Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Zonnetje

Zonnetje

06-03-2010 om 21:50

Hoe meer privacy in tuin?

Hoi

Aan onze achtertuin grenzend hebben buren onlangs op een opbouw gerealiseerd. Destijds (spelend in de periode van bouwvergunning aanvragen nooit zo mee bezig geweest), maar nu het ding klaar en ingericht is schrikken we ons eigenlijk een hoedje. Het is een kapitaal geval..

Echt blij zijn we nu niet meer zo, maar ja, je moet er maar iets van maken. Het ding neemt veel zonlicht weg (jammer dus..) maar nog vervelender vind ik dat de buren recht in onze tuin kunnen kijken. Bovendien zit op de opbouw een soort van dakterrasje zodat ik vermoed dat ze 's zomers ook wel eens daar zullen zitten..

Ik doe geen wereldschokkende dingen in m'n tuin, maar ik mag graag zonnen, een boekje lezen, in de tuin eten enz.....

En ik vind het toch jammer dat ik nu minder privacy heb. Ze zullen 's zomers ook wel wat leukers te doen hebben dan mij te "begluren", maar toch.... zou ik iets kunnen doen/aanbrengen waardoor ik wellicht toch wat minder in het zicht zit/lig ???

groet Zonnetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-03-2010 om 23:12

Pergola

Ik kan me de situatie nog niet 100% voorstellen. Maar zou een pergola iets kunnen zijn, zoéén die als een paar dakplatanen het zicht van bovenaf afschermt? Of een stel echte dakplatanen natuurlijk. Het geeft natuurlijk ook wel schaduw, maar in de lente komt de zon er nog wel doorheen en hoogzomer is het toch te heet in de zon.

Bastet

Bastet

07-03-2010 om 09:04

Platanen

Platanen geven mooi gefilterd licht,ik vind het een goede aanrader!
Bastet

Zonnetje

Zonnetje

13-03-2010 om 07:40

Guinevere en bastet

Bedankt voor jullie reakties..

Van jullie beide tips alles op Internet opgezocht en dan moet ik eerlijk bekennen dat ik een pergola het mooist vindt. Wil binnenkort naar een tuincentrum om me te laten voorlichten...

En verder beschouw ik deze zomer maar als een test om te kijken hoe vrij ik me verder in de tuin voel.....

groet Zonnetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.