar met een strippenkaart moet je anders toch 30 keer afstempelen? Lijkt me net zo'n gedoe!

Sharon

Met een strippenkaart kun je ook in 1x alleen de laatste strip stempelen, klaar.

Controle

Ik woon in Amsterdam, ben geen enorme OV-grootverbruiker (hoewel ik nu met die sneeuw wat vaker de tram pak) en ben zowel in de metro (chipkaart verplicht) als in de tram wel degelijk gecontroleerd.

Er zijn inderdaad voorzieningen voor groepen. Maar welke dat zijn weet ik eerlijk gezegd ook niet precies.

Groeten,

Temet

amk

amk

07-01-2010 om 10:54

Mickey

in dat geval heb je voor 1 persoon betaald, niet voor al die dertig kinderen. Dat is idd 30x stempelen. Maar je hebt maar 1 kaart en geen 30 nodig.

Leony

Leony

07-01-2010 om 11:47

Ik heb ze gemaild

Nu maar afwachten wanneer OV-Chipcard antwoordt en wat ze voorstellen.
Leony

Mickey

Ja is dat zo? Wist niet dat dat mocht. Ik dacht dat je echt per persoon moest afstempelen.

Het gaat er toch maar om

... dat je het juiste aantal strippen betaalt?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.