Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

prinses01

prinses01

26-06-2009 om 17:54

Hoe maak je je barbecuerooster schoon?

Ik heb al tijden niet meer gebarbecued, maar we hebben nog wel een kleine barbecue in de schuur staan. Het rooster ziet er niet al te fris uit, hoe maak je zoiets schoon?

Bedankt voor jullie tips.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

26-06-2009 om 19:00

Pastie in de vaatwasser

Dan zou ik 'm gewoon in de vaatwasser doen.

Als-ie heel erg goor is eerst even met een afwasborstel met wat jif oid het ergste er af halen. Zou ik doen tenminste.

Margje

Mamba

Mamba

26-06-2009 om 19:05

In de week zetten

Je kan het eerst laten weken en dan met een staalborstel er overheen. Je kan ook een ovenspray kopen en die helemaal op dat ding leegspuiten. Of een nieuw, schoon rooster kopen .

(Janneke)

(Janneke)

26-06-2009 om 21:53

Ja, in de week

Ik doe dat ook met mijn roosters. Ik zet ze in een plastic bak met water, beetje sop erbij, en de volgende dag schoonmaken met een borsteltje of schuursponsje.

Piece of cake!!

Ik moet wel zeggen dat ik dat altijd dezelfde dag doe en niet dagen/weken/maanden later...ik weet niet hoelang jouw roosters er al zo bijliggen?

Succes,
Gr.Janneke

Faith

Faith

26-06-2009 om 23:01

Gras

Als je een tuin hebt.... een nacht in het gras leggen, de dauw weekt het ergste wel los. en daarna boenen dus! Faith

Angie

Angie

27-06-2009 om 03:15

Niet

Niet met water, maar de volgende keer als je de fik erin steeks, het rooster lekker heet laten worden (deksel op de BBQ doen, ze hebben hier in de VS allemaal afsluitbare BBQ's) en dan met een staalborstel met lange steel (tegen schoeien van je armen) schoonboenen als het heet is.

Angie

Bastet

Bastet

27-06-2009 om 09:35

Aluminiumfolie

Eerst de ergste troep eraf halen met een prop aluminiumfolie,dan in de week zetten.
Groetjes,bastet

Clarisse

Clarisse

27-06-2009 om 13:37

Stalen zeepsponsje, spray

Ik doe het altijd met zo'n stalen zeepsponsje.
Heb ook een speciale bbq-spray staan voor het schoonmaken van de plaat (net zoiets als een ovenspray zeg maar). Kan je eerst er mee in sprayen, even wachten en dan zo er af boenen met een oude afwasborstel. Goed naspoelen.

Clarisse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.